Gå til innhold

Går alle pakker fra utland gjennom Tollvurdering?

Skogslik

Anbefalte innlegg

Har en pakke på vei fra USA og ser på sporingen at den kom til norge nå i dag. Samme tidspunk står det og: Til tollvurdering.

Regner egentlig med at dette skjer med alle pakker fra utlandet?

Og hva gjør dem egentlig, åpner alle pakker og ser inni? Eller bare ser på prisen.

Er ingenting skummelt inni pakken så har ikkje noe og si, bare lurer på hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida langt i fra alle pakker går gjennom tollvurdering. Det tas stikkprøver av de som er merket med verdi. Hvordan det gjøres med pakker som ikke er merket med verdi aner jeg ikke, men det er nok ikke mange butikker som sender pakker uten verdibrev vedlagt siden de da ville fått problemer med å dokumentere verdien av pakka hvis den skulle gå tapt og dermed ikke fått tilbakebetalt varen.

Lenke til kommentar

Dette har jeg også lurt på, fordi noen ganger går jo pakker som er mer enn 200 kroner forbi?

Merket det med min pakke, kostet 250 men den gikk forbi uten problemer, fikk ikke engang brev ifra tollen engang og dette var min første pakke ifra utlandet:|

Prisen er under 200kr. Så skal nok ikkje bli noe problem da.

Og pakken er sendt fra en privatperson

Vist du får et brev i posten at du må signere på dette brevet for at tollen skal få lov til å åpne pakken eller noe. Gjør som jeg gjorde:

Send e-mail til posten (var faktisk det jeg gjorde(vist jeg husker helt riktig)) med informajson hva som er i pakken og at prisen er under 200 kroner. Det må du ha bilde ifra din nettbank eller noe.

Da ble pakken sendt videre samme dag og fikk bare tilbake i e-post at den er sendt videre og takket for bra informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...