wolf5 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) http://www.infinityward.com/forum/viewtopi...24&t=165288 Despite the best attempts not to have the PC version reviewed (Gamearena and presumably others were rejected when asked to be supplied with a PC review copy), the first to my knowledge are now up: http://www.gameplanet.co.nz/pc/games/15826...odern-Warfare-2 http://www.gamearena.com.au/pc/games/title....php?id=5033868 The general consensus appears to be that matchmaking works just as well as on console, except when you're using a control system as precise and fast as a mouse, the lag is noticeable to the point of being unbearable. Note that the latter reviewer was in California at the time of testing, so ignore the fact that it's an Australian gaming website; the experience theoretically resembles ideal conditions. I haven't found any other PC specific reviews so if you have, post them here. Håper IW får fingen ut og kommer med tilbakemelding på at de har tenkt å legge til dedikerte servere... Endret 11. november 2009 av wolf5 Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Likte singelplayern, men hvis multiplayern suger så til de grader i forhold til mw1 så blir det ikke noe kjøp fra min side. Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) hm. Noen sider downrater det. Men rett ifra gamespot.com; Based on 5 reviews, 9.1. User votes; 1209; 5.2. Tipper de som har vota ikke har spillt engang. Bare rager pga dedicated greiene. Endret 11. november 2009 av geedoo Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 hm. Noen sider downrater det. Men rett ifra gamespot.com; Based on 5 reviews, 9.1. User votes; 1209; 5.2. Tipper de som har vota ikke har spillt engang. Bare rager pga dedicated greiene. Gav spillet en 1'er før jeg hadde spillt det, nå vil jeg kansje justere den til 5-6. Ingen utvikling opplevelses-messig fra tidligere utgaver, heller et skritt tilbake. MP rører jeg ikke før dedi support er på plass + muligheter for custom. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Omtrent alle previewsene som kom ut på release dag er basert på xbox360 review. Veldig få er gjort på PC. Og ja. På konsoll er spillet helt sikkert en 9 eller 10'er. Men ikke multiplayer biten på PC. Det ER forskjell på 200ms lagg når man bruker mus vs 200ms lagg når man bruker kontroller. For konsoll er spillet en oppgradering på alle fronter. På PC er det en NEDGRADERING på multiplayer fronten. Det er kjernen i problemet. Endret 12. november 2009 av wolf5 Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 merkligt dette her, eg har xbox versjonen og synes den var fantastisk. ka som er galt med mulitplayeren på pc da, er det berre dedicated server, eller noke annet og? Lenke til kommentar
Spelaren Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 merkligt dette her, eg har xbox versjonen og synes den var fantastisk. ka som er galt med mulitplayeren på pc da, er det berre dedicated server, eller noke annet og? 9 vs 9 er jo en vits, i tillegg til blokkering for modding. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) merkligt dette her, eg har xbox versjonen og synes den var fantastisk. ka som er galt med mulitplayeren på pc da, er det berre dedicated server, eller noke annet og? Alle spill med matchmaking på FPS PC er en vits, du skulle tro at spillet skulle bli oppgradert etter 2 år, men det er blitt dårligere alt fra lagg til dårlig PING er visst noe en må støte på. Spill med matchmaking er like seiglivet som en døgnflue. For eksempel spurte en person på en eller annen chat med IW om hva PC featurene svaret var: – PC-versjonen har ekstra greier som mus-kontroll, in-game teksting og grafikkinnstillinger. Det jeg lurer på er når dette var noe PC spillere så sjeldent til. her er noe ifra en av PC annmeldelse ifra linkene oppe: The way the game handles netcode is if anything more sketchy than the Xbox 360. Get a game with two bars on it on Xbox Live, and its reasonably playable. Three bars on Live and you've got little excuse. Four bars? Well that's primo. On PC (for the record my net connection is a DSL one, with 1 Mb upstream) things get shaken up a little. My very first game, the game shuffled hosts as we were in the lobby, with me ending up the lucky host in a 12 player game of team deathmatch. Tabbing to check the scoreboard periodically, most were on three or four bars barring a couple of unfortunates. My connection was (obviously) perfect. And while I spent most of the game tweaking key bindings and non-essential video settings, when I did start hunting other players the laggy ones had a big disadvantage. Everything happening on my screen was the "source of truth" - while they were getting the news distinctly second hand. It didn't stop me being outscored, killed and generally beat on by skilled players - but I definitely had a clear edge over the other players. The playing field was anything but level. The last time PC online FPS gamers had to worry about things like these we were using dialup. Nowadays, we look at our server browser, pick a fast pinging server - preferably one we know is cheat free - and off we go. Ending up on an overseas server? It's been over a decade since we could accidentally end up somewhere foreign by accident. Prepare for it to happen a fair bit in Modern Warfare 2. In the few hours I have devoted to multiplayer to date, despite being in a hotbed of games activity - California on the US West Coast - the matchmaking software has sent me to games in England, Eastern Europe and on the other side of the country. They all usually show up as two bars. Great if you're feeling like sampling other cultures, not ideal if you want a fast, responsive first person