Gå til innhold

Sata 6 og USB 3 på LGA 1366

gullien

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc snart og vil gjerne ha et hovedkort som er "fremtidsrettet". Lurer derfor på om det er mulig å få LGA 1366 med Sata 6 og USB 3 innen rimelig kort tid. Har kun funnet P55 kort med dette; ingen X58-kort. Finnes det, eller er det en umulighet å kombinere Sata 6 med LGA 1366? I såfall er det mulig å kjøre sata 6 og USB 3 gjennom PCIe 2.0??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke satt noen lanseringsdato. Det blir nevnt noe i løpet av desember, og det kommer visstnok til Asia før Europa, men ikke godt å si hvor mye slike rykter er å stole på.

Noe annet som er verd å merke seg, at allerede før lanseringen av GA-EX58-EXTREME 2 er modellbetegnelsen endret til GA-X58A-UD7 - for å unngå forveksling med GA-EX58-EXTREME.

edit: Oops, det skulle jo tatt seg ut hvis de endra modellbetegnelsen etter at det var kommet i butikkene ;) - men altså, det gjelder å følge med og det skal jo bli interessant å lese testene som kommer etterhvert.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Merkelig at de endrer navnet fra EXTREME, burde jo egentlig være mer ekstremt en EX58-EXTREME (1) :). Tror faktisk det er verdt å vente litt og se hvordan det utvikler seg. Er jo litt dumt å satse alt på et "gammelt" hovedkort når den nye standarden er rett rundt hjørnet. Det som jeg synes var merkelig var at SATA III kom først ut på X55 kortet... Burde jo egentlig ha startet med topp-kortene og deretter nedover, synes jeg.

Lenke til kommentar
Merkelig at de endrer navnet fra EXTREME, burde jo egentlig være mer ekstremt en EX58-EXTREME (1) :).

Tja, dette er kanskje ei ny linje fra Gigabyte (tviler på det) - de har ihvertfall ikke hatt problemer med å skille hovedkorta med kun en bokstav eller ett tall før. For den del disse PCB-revisjonene, som nesten er "usynlige" hvis man ikke er klar over dem på forhånd eller er utstyrt med falkeblikk. Flott hvis de har tenkt å snu på flisa, slik at forskjellene blir tydeligere.

Tror faktisk det er verdt å vente litt og se hvordan det utvikler seg. Er jo litt dumt å satse alt på et "gammelt" hovedkort når den nye standarden er rett rundt hjørnet.

Det som ofte skjer med slike nyskapninger er innkjøringsproblemer og korrigering av drivere i forskjellige konfigurasjoner. Det pleier jo å gå seg til slik at folk blir fornøyd etterhvert, og det behøver ikke være tilfelle med dette kortet. Har ikke peiling på om det har vært slike problemer med P55. Bare at en tar høyde for litt knot hvis man ønsker det siste.

Det som jeg synes var merkelig var at SATA III kom først ut på X55 kortet... Burde jo egentlig ha startet med topp-kortene og deretter nedover, synes jeg.

Syns jeg også, for normalt er det sånn som du nevner (P55). Kan det tyde på at de legger om litt der også, slik at vi får se mere av det fremover - dvs. at de utstyrer kort med nyheter som er mere mainstream og har større salgsvolum? Det står igjen å se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...