Jankee Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Dette er ingenting som er nytt, og problemstillinga er forsatt kvifor endra WHO pandemi-kravene. Svineinfluansa og vaksinen har ingenting med dette anna at det er den som går og har blitt kjøpt inn. Men dette er den første truverdige kjelda du kjem med i denne diskusjonen, resten har ikkje hatt noko som helst truverdigheit. Har sett videoer på youtube og nettsider som ganske sjølvsikkert fjerner alle holocoust-ofra og deira historier med "egne fakta". Edit: Ein 54min video på youtube gidder eg ikkje å sjå, om det er reelle kilder og dokumentert så gi oss dei referansene då. Den norske linken var heller tvilsom. Å Sei: "Dette finnes det seriøse kilder på" er null verd, ingen av oss veit kven du er eller kva du står for. For alt kva me veit kan du vere berre eit gigantisk troll, eller overlege ved det fremste forskninglaberatoriet for influsensa. Utan gode kjeldehenvisninger så er ditt ord null verdt. Beklager men sånn fungerer samfunnet også. Lever ei akademisk avhandling uten referanser og den blir ikkje vurdert ein gong. Endret 17. november 2009 av Jankee Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Det er nok ikke i mangel av seriøsitet. Tror det har med det faktum å gjøre at man her kan bruke eget hode og tenke selv. Det er mange som har hevdet mye i verdenshistorien, en påstand gjør den ikke korrekt, før man kan bevise den, da blir den kun fortsatt en påstand. Registrerer også at Folkehelseinstituttet tilbakevise påstandene. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Berre for å påpeike litt faktafeil på den vaksineaksjon.no sida at vaksinen inneholder skvalen! (squalene). Det er direkte villedende å sammenlikne olivenolje med den skvalenen man får injesert via vaksinen. Skvalen er i flere studier satt i sammenheng med gulfkrigsyndromet og en rekke autoimmune sykdommer som f.eks. den lammende sykdommen “Guillain–Barré-syndrom”. Som ramma av GBS for 2 år sidan så sjekka eg opp ein del rundt denne, og korleis den ramma, at ein kan få GBS av vaksine har vore kjent ganske lenge (50år++). prediksjonen er ca 1 til 100000. Ca 40 nordmenn får denne i året. Så tilfeller av GB under ein massevaksinasjon er berekna. Grunna korleis GBS virker er det ganske viktig å informere legene om at denne er ein sansynlig bivirking. Du er dau om du ikkje kjem til behandling. Min utløysande faktor , ein god gammaldags bronkitt som eg ikkje gjekk til lege for ein gong. Sjekker ein wikipedia og/eller medisinske tidsskrift/journaler så vil ein få opp det same. Liten edit: nettsida oppgir referanser til andre nettsider som har innhenta informasjonen. for diskusjon.no og sine brukere er jo nyhetsspeilet.no vellkjent i mindre positiv forstand (Pulling mr Aunes legg) så er det eit nettverkssalgsite pluss siter som selger sin egen helsekost (NUF-foretak) Endret 17. november 2009 av Jankee Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Og hva har fugleinfluensa-viruset i en svineinfluensa-vaksine å gjøre?Fordi de er laget over akkurat den samme lesten. ALL den feilaktige propagandaen mot svineinfluensa gjelder også mot fugleinfluensa vaksinen OG "vanlig" sesong influensa generelt. Propagandaen gjelder også mot de aller fleste vaksiner du SELV har fått som barn. Om du tur det er noe fryktelig spesielt med denne vaksinen tar du feil. (igjen) Synes det er useriøst å kommentere og kritisere i det vide og brede når du ikke engang har sett/lest materialet jeg har gitt tilgang til. Opplysningene er faktisk gjengitt i en seriøs rapport med fulle kilde-referanser.Da syns jeg heller du skal gi oss disse kildene i stedet for den videoen og den patetiske norske siden. Du er ikke mye til seriøs debatant når det eneste du gjør er å komme med løse kritikker og sarkasme, uten å ha sett på materialet engang..Det virker som de fleste her kjenner godt til saken Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Nyttig informasjon å ha med seg i denne diskusjonen: http://www.abcnyheter.no/node/99603 http://www.theflucase.com/ Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Nyttig informasjon å ha med seg i denne diskusjonen:http://www.abcnyheter.no/node/99603 http://www.theflucase.com/ Du trenger ikke gå så langt som til WTO. Hvorfor ikke insinuere at det er Norge og oljefondet som står bak. Vi har virkelig gode motiver. Oljefondet har så mange aksjer i selskapet som produserer pandemivaksinen at millionene som er brukt på pandemivaksine snart er tjent inn igjen Fra denne siden. Men man må huske på en viktig ting, det er FRIVILLIG å ta vaksinen. Om man heller vil ta sjansen på (1)ikke bli syk eller (2)bli syk men ikke dau, så er det ingen ting i veien for den strategien. Men bare ikke kom å "skrik" fra respiratoren at myndighetene (og WTO) ikke la ting rette for at situasjonen kunne vært unngått. Jeg syns det i alle fall er bra at denne influensaen ikke virker så farlig som jeg opprinnelig hadde inntrykk av. Men man kan virkelig spekulere hva som kommer til å skje med disse "bedre vitende" når vi møter et virkelig skummelt virus. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Kan betrygge noen med at den absolutte størstedelen av ansatte på sykehuset der jeg arbeider har tatt eller skal ta denne vaksinen. Ganske naturlig siden en stor del av dem vil måtte behandle pasientene som er influensasyke. Men om jeg skulle sitte hjemme i min egen stue et halvår fremover og hadde andre til å gå på butikken for meg hadde jeg kanskje ikke tatt meg bryet selv. Det er heldigvis opp til hver enkelt å ta vaksinen, jeg håper bare man tar avgjørelsen på et grunnlag av kunnskap og ikke påvirkning av propaganda den ene eller andre veien, eller alle "svina" som kun prøver å lure penger fra folk i denne tiden. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Det er ganske interesssant at sida vaksineaksjon.no ser ut til å vere nært linka til alternativ medisin-folka. Så spørsmålet er om denne propagandaen er for å generere egenprofitt gjennom å selge egne produkt for å "bekjempe" svineinfluensa. Lenke til kommentar
torrden Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Og hva har fugleinfluensa-viruset i en svineinfluensa-vaksine å gjøre?Fordi de er laget over akkurat den samme lesten. ALL den feilaktige propagandaen mot svineinfluensa gjelder også mot fugleinfluensa vaksinen OG "vanlig" sesong influensa generelt. Propagandaen gjelder også mot de aller fleste vaksiner du SELV har fått som barn. Om du tur det er noe fryktelig spesielt med denne vaksinen tar du feil. (igjen) Synes det er useriøst å kommentere og kritisere i det vide og brede når du ikke engang har sett/lest materialet jeg har gitt tilgang til. Opplysningene er faktisk gjengitt i en seriøs rapport med fulle kilde-referanser.Da syns jeg heller du skal gi oss disse kildene i stedet for den videoen og den patetiske norske siden. "Laget over samme lesten" .. oi oi.. Du har vel ikke særlig mye kunnskap om de sikkerhetsrutiner som er normale under vaksine-produksjon. Ei heller om detaljer rundt denne Baxter-saken. Kilden du etterspør har vært gitt i mitt opprinnelige innlegg helt fra starten. Du har bare ikke giddet å engang lese det. Influensarådgivere betalt av legemiddelindustrien: http://www.aftenposten.no/helse/article3377229.ece Vi er foregangsland i verden med å teste en fra før dårlig testet vaksine på babyer.. og dere synes dette er "helt greit"? http://www.aftenposten.no/helse/article3370151.ece FHI har uttalt at 900000 har fått svineinfluensa.. haha.. latterlig.. Tenk deg om hvor mange på din arbeidsplass og av dine venner ville vært syke hvis dette var i nærheten av sant.. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3372691.ece Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) "Laget over samme lesten" .. oi oi.. Du har vel ikke særlig mye kunnskap om de sikkerhetsrutiner som er normale under vaksine-produksjon. Om du leser det jeg skiver så.. Jeg sa den er LAGET over samme lesten. Jeg har ikke sagt en DRITT om sikkerhetsrutiner så hva fan prøver du på ? Vaksinen inneholder de samme komponentene som har eksistert i en drøss med vaksiner før, også vaksiner DU SELV har tatt. Forskjellen er selvfølgelig at denne er rettet mot et annet virus. Og når det kommer til kunnskap er du hjertelig velkommen til å arrestere meg på alt jeg skriver, men da må du også være i stand til å begrunne/argumentere. Kilden du etterspør har vært gitt i mitt opprinnelige innlegg helt fra starten. Du har bare ikke giddet å engang lese det.Ærlig speaker, du kom ikke men NOEN kilder av seriøs karakter, dette inkluderer også tabloid avisene VG, Dagbladet osv osv. Og jeg har lest nok til å avsløre linkene dine som fullstendig upålitelige.. Endret 18. november 2009 av netroM Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Dukof : kva er det du egentleg vil diskutere: - Svineinfluensa? - Svineinflusensavaksinen? - WHO? - WHOs rådgivere? - Legemiddelindustriens makt/resusser? - WHOs endring av pandemi-definisjonene? - Alternativ medisin-folkas forsøk på å melke kua? Diverre er ikkje ein tråd stor nok til å ta alle desse problemstillingene, og måten du betegner dine motdebatanter gjer ikkje inntrykket av at dette er noko seriøs diskusjon. Kalle dei som argumenterer i mot useriøs / lite seriøse, samt rakke ned på kva dei kjem med Er verken høfleg eller legger opp til god diskusjon. I tillegg har me faktafeilene som du sjølv har prestert å komme med. Så så lenge du skal skyte i hytt og pine så er dert du sjølv som drar diskusjonen ned på lavmål , ikkje oss andre. At me har påpeikt faktafeil i referansene du kjem med ser ut til at du har glatt oversett. Du kan kalle alle så useriøse du berre vil, men det slår diverre berre tilbake på deg sjølv. Lenke til kommentar
torrden Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Jeg synes faktisk det er interessant måten innleggene i denne tråden blir skrevet. Sørgelig at mange kun ønsker å gå med skylapper og støtte seg på flertallets meninger, men likevel interessant å se hvor sterke deres overbevisning er. Noe jeg selv vil karakterisere som temmelig "naivt". Hvordan man kan ha en slikt enormt behov for å forsvare den globale legemiddelindustrien er langt over min forstand. Det er den mest skitne, korrupte og utspekulerte industri som finnes. Dette har vært kjent gjennom de siste 100 år og historien er fullspekket med seriøst akseptert bevis på det. Likevel har folk her en slags merkelig ide om at nå lever vi en "ny tid", en moderne tid, og ting er annerledes. Vel, tid er vel det eneste som vil modne de fleste. Svineinfluensa-vaksninen representerer det absolutt ekstreme i denne sammenheng. Det representerer en situasjon der den private økonomiske grådighet tvinger seg inn på det globale markedet i enorm skala, gjennom korrupte institusjoner, og basert på meget tvilsomt og kritikkverdig grunnlag. Men det ser ikke ut til at diskusjon.no er det rette forumet for dette Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Men det ser ikke ut til at diskusjon.no er det rette forumet for dette Nei, folk her var tydeligvis mer opplyst enn det du hadde håpet på. Spre heller propagandaen din på www.konspirasjonsteorier.no der de hører hjemme. Du er ikke i stand til å diskutere faglig relevant stoff rundt influensavaksine generelt eller svineinfluensa spesielt. Synd det er sikker mye interessant her. Jeg bare regner med at du aldri mere kommer til å kjøpe så mye som en eske paracet. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) no må du gje deg dukof, det er ingen her som har skrive noko om at dei støtter den o store legemiddelindustrien eller noko anna. Det du har fått kritikk på er: 1: Dårlig framstilling av kva egentleg temaet er, som du forsatt ikkje heilt greier å avgjere 2: Direkte faktafeil 3. Dårlige formuleringer Om ein sjekker f.eks twitter så vil ein sjå at det stormer ganske mykje rundt kjeldene bak vaksineaksjon.no blant anna http://www.aftenposten.no/meninger/komment...icle3378147.ece Om det er legemiddelindustrien som er temaet så er vaksinen berre eit tilfeldig produkt som er i salg no, ja eksempel men å diskutere eksempelet blir meiningslaust. Dog ser eg sjølv med bekymring på den stadig større privatiseringa og kva konsekvenser dette kan medføre vidare. Endret 18. november 2009 av Jankee Lenke til kommentar
torrden Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Nei, folk her var tydeligvis mer opplyst enn det du hadde håpet på. opplyst ja... særlig du som trodde du ikke hadde blod i musklene dine! hehe Viste ikke at blodomløpet gikk i musklene. Endret 18. november 2009 av dukof Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 FHI har uttalt at 900000 har fått svineinfluensa.. haha.. latterlig.. Tenk deg om hvor mange på din arbeidsplass og av dine venner ville vært syke hvis dette var i nærheten av sant.. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3372691.ece Her har du et typisk eksempel på din kildekontroll og overdrivelse av fakta. Når ble en avisartikkel en troverdig kilde? Men la gå: I artikkelen du lenker til står det at hver syvende nordmann har fått svineinfluensa - dette får du til å bli 900.000. Om det stemmer er det over seks millioner mennesker i dette landet. På SSB sine sider anslår de at det vil være 4.724.000 mennesker i Norge i 2010. Om vi bruker dette tallet (for å være snill mot regnestykket ditt) vil det si at det er omtrent 675.000 som har fått svineinfluensa i Norge. Altså overdrev du tallet med 33%. Da har jeg i tillegg vært "snill" med tallene og rundet av oppover. Du antyder også at tallene er altfor høye. Men hvis du leser artikkelen så gir den et forsøk til forklaring på hvorfor det ikke merkes så godt. Av de som har blitt smittet er de fleste under 30 år, altså overvekt av skolebarn og studenter som dermed ikke blir borte fra jobben. I tillegg regner jeg med at disse 675' ikke er syke samtidig - siden pandemien har pågått en periode vil mange av disse være friske igjen nå. Aftenposten skriver også at det er en betydelig usikkerhet knyttet til anslagene (antall syke), men at flere eksperter Aftenposten har kontaktet sier metoden som brukes er god. Dette er akkurat hvordan en diskusjon som denne blir ødelagt. Man slenger ut en påstand, tar noen tall fra løse lufta, og lenker til en sak som faktisk sier det motsatte av poenget. Useriøst. Lenke til kommentar
torrden Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 900 000 er tatt fra direkte sitat fra FHI. De justerte etterpå tallet ned til ca 630 000 og kommenterte at det var en feilberegning. Dette kan du finne i nyhetsarkivene. Forskjellen er uansett ikke stor. Og av min egen og venners erfaring er det ekstremt få som har disse symptomene. Dette bekreftes også av erfaring fra større bedrifter som ikke ser dette omfanget overhodet. Tallene ser ikke ut til å stemme med den virkelige situasjonen. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Nei, folk her var tydeligvis mer opplyst enn det du hadde håpet på. opplyst ja... særlig du som trodde du ikke hadde blod i musklene dine! hehe Viste ikke at blodomløpet gikk i musklene. Ja sitatfusk er en fin ting når man ikke har argumenter.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Sidan dukof prøver å tilegne seg poeng her med tvilsome taklinger, eventuelt ikkje forstod ironien til netroM Den fulle sitaten: Viste ikke at blodomløpet gikk i musklene. Trudde vener og aterier (+kapilærer) tok seg den delen. Dette er lavmål dukof, sitatsjuksing viser at denne diskusjonen er dødfødt, du har ikkje kunnskapen om dette feltet til å kunne argumentere for eller imot. Alt har blitt til banale (på grensa til idiotisk) argumentasjon og histen og pisten etterkvart som motdebatantene har påpeikt feil. Men dukof no har du skifta tema igjen, no er det FHI som er skyteskiva. kan du bestemme deg kven du egentleg meiner er ansvarlige / kva som er topic. for dette rotet som du presterer her går på lik linje som fyllepreik, totalt usamanhengande og fullstendig ulogisk. Endret 18. november 2009 av Jankee Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 900 000 er tatt fra direkte sitat fra FHI. De justerte etterpå tallet ned til ca 630 000 og kommenterte at det var en feilberegning. Dette kan du finne i nyhetsarkivene. Forskjellen er uansett ikke stor. Og av min egen og venners erfaring er det ekstremt få som har disse symptomene. Dette bekreftes også av erfaring fra større bedrifter som ikke ser dette omfanget overhodet. Tallene ser ikke ut til å stemme med den virkelige situasjonen. I artikkelen du lenket til er ikke 900.000 nevnt noe sted, og artikkelen ble senest oppdatert på lørdag. På FHI sine sider står tallet 680.000 - så jeg nå akkurat. Hvordan har det seg at du da skrev 900.000, når tallet ikke står i artikkelen, og du tydeligvis var klar over at tallet var en feilberegning? Kanskje fordi 900' passert bedre enn 630' / 680' for å få fram poenget ditt? Det var akkurat dette som var poenget med den forrige posten min. Forøvrig kan jeg nevne at i barnehagen sønnen min går i er det flere barn som er hjemme med influensa eller pga mistanke om influensa. I en barnehagegruppe / skoleklasse på 30 personer utgjør jo disse en-av-syv bare fire personer - det er jo ikke all verden? Hvis vi i tillegg tar med at kanskje så mange som halvparten av disse har vært syke og nå er friske igjen, er det jo bare to av 30 som er borte.. Imidlertid har jeg ingen data på forholdet mellom hvor mange som er syke og hvor mange som har vært syke og blitt friske igjen, så der må jeg ta et lite forbehold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå