Gå til innhold

Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM – En perle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Jeg regner med at du ønsker tilbakemeldinger. Det skal du få. Siden du har skrevet artikkelen, så kunne du heller limt den inn i forumet. Videre stusser jeg litt på noen av formuleringene dine. De gjør at poengene noen ganger blir litt tvetydige.

Objektivet er relativt raskt (f/4.0), men den egner seg dårlig innendørs, i høstmørket, og i kraftig regnvær (pga. mørket). Når jeg tar bilder under de nevnte forhold må ISO opp til 800 for å klare å stoppe action, og det holder såvidt.

Med ISO 800 klarer du å fryse hurtiggående objekter i høstmørket eller i dårlig belysning innendørs?

I konklusjonen nevner du at objektivet ikke har værtetning. Det bør stå noe om i hoveddelen også.

Klarer du deg uten dette, så er Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM sannsynligvis det beste kjøpet du kan gjøre til ditt Canon kamera.

Hva om man trenger vidvinkel eller blitz i stedet?

Lenke til kommentar

Heisann,

Takk for tilbakemeldingen, det er alltid bra å få feedback. Jeg skal prøve å forklare litt hva jeg mener og hvorfor jeg har valgt å skrive artikkelen på min hjemmeside og ikke bare copy/paste her på forumet.

Ok lets go...

Kommentar i fra deg;

Siden du har skrevet artikkelen, så kunne du heller limt den inn i forumet.

Svar;

hmm, var litt i tvil hva jeg skulle gjøre for å være ærlig. Det er nå slik at magnusson.as er relativ ny, og hadde jeg bare copy/paste så hadde ingen heller besøkt den. Jeg har lagt ned betydelig med tid, samt at jeg liker svært godt når andre bruker ting som jeg har laget. Om det var en rett vurderingen får dere avgjør.

Spørsmål i fra deg;

Med ISO 800 klarer du å fryse hurtiggående objekter i høstmørket eller i dårlig belysning innendørs?

Svar;

Jeg mener at med ISO 800 @ f/4 klarer du akkurat å stopp action;

1. I høstmørke

2. Innendørs (som regel dårligere belysningen enn ute.

3. I kraftig regnevær sommer som vinter

Kommentar i fra deg;

I konklusjonen nevner du at objektivet ikke har værtetning. Det bør stå noe om i hoveddelen også.

Svar;

Slettes ikke uenig med deg. Skal se om jeg få lagt det til en gang jeg får tid.

Kommentar i fra deg;

Hva om man trenger vidvinkel eller blitz i stedet?

Svar;

Går ut i fra at dette er mer en statement om at formuleringen er litt tvetydig?

Uansett, min mening er at hvis du klarer deg uten IS, værtetting og f2.8, så er sannsynligvis Canon 70-200mm f/4.0 USM det beste kjøpet du kan gjøre (forusatt at du er på jaket etter; a) en linse, b) medium til telelinse.

Endret av adiabatic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...