FranzJosef Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Nå antar jeg den har importert kontakter både fra Facebook og Gmail, i tillegg til at den har splittet opp alle tlf-nr til en person til forskjellige kontakter. Hvordan rydder jeg enklest mulig opp i dette rotet? I gamle dager fantes det programmer som fulgte med hvor man kunne ordne alt dette i et PC-program. Det er en del jobb, men tross alt mye, mye raskere enn å editere alt på tlf. Jeg gjorde det på den forrige Diamond 2 jeg hadde i sommer. Og var ikke ferdig før høsten. Finnes det noe software som fikser dette? Altså sånn at man har EN kontakt per person med flere numre. Eller må man forsøke å ordne til så godt man kan gmail-kontaktlista og håpe på at det kommer til å se pent ut på tlf også? Lenke til kommentar
K N Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hva skal du med såå mange kontakter? Jeg binder opp mine tlfkontakter mot facebook. Har backup av alle kontaktene på SIM-kortet. Googlekontaktene mine skjuler jeg. Det vil si at alle kontaktene ligger på Sim-kort dersom noe skjer. Meny -> Vis -> Huk vekk Google og SIM. Men jeg ser nå også at dersom du tar Meny -> Vis, så står det: "Når det finnes duplikatkontakter fra forskjellige kilder, vis bare kontakter fra: [Alle]. Dette kan du endre. Håper det hjalp Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg har alle kontaktene mine i Outlook og tar redigeringen der for så å synce med HTC Sync på PCen. Syncer også til Gmail, men det er mest for backup. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Spm her blir hvor det er best å gjøre den store jobben, jeg vil helst at jobben skal vare så dette lagres et sted. Står at HTC sync kan importere kontakter fra et PIM-program som Outlook er. Hvis jeg gjør jobben i gmail så kan jeg ikke eksportere kontaktene derfra? Hvis jeg gjør jobben i Outlook kan jeg eksportere til gmail. Det blir vel da etterhvert den fila i Outlook som blir masse verdt, hva heter den fila med kontaktene og hvordan finner jeg den? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 outlook.pst, ligger i din brukerkatalog, men navnet varierer ettersom hvilket OS du kjører og hvilket språk det er. For engelsk utgave av Vista/7 så er det c:\users\<brukernavn>\AppData\Local\Microsoft\Outlook\ Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Finner ikke noe sånn fil, kan det være at den ikke er å få tak i her lokalt? Sitter på en pc på jobb og det meste fra Outlook går via en server eksternt tror jeg. Får jeg kanskje ikke tilgang til selve fila da? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Tools -> Options -> Faneblad: Mail Setup -> Data Files... -> Sannsynligvis har du ei fil som heter "Outlook.pst" med kommentaren "Default". Les av filbanen. Alternativt jobber Outlook mot en Exchange-server og i så tilfelle har du vel grei nok backup gjennom den løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå