torgeirberge Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hei jeg har nå to 22" som jeg kjører sammen med utvidet srivebord og en 46" som jeg kjører film og serier på. Det jeg pleier å gjøre er å krabbe under datapulten og koble inn og ut skjerm nr 2 og bytte fra dvi kabel på sjerm 2 og koble i en dvi til hdmi kabel til tven. Nå er jeg lei og vil invistere i et ekstra sjermkort til å game på, (skjerm nr1) og ha skerm nr 2 og tv tilkoblet mit gamle ATI Radeon HD 3870(512). Er det noen ting jeg bør tenke på før jeg kjøper et nytt skjermkort og putter det i den andre PCI-E x16 porten? bør det vere enda et ati radeon kort? bør jeg heller kjøpe et kort med skikkelig hdmi utgang til tven? Noen erfaringer der ute? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 sikkert best å ha samme merke på samme kortene (ikke modell) men hvis du skal kjøpe et som er bedre en det du har, så må du ikke kjøre de i crossfire. da vil det beste kortet automatisk klokkes ned til det dårligste kortet sin hastighet Lenke til kommentar
torgeirberge Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 så man kan kjøre forsjellige for eks. ati radeon hd kort i crossfiere? man trenger ikke identiske? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 det stemmer.. men som sagt vil det beste kortet bli klokket ned slik at det blir like klokkehastighet på begge kortene Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Det er litt begrensninger hos ATi, de må være innom samme serie. For eksempel, du kan kjøre CrossFire med 4850 og 4870 men ytelsen blir lik 2x 4850. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå