Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]riktig sted? avskilte moped.

Anbefalte innlegg

hei.

Nå har vinter tiden intruffet, og da lurte jeg på om jeg kan avskilte mopeden min og levere den inn.

og hente den til våren igjen, utnom at vegvesen må spørre hvorfor jeg avskilter den?

hva skjer når jeg avskilter? da trenger jeg ikke ha moped forsikring mer? er det lurte?

siden det er litt sånn "waste" når det er vinter og man har mopeden der og bare støver + at man betaler jo forsikring :nei:

hva mener dere?

Mvh

Fanta<3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke levere mopeden din til biltilsynet, bare skiltet..

Om du har et sted de kan stå trygt kan du godt gjøre det, og si opp forsikringen, men hvis du er redd den blir stjålet, ikke si opp forsikringa da du kan være uheldig å ikke få dekt tyveriet på innboforsikringa, e.l..

Lenke til kommentar

Har akk kjøpt meg en ny lettmc. Snakket derfor med forsikring selskapet om akkurat dette, og de sa att du bare kunne levere skiltene, og ha sånn forsikring mot tyveri og brann. ( Koster ikke så alt for mye)

Min far var usikker på om det gikk, pga han mente at de ikke godtok dette for noen år siden, men de har tydligvis tatt vekk dette hvis det var en regel før.

Men for og være 100% sikker på at jeg ikke bare prater tull, så kan du ringe til forsikringsselskapet ditt, ol. Å se hva de sier ;)

EDIT: Så ikke at du hadde løst problemet før nå ;)

Endret av mwftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...