Gå til innhold

[Løst]Lite plass på datamaskinen!

haltin

Anbefalte innlegg

Okei! Jeg har sykt lite minne igjen på dataen 3,5 av 52 GB. Derfor bestemte jeg meg for å flytte over halvparten av bildene mine og sanger på cder. Deretter slettet jeg programmer som jeg ikke bruker. Så tenkte jeg, ja nå må jeg hvertfall ha en del plass igjen. Feil. Jeg skrudde av og på dataen, gikk inn på min datamaskin for å se hvor mye plass jeg hadde igjen nå : 2,5 !! Hæ? Hvordan kan jeg få MINDRE minne når jeg nesten har slettet halvparten av mine dokumenter?

Og en ting til, i min enhetsbehandling står det gult tegn ved siden av PCI FLASH-minne. Har det noe med det å gjøre??

Hilsen meeeget frustrert

Endret av haltin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du går grovt igjennom hardisken din og sjekker størrelsen på hver mappe og lager et overslag på summen, hva kommer du til da?

EDIT:Mener selvsagt ikke hver mappe, men de største mappene på root på disken

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Okei! Jeg har sykt lite minne igjen på dataen 3,5 av 52 GB. Derfor bestemte jeg meg for å flytte over halvparten av bildene mine og sanger på cder. Deretter slettet jeg programmer som jeg ikke bruker. Så tenkte jeg, ja nå må jeg hvertfall ha en del plass igjen. Feil. Jeg skrudde av og på dataen, gikk inn på min datamaskin for å se hvor mye plass jeg hadde igjen nå : 2,5 !! Hæ? Hvordan kan jeg få MINDRE minne når jeg nesten har slettet halvparten av mine dokumenter?

Og en ting til, i min enhetsbehandling står det gult tegn ved siden av PCI FLASH-minne. Har det noe med det å gjøre??

Hilsen meeeget frustrert

Om du går inn i Kontrollpanelet/System/Systemgjennopprettning. Slå av Systemgjennoppretning, men slå det på igjen når den er ferdig tømt. Gå så til Tilbehør/Systemverktøy/Systemgjenopprettning, og lag et nytt gjennoppretningstidspunkt.

Da får du kanskje tømt 6-7 GB av disken. Disse filene er ikke nødvendige om systemet er i god stand.

Lenke til kommentar

prøver windirstat og foreløpig er det system volume information som tar størst plass, og windows old. den siste kommer vel av at dataen ble ødelagt av en oppdatering en gang i tiden og defor måtte fikse pcen. masse som ligger i den mappa men har ikke turt å slette noe for jeg vet ikke hva jeg kan og ikke kan slette i den!

skal prøve den systemgjennoprettingsgreia og men jeg finner ikke fram til den? Gikk på kontrollpanet /system. men det kommer ikke noen andre alternativ enn enhetsbehandling , eksterne innstillinger, systembeskyttelse, og avanserte systeminnstillinger. ikke noe alternativ som heter systemgjenoppretting..

Lenke til kommentar

Ligger ingenting i windows.old mappa som er viktig for systemet. Så med minder du har noen dokuemneter / bilder etc i den mappa du vil ta vare på så kan du slette den.

Hvis du laster ned ccleaner på ccleaner.com så kan den hjelpe deg med å rydde opp litt, særlig hvis du krysser av på å rydde opp i hotfix'ene som er lagret.

Du har fortsatt 12,5 G i users mappen, kan se ut som du har endel dokumenter fortsatt der, men kan også være temporære filer. Som sagt, slett windows.old, kjør ccleaner så kan du begynne å lete etter hva du ellers vil flytte ut / slette.

Lenke til kommentar
Ligger ingenting i windows.old mappa som er viktig for systemet. Så med minder du har noen dokuemneter / bilder etc i den mappa du vil ta vare på så kan du slette den.

Hvis du laster ned ccleaner på ccleaner.com så kan den hjelpe deg med å rydde opp litt, særlig hvis du krysser av på å rydde opp i hotfix'ene som er lagret.

Du har fortsatt 12,5 G i users mappen, kan se ut som du har endel dokumenter fortsatt der, men kan også være temporære filer. Som sagt, slett windows.old, kjør ccleaner så kan du begynne å lete etter hva du ellers vil flytte ut / slette.

Ok! :) da stoler jeg på deg og prøver å slette winold fordi jeg har tatt ut dokumentene og bildene derfra for lenge siden. og når jeg åpnet winold for å se hva som tok mest plass, så var det tempfiler som tok mest plass, så det stemmer det du sier:) skal prøve ccleaner og. Kommer tilbake og forteller om dette funker! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...