shooter. Når vi snakker om dial up sist gang jeg brukte DIal up var vel rundt 2000, ni år senere bruker vi et system som retarderer hele MP'en til år 2000 for min del og selv om jeg har en 6mb linje er ikke uploaden på mer enn noen 100 KB. Hva er så viktig med PING vel vis du har en PING på 200MS vil hosten se deg 0.2 sekunder tidligere enn du ser ham. Med et såpass presis instrument som en mus er iforhold til en kontroller sier det seg selv hvem som har fordelen. Også har vi det å kunne spille med venner eller communities det er helt borte ikke kan du selv velge hvilket servere som du vil spille på. Ikke kan du tenke oi disse adminene er flinke og jeg hadde det morsomt, denne serveren skal jeg tilbake til. Neste runde kan du oppnå å spille mot noen helt andre enn de du vil spille med vis noe skjer osv. En annen unnskyldning IW hadde var at det er vanskelig å skjønne server browseren ikke skjønner jeg hvor vanskelig det kan være å scrolle opp og ned og sette noen parametere for hva du vil spille. Tror jeg kjøper det til PS3 engang. Endret 12. november 2009 av Zimmerh Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 IWNET fungerer tålelig bra når man først har kommet seg inn i et spill. Men fy FXXX så mye styr det kan være. Vi er en gjeng på 6-7 stykker som har spilt_veldig_ mye siden tirsdag. Vi bruker minst 10 minutter på å få alle inn i samme "party". Alle har åpnet porter, satt på DMZ i ruterne osv. En av oss inviter via steam, 4-5 personer kommer inn, 2-3 kommer ikke inn, vi restarter steam, alle kommer inn i lobbyen, så faller noen ut og hele prosessen må gjøres om igjen. Vil vi kjøre en annen modus som feks. search and destroy må vi gjennom hele møkka en gang til. Men som sagt, når man først har kommet inn i et spill så går det i og for seg smertefritt, uten merkbart lag. Siden tirsdags formiddag og frem til i dag har jeg opplevd en host migration (dog klarte den ikke å finne ny vert, så vi ble disconected). IW sa at dette skulle være så mye enklere enn dedis. Ja, kyss katta! Vi har sikkert brukt tilsammen 2 timer bare i lobbyen for å få alle inn i samme party. Men å joine et spill alene går helt fint, da søker den opp et spill og du kastes rett ut i krigen. Men med 5+ personer, så forvent et rent helvete! SP var dog episk spør dere meg, og fortjener glatt 10/10. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Det gleder meg å lese sånt som dette Hvem bryr seg om en SP del, hvor det er multiplayer delen som skal ha fokus. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk klager på at max er 9vs9? Mer enn det blir jo bare kaos, synes det er helt perfekt jeg. Men at de kunne gjøre det mulig med fler spillere er jeg IKKE imot. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Syntes at 9vs9 holder mer enn nok jeg. Jeg syntes det var en enormt stor forbedring. Før så var det en eneste stor fragfest, og det passer ikke inn i et semi-realistisk militært spill. Mye artigere nå som man faktisk får litt tid til å finne en god posisjon, og ikke minst måtte gå litt rundt og bli overrasket. Før så rakk man knapt spawne før man måtte hive seg på triggeren. Wuvahef forklarte det med et godt ord. Kaos. Derfor, ja til 9vs9. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Syntes at 9vs9 holder mer enn nok jeg. Jeg syntes det var en enormt stor forbedring. Før så var det en eneste stor fragfest, og det passer ikke inn i et semi-realistisk militært spill. Mye artigere nå som man faktisk får litt tid til å finne en god posisjon, og ikke minst måtte gå litt rundt og bli overrasket. Før så rakk man knapt spawne før man måtte hive seg på triggeren. Wuvahef forklarte det med et godt ord. Kaos. Derfor, ja til 9vs9. Med dedicated servers er det ikke no problem å legge en limit på 18players og små maps... Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg forstår ikke helt dette her... Er det slik at hvis jeg og en venn kjøper cod mw2 på pc så får vi ikke nødvendigvis spillt mot hverandre???? Eller har jeg missforstått noe her? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Du har misforstått noe her!!!!!!!111 Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Du har misforstått noe her!!!!!!!111 Det var informerende.... Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Du kan invitere han til party, og sammen joine en lobby. Men noen ganger blir en av dere plutselig kicket, og dere må prøve på nytt. Rottent system. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Det siste jeg hører nå er at hackerne nå sender virus til spillerne INNI spillet mens de spiller. "TR/Crypt.XPACK.Gen" Så dersom du er uheldig å spille sammen med en hacker så risikerer du å bli infisert...? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Fatalt latterlig system. Jeg holder meg langt unna dette spillet så lenge de ikke har dedicated server med mulighet til å kicke folk, ikke gir deg mulighte til å velge server location, ikke har mulighet til å joine samme server neste dag etc. Dette er jo som å spille Redneck Rampage over modem igjen. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Fyttirakkern. Det finnes 3 gamemodes som man kan nå ved å hacke litt. Skal vi tippe at det er 3 gamemodes som man må måtte betale for å unlocke ($$$) ? http://www.modernwarfail2.com/2009/11/17/u...mw2-game-types/ The first gametype – “gtnw” – is Global Thermonuclear War. To play, simply capture the objective: a nuclear bomb. When captured, the bomb detonates…The second gametype – “oneflag” – is One Flag CTF. To play, capture the flag in the middle and bring it back to your base. The third gametype – “vip” – is VIP. To play, defend the VIP. Or, if you’re on the other team, kill the VIP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå