Jo Are Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hei Skal begynne å samle på donald blader og har derfor tenkt å se litt på qxl.no, men er usikker på om det er noen skjulte kostnader der? På denne infosiden finner jeg dette avsnittet: "Selger av en gjenstand kan velge skjult minstepris. Det betyr at selv om du har høyest bud kan dette allikevel være lavere enn det selger ønsker å selge for." Betyr dette at hvis jeg f.eks. skulle vinne med et bud på 200 kr og den skjulte minsteprisen er på 300 kr, er jeg da forpliktet til å kjøpe varen for 300 kr? Hadde vært veldig fint om noen kunne svare på dette Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Betyr dette at hvis jeg f.eks. skulle vinne med et bud på 200 kr og den skjulte minsteprisen er på 300 kr, er jeg da forpliktet til å kjøpe varen for 300 kr? Tviler ekstremt mye på det. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Betyr dette at hvis jeg f.eks. skulle vinne med et bud på 200 kr og den skjulte minsteprisen er på 300 kr, er jeg da forpliktet til å kjøpe varen for 300 kr? Tviler ekstremt mye på det. Ja det gjør jeg også, for da binder man jo seg til noe man ikke vet alt om hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg vil bare ha dette avklart før jeg eventuelt kjøper noe derfra. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Betyr dette at hvis jeg f.eks. skulle vinne med et bud på 200 kr og den skjulte minsteprisen er på 300 kr, er jeg da forpliktet til å kjøpe varen for 300 kr? Tviler ekstremt mye på det. Ja det gjør jeg også, for da binder man jo seg til noe man ikke vet alt om hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg vil bare ha dette avklart før jeg eventuelt kjøper noe derfra. Sir jo seg selv at man ikke kan godta en skjult minstepris, da kan jo selgeren sette den til 10 ganger mer enn varens markedsverdi, og siden budene så vidt jeg vet er bindende, svindle kjøperen for mye penger. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Betyr dette at hvis jeg f.eks. skulle vinne med et bud på 200 kr og den skjulte minsteprisen er på 300 kr, er jeg da forpliktet til å kjøpe varen for 300 kr? Tviler ekstremt mye på det. Ja det gjør jeg også, for da binder man jo seg til noe man ikke vet alt om hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg vil bare ha dette avklart før jeg eventuelt kjøper noe derfra. Sir jo seg selv at man ikke kan godta en skjult minstepris, da kan jo selgeren sette den til 10 ganger mer enn varens markedsverdi, og siden budene så vidt jeg vet er bindende, svindle kjøperen for mye penger. Ja men hvordan skal man ellers tolke sitatet jeg fant? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Betyr dette at hvis jeg f.eks. skulle vinne med et bud på 200 kr og den skjulte minsteprisen er på 300 kr, er jeg da forpliktet til å kjøpe varen for 300 kr? Tviler ekstremt mye på det. Ja det gjør jeg også, for da binder man jo seg til noe man ikke vet alt om hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg vil bare ha dette avklart før jeg eventuelt kjøper noe derfra. Sir jo seg selv at man ikke kan godta en skjult minstepris, da kan jo selgeren sette den til 10 ganger mer enn varens markedsverdi, og siden budene så vidt jeg vet er bindende, svindle kjøperen for mye penger. Ja men hvordan skal man ellers tolke sitatet jeg fant? Man for sikkert et valg om å betale den skjulte minsteprisen eller droppe budet. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 (endret) *snip* Det må jo være slik, ellers hadde det jo vært lurreri. ## unødvendig quoting fjernet av ilpostino ## Endret 14. november 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Denne var enkel.... Uansett om minsteