Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aprilia RS 125cc

jols3n

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har i det siste hatt litt problemer med Aprilia-en min.

Det har seg slik at når den kommer på 5000-7000 omdr. så stopper den der, sliter med å komme over der.

Men når den først kommer seg over der, så går den som et lyn!

Da jeg kjøpte sykkelen så spurte ejg om det var effektanlegg på den, siden det virker slik men det var visst ikke det..

Så jeg lurer på hva problemet kan være ?

Jeg har forresten skiftet luftfilter og innsug..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ikke tilfeldigvis bytta til KN filter? Er i tilfelle det da. Er den slik absolutt hele tia, eller hjelper det på når den er skikkelig varm?

Jeg har pent lite erfaring med motor og alt det der, men jeg kan si at den er slik hele tiden.

pga. dette får jeg trøbbel med å holde fartsgrensa i oppoverbakker med mindre jeg holder skikkelig høyt turtall hehe.

Lenke til kommentar
Prøvd med ny plugg? Sjekk åssen farge det er på den. Er den hvit får den for lite bensin.

Er den nøttebrun/rustbrun, så er blandinga perfekt. Er den svart, får den for mye bensin.

Kan høres ut som om den får for lite, og dermed ikke orker noe særlig turtall.

Onkelen min har sjekket den (han er temmelig oppegående innen MC :D) så tviler på at det er noe med den, men jeg skal uansett skaffe ny tennplugg over vinteren for å være på den sikre siden. Får jo ikke testet den noe særlig nå som det er glatt på veiene. Skal også sjekke fargen etterpå, takk.

Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet ut feilen.

Det er en slange fra bensintanken som er revnet, vi har sett denne slangen tidligere men aldri sett at det har kommet bensin ut. Så vi antok at dette var noe med luft å gjøre...

Satser på at dette er feilen, kommer med nytt innlegg om det ikke fungerer etter å ha fikset denne feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...