jols3n Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Heisann! Har i det siste hatt litt problemer med Aprilia-en min. Det har seg slik at når den kommer på 5000-7000 omdr. så stopper den der, sliter med å komme over der. Men når den først kommer seg over der, så går den som et lyn! Da jeg kjøpte sykkelen så spurte ejg om det var effektanlegg på den, siden det virker slik men det var visst ikke det.. Så jeg lurer på hva problemet kan være ? Jeg har forresten skiftet luftfilter og innsug.. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Du har ikke tilfeldigvis bytta til KN filter? Er i tilfelle det da. Er den slik absolutt hele tia, eller hjelper det på når den er skikkelig varm? Lenke til kommentar
jols3n Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Du har ikke tilfeldigvis bytta til KN filter? Er i tilfelle det da. Er den slik absolutt hele tia, eller hjelper det på når den er skikkelig varm? Jeg har pent lite erfaring med motor og alt det der, men jeg kan si at den er slik hele tiden. pga. dette får jeg trøbbel med å holde fartsgrensa i oppoverbakker med mindre jeg holder skikkelig høyt turtall hehe. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Prøvd med ny plugg? Sjekk åssen farge det er på den. Er den hvit får den for lite bensin. Er den nøttebrun/rustbrun, så er blandinga perfekt. Er den svart, får den for mye bensin. Kan høres ut som om den får for lite, og dermed ikke orker noe særlig turtall. Lenke til kommentar
jols3n Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Prøvd med ny plugg? Sjekk åssen farge det er på den. Er den hvit får den for lite bensin.Er den nøttebrun/rustbrun, så er blandinga perfekt. Er den svart, får den for mye bensin. Kan høres ut som om den får for lite, og dermed ikke orker noe særlig turtall. Onkelen min har sjekket den (han er temmelig oppegående innen MC ) så tviler på at det er noe med den, men jeg skal uansett skaffe ny tennplugg over vinteren for å være på den sikre siden. Får jo ikke testet den noe særlig nå som det er glatt på veiene. Skal også sjekke fargen etterpå, takk. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hvordan så pluggen ut? Lenke til kommentar
jols3n Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Hvordan så pluggen ut? Så helt fin ut den. Tror det er noe rusk i forgasseren eller noe slikt ass :/ Skal prøve å renske den og sjekke dysa Lenke til kommentar
jols3n Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Tror jeg har funnet ut feilen. Det er en slange fra bensintanken som er revnet, vi har sett denne slangen tidligere men aldri sett at det har kommet bensin ut. Så vi antok at dette var noe med luft å gjøre... Satser på at dette er feilen, kommer med nytt innlegg om det ikke fungerer etter å ha fikset denne feilen. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Skal gå 2 slanger fra tanken til gasseren. Jeg syns det høres ut som eksosventilen er problemet ditt. Ta et bilde av den, ta den gjerne ut og sjekk om den er kappa også. Det tror jeg den er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå