Jason P. C. Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Problemet er, hvis du ringer til politiet for å melde om en mulig fyllekjører, og det viser seg at føreren ikke var påvirket/ruset, så kan du selv bli anmeldt og bøtelagt for falsk melding eller hva det heter. Prøvde å google eter en slik sak (en mann som fikk bot etter å ha ringt politiet) men fant ikke saken Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 det må jo bare være tull. Trenger jo heller ikke å si at han er full, men at han har svært mistenkelig kjøremønster, som f.eks å holde på å kjøre på en gutt, politiet kan ikke anmelde deg for det.. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Det kan da umulig være straffbart å ringe politiet og informere om at man ser en bilfører som tydeligvis ikke er skikket til å kjøre, da bilen skjener frem og tilbake i veibanen og har vært svært nære på å treffe fotgjengere? Man påstår jo ikke at føreren er påvirket/beruset, men man varsler om en høyst reell fare på grunnlag av hva man har observert. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Jeg skal se om jeg finner den saken jeg snakker om Edit: Sorry klarer ikke finne det. Er en del år siden. Men han ringte politiet for å melde om mistenkelig kjøring, de rykket ut, og føreren var ikke påvirket av noe. Så han ble selv anmeldt. Skummelt at det skal være sånn, da er det jo ingen som vil kontakte politiet hvis de ser noe mistenkelig Endret 11. november 2009 av Jason Something Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jason: Du har en freeeaaaaaky avatar. Fy søren On-topic: Uansett om han ble anmeldt eller ikke Jason, så SKAL MAN ringe hvis man ser noen som kjører slik trådstarter beskriver. Nå vet du det ihvertfall til neste gang Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Don't shoot the messenger! Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Så gigakontrovers dette lagde da? Litt morsomt å lese igjennom alt dere skrev Jeg så ingen bil parkert på blindgaten og heller ingen overskrift i avisa så jeg tror vi kan jekke ned stemningen litt, hvis jeg treffer på noen igjen og dette varer over 2 minutter skal jeg nok tipse inn til Politiet. Men blir det bot gjør jeg det aldri igjen. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Drit i poletiet, dei hadde jo aldri gidda å rykke ut uansett!!! Endret 12. november 2009 av Sigurdl Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 joda, er bare hvis du blir slått ned de ikke gidder å gjøre noe med det. Er nok å ha senkesett uten tuv papirer så sender de spesialstyrker. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Om du forteller politiet at en bil kjører svært mistenkelig, trolig ruset, kjører på andres plener og var nære ved å kjøre på et skolebarn rykker de selvfølgelig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå