spot_ Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hadde litt ekstra tid, så jeg satt opp et oppsett for dere som kanskje skal ha dere en ny pc til jul. Denne pcen takler det alle meste av spill og programmer. Antec Three Hundred 524,- Corsair TX 750W 950,- Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB 925,- Intel Core i5 750 1475,- MSI P55-GD65 1250,- Samsung Spinpoint F1 500 GB 16 MB 425,- Sapphire Radeon HD 5850 2095,- Totalt 7644,- Link til prisguide: Prisguide Intel Core i5 750 Grunnen til valget er på grunn av pris forskjellen. Har du råda anbefaler jeg i7 920, men for en vanlig bruker\gamer merker du ingen\lite forskjell. Denne har også Turbo Boost Du kan lett klokke opp en i5 750 til 2.8Ghz uten å legge til noe ekstra kjøling, men du må kanskje justere litt på volten. Sapphire Radeon HD 5850 er lillebroren til 5870. Valget igjen er på grunn av pris i forhold til ytelse. Med 5870 har du kanskje max 10fps mer på de mest krevene spillene, er det vært 1000,- mer så kjør på det er et utrolig godt kort og kommer sikkert til å holde en del år framover. Antec Three Hundred Valget er basert på akkurat min max pris da, som skulle ligge på rundt 7k, så har du råda anbefaler jeg at du legger pengene dine i et bedre kabinett, men det skal sies at dette kabinettet er mer enn godt nok. Corsair TX 750W Grunnen til at jeg valgte så mye som 750W er for den kommer meget bra ut i tester, og gir deg muligheten til å oppgradere i lang lang tid. Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB Utrolig bra ram, som yter hele 1600Mhz og er ganske rimelig i pris for å være 4GB og DDR3. Anbefales hvis du skal oppgradere din pc. MSI P55-GD65 Valget av dette hovedkortet har jeg basert på 3 hovedting. 1. Den støtter DDR3 ram som kommer til å bli brukt i framtiden. 2. Den støtter Crossfire og har 2x gigabit lan kort. 3. Den er utrolig lett å klokke, dette kan gjøres i bios og kan gjøres av alle. Samsung Spinpoint Valget rundt denne Harddisken er egentlig bare at den er kjent for å være utrolig stabil og ligger på en grei pris. Dette oppsettet er uten skjerm og cd-brenner\dvd-brenner, men skulle jeg ha valgt en dvd-brenner hadde jeg valgt en Nec AD-5240S Innspill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå