Effectiv Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hei. Har akkurat gått til innkjøp av en 525 E34 24v, men den har litt problemer med å holde seg kjølig når den står i ro. Den lekker også litt kjølevæske, muligens fra vannpumpe. Viften går og tror termostat åpner, men er ikke sikker. Noen som vet om vannpumpen går på register kjedet eller på en egen reim? Noen som vet hva problemet kan være? MVh Julian Lenke til kommentar
Virion Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Høres ut som at termostaten er gått. Den koster ingenting på Mekonomen og det er relativt enkelt å bytte. Benytt også anledningen til å flushe systemet med hageslange og kjør mellom radiatorrens etterpå. Hvordan vet du om vannpumpen lekker hvis du ikke vet hvor den sitter? I tilfelle er det pakning som er lekk. Har ikke peiling på hvordan pumpen drives, men det bør du se! Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Har bare ikke giddet å sjekke skikkelig hvordan den er drevet enda. Tipper det er pakningen ja, men tenker å bytte den fordiom. For å være sikker Håpet vannpumpen ikke var drevet av registeret, for mye lettere å bytte da Får ta og bytte termostat også da, for å være sikker. Vi så at det lakk fra foran på motoren, og det kom fra der vannpumpen er sånn ca. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Vannpumpa går ikke på registeret. Ellers har Bmw alltid slitt med kjølingen. Er problemet at den går varm på tomgang, men ellers fin ved kjøring er det viskosekoblingen på vifta i fronten som har ryki. Kan også være luft i systemet. Hold fast vifta i fronten og start motoren. Jo varmere motoren blir jo tyngre skal det være og holde igjen vifta. Til slutt klarer du ikke holde den lengre. Da er viskosekoblingen i orden. Er den like lett og holde i på varm motor som kald motor er den defekt. Vannpumpe og termostat er det også mye feil med, men det pleier gi andre symptomer. Bytt vannpumpa hvis den lekker før den tar helt kvelden. Kurant og bytte. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Takk for svar men litt i seneste laget. Vannpumpen tok livet av seg senest for en time siden! Sikkert en av de gamle vannpumpene som har skovler i plast. Er det viskosekobling på viften til denne motoren da? Mente det var 12v som hadde det og ikke denne :S Men skal ikke si noe imot det! Men har hørt en bmw 525i 12v som har gåen viskosekobling og den bråkte som var juling! Min er helt stille og fin. Også en annen interresant ting. Har ikke varmluft i bilen, og det har vært sånn lenge såvidt jeg vet. Any clues? Tipper at en av ventilene ikke åpner der ved viften. Har nemlig varmluft på en av utgangene, nemlig den rett over viften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå