Gå til innhold

Regelmessig oppdatering av mappe på flere maskiner mot mappe på server.

Anbefalte innlegg

Hei.

Er ute etter et script som gjør at en spesifikk mappe på flere maskiner (C:/Programfiler/xxx, samme på alle maskinene), blir regelmessig oppdatert (begge veier) mot en mappe på serveren. Dette gjelder små notepad filer. Prøvde noe så enkelt som å ligge en snarvei til filene på server i mappa, men det ville ikke programmet lese.

Sånn jeg ser for meg at det burde virke: Jeg oppdaterer filen på min pc -> Filen blir automatisk oppdatert på serven, slik at nyeste versjon ligger der -> Filen på serveren (nye versjonen) blir oppdatert i mappene på de andre pcene, slik at alle pcene har den samme filen.

Eventuelt at det blir kjørt et skript regelmessig, og sjekker hvor nyeste versjon ligger, og oppdaterer de gamle versjonene med den nye.

Alle maskinene er i samme domene, 2k8 server og XP på klienter.

Hadde vært kanon om noen kunne ha satt av tid til å hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil heller anbefalle deg å få filene direkte på serveren.

å scripte synkronisering høres veldig klønete ut, men absolutt mulig.

regner med at det er ett eller annet program som lager disse notepad-filene, kan du ikke få det programmet til å skrive direkte til ett share på serveren?

på den måten vil alle alltid ha samme og nyeste versjon av programmet.

jeg regner med at det er noen instillinger enten i selve programmet eller i registry peker mot C:/Programfiler/xxx. vil absolutt anbefalle deg å gjøre det på den måten.

alternativt finnes det synkroniserings-programmer som gjør dette bedre enn det jeg har lyst til å scripte.

men, så klart, det lar seg gjøre ved scripting...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det du kan gjøre hvis du har noen VB.net kunnskaper eller noe slikt.

Bruk filesystem watcher komponenten til å sjekke den bestemte mappen, ved endringer i den mappen last opp ny fil til server.

Hvis ny versjon er lagt til på serveren, last den ned og erstatt lokalt.

Scenario:

En bruker endrer denne filen, samtidig driver en annen å endrer denne.

Bruker1 lagrer filen, filen blir lastet opp som nyeste versjon til serveren.

Bruker2 har filen åpen allerede og har fortsatt den gamle i minnet samtidig så den nye kanskje erstatter den som ligger lagret. Dermed når bruker2 bestemmer seg for å lagre, vil bruker1 sine endringer være forsømt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...