V_Teisen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hei! Dere får unnskylde da jeg bare er på HW markedet med 3-4 års mellomrom. Kjøper da noe av det beste og kan tenke på andre ting i mellomtiden. Kort fortalt er jeg ikke helt oppdatert på hvordan komponent handel foregår nå om dagen. Har i allefall handlet et GTX295 kort, men det ser ikke ut til å bli levert på mange uker. Har sjekke i mange av de vanlige nettbutikkene og ingen ser ut til å ha GTX 295 kort inne. Vurderte ATI 5870, men det ser ikke ut til at noe har dette heller på mange uker. Litt på siden kanskje, men jeg ønsket med en SSD om OS disk og bestilte Intel sin X25 80GB g2. Samme ulla der. ingen kan bekrefte at de har den eller når den blir levert. Er det slik det er nå? at ingen egentlig har de "nye", "gode" delene på lager? Er det helt normalt og vente i ukes/månedsvis på komponenter? Teisen Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 5xxx serien til ATI er jo rimelig ny, så det er nok ikke mange norske nettbutikker som har fått den foreløpige topp-modellen. Norge er vel ikke pri.1 når det gjelder levering av nye produkter. Hvorfor de ikke har GTX'en inne vet jeg ikke, men har vel å gjøre med etterspørsel/produksjon og som nevnt, prioritering. SSD'ene til Intel er veldig i skuddet om dagen, så der er det vel mer snakk om at nettbutikkene er utsolgt, siden de fleste ser ut til å legge om til SSD som OS disk. Dette er selvsagt bare antagelser, men jeg tror i alelfall det har en viss logikk over seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå