Arneos Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hei Jeg vurderer å skifte ut anlegget mitt, og jeg lurer på om det kan være en ide å benytte Bose høytalere som bakhøytalere og senter, og gulvstående høytalere av god kvalitet som hovedhøytalere med en god Sub. Jeg har behov for små bakhøytalere, men størrelsen er ikke så nøye på hovedhøytalerne. Jeg har lest litt blandede kritikker av Bose systemene, og kan dette være en løsning som unngår de problemene Bosesystemet har, og er det overhode mulig å blande to forskjellige høytalersystem med tanke på lydbildet. Blir prisen evt veldig høy når du ikke kjøper hele pakka? Vurderer Reciever fra Pioneer ( VSXLX52) Setter pris på alle innspill, tusen takk Lenke til kommentar
Howard Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Heisann og velkommen til forumet! Bose-høyttalerne kan definitivt brukes som bakhøyttalere og senter, men det som generelt er litt viktig for helheten er at klangen og lyden i alle høyttalere som brukes er nogenlunde lik. Det er vanskelig å gi noe fasitsvar på det, men det går jo an å prøve seg frem og se hvordan det funker. Prisen bør ikke bli veldig mye høyere enn om du kjøper hele pakker, men det er jo gjerne litt å spare på "pakketilbudene". VSX-LX52 skal være knakende bra, men i den klassen ville jeg også vurdert Onkyo TX-NR807. Den kommer med helt sinnsyke spesifikasjoner til den prisen. Vet ikke om du ble noe klokere av det her men... Kanskje andre har noen bedre tips! Lenke til kommentar
Arneos Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Tusen takk for svaret Vet du om det fins svært gode høytalerpakker som har små bakhøytalere. Jeg savner en mellomting mellom Bose sine anlegg og de anleggene som har store hovedhøytalere og også relativt store bakhøytalere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå