Welhaven Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Har et 8800GT kort på hånden, som jeg tenkte jeg skal hente senere idag. Derimot ser jeg f.eks på Komplett.no at du får et 9500GT-kort til kun 400, og da blir jeg litt forvirret. Lønner det seg isteden å kjøpe et nytt kort? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 8800GT er bedre en 9500men.. 500 for 8800GT er på kanten til drøyt Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Er det en eller to slots kjøler på kortet? Uansett vil jeg si at 500,- er litt mye. Hvis det er vanlig bruk du som er målet, finnes det bedre og biliigster alternativer hos ATi. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Er det en eller to slots kjøler på kortet? Uansett vil jeg si at 500,- er litt mye. Hvis det er vanlig bruk du som er målet, finnes det bedre og biliigster alternativer hos ATi. Det er en slots-kjøler. Jeg tenkte å bruke det smått til spill jeg da. Trenger ikke de høyeste oppløsningene når det er sagt, men bare for å få kunne kjørt litt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Nei, synes fremdeles ikke det er verd 500,- By 380,- og la gå opp til 430,- (pruting er gøy!) Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Nei, synes fremdeles ikke det er verd 500,- By 380,- og la gå opp til 430,- (pruting er gøy!) Jeg skal helt klart prute. REgner med å kjøpe det for 350,-. Det er ikke noe problem. Ellers, i følge det jeg har lest, virker kortet greit nok i forhold til spill når jeg sammenligner med nye kort i samme prisklasse. Eneste er at jeg tenkte å sette dette inn i et Micro-ATX kabinett, dette vil nok kanskje ikke gå pga strøm og plass. Derfor tenkte jeg å montere det inn i mitt Chieftec-kabinett som jeg har stående. Da er spørsmål som følgende: - Jeg har en god 500w strømforsyning, men denne er det ingen PCI-ex uttak på eller lignende. Finnes det noen omformere eller adapter til dette? Det samme gjelder også strømtilførsel til hovedkortet. Har dette en egen plugg siden det er micro-ATX? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Det finnes omformer fra vanlig "harddisk" kontakt til PCI-e utgang ja! Det er vanlig 24+4/8 pins kontakter på mATX hk. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Det finnes omformer fra vanlig "harddisk" kontakt til PCI-e utgang ja! Det er vanlig 24+4/8 pins kontakter på mATX hk. Så da er det egentlig ikke noe problem å dytte dette inn i kabinettet. Jeg får vel hovedkortet til å passe - Chieftec-kabinettet er jo fint og romslig. Trenger jo bare da omformer fra vanlig "harddisk" kontakt som du sier, til PCI-ex utgangen. Får man kjøpt dette på Biltema skal tro? Synes hjemmesiden dems er ubrukelig. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 her har du en iallefall Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 her har du en iallefall Perfekt! Så man trenger 2x 4pins for å få én PCI-Express? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Kan se sånn ut, jeg har ikke studert hva den PCI-e kontakten leverer.. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Kan se sånn ut, jeg har ikke studert hva den PCI-e kontakten leverer.. Den gjør iallefall nytten sin. Bare irriterende at jeg ikke finner noe slikt verken på Biltema eller Clas Ohlson. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Spørsmålet er om du må ha en hvassere PSU også. Sjekk at du har nok 12V spenning, 1x 6 pin PCI-E kontakt skal maks levere 75W, dobbelt på en 8 pins. Vær også obs på at det er en liten produksjonsfeil på Nvidia sine kort, da spesielt 8xxx og muligens også 9xxx serien som gjør at de bruker å dø etter ca 2 år. Akkurat nå ser vi 8800 GTS og GTX / Ultra kortene dør i fleng her. Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Mitt 8800GTS døde for en måned siden. Hvor lang garanti har jeg egentli? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Mitt 8800GTS døde for en måned siden. Hvor lang garanti har jeg egentli? man har normalt 3 års garanti på interne komponenter... men det kan hende den er satt til 2 år av produsenten.. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 man har normalt 3 års garanti på interne komponenter... men det kan hende den er satt til 2 år av produsenten.. Et skjermkort er jo en del som skal holde lenger enn 2 år, så du har jo etter norske lover reklamasjonsretten som er opptil 5 år. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Mitt 8800gt fikk skrapelyd i viften her forrige uke (1år gammelt) men mitt 8800gts lever enda.. (2år og 7mnd gammelt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå