Nigma Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hei. Jeg skal skaffe meg en ny PC nå, men sliter litt med å finne ut hvor jeg skal kjøpe den fra. Denne gangen har jeg lyst til å få tilsendt en ferdig bygd, ikke bygge den selv. Jeg har sett på AlienWare og noen andre ting, men det jeg oppdaget var at en pc hos Alienware til 32.990 kr (Alienware Area 51 ALX), men en maskin med tilnærmet like spesifikasjoner hos Multicom koster rundt 17.000kr. Hva er den store forskjellen? Er det bare kjølesystemet som gjør AlienWare så dyrt? Eller er det mye bedre? Eventuelt hvilke andre maskiner bør jeg vurdere? Pris er ikke så viktig (helst under 50.000). Alle forslag er velkomne ^_^ Og hva slags skjerm ville dere valgt? Kan ingenting om spesifikasjoner på skjermer, så vet ikke hva jeg skal se etter for hva som er bra/dårlig. Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 AlienWare tar mye betalt for navnet. Akkurat som når du kjøper en Mercedes. Betaler mye for statusen. En komponentbygget PC fra en typisk norsk webshop vil falle langt rimligere, uten at du trenger å miste noe særlig ytelse av den grunnen. Dessuten ser jo AlienWare maskinene blodharry ut. Når det gjelder skjerm, så kommer det jo helt ann på hvor kresen du er. Jeg tror de fleste normale brukere vil være godt fornøyd med en Samsung til 2500 eller deromkring, men det er jo endel som har mer krevende bruksområder, som grafisk design eller foto/video redigering, som således trenger skjermer med mer presise farger osv. Beste jeg kan foreslå, er å ta en tur innom en databutikk og faktisk se skjermene i action, så får du en bedre ide om hva dine øyne forlanger. Du ser jo ut til å ha et rimelig romslig budsjett, så du trenger jo ikke akkurat fire på krava. Mail noen av de store webshop'ene og spør dem hva de kan tilby av sinnsyke råskinn til forskjellige pris nivåer. Foreslå f.eks. prisnivåer som 15, 20 og 30k også kan du heller se hva de kan tilby for de pengene. Da kan du evt. poste de forskjellige alternativene her på forumet for feedback. Lenke til kommentar
Nigma Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Takk for tipset ^_^ det skal jeg gjøre. Jeg vet allerede om Multicom, er det noen andre webshop'er jeg bør sjekke ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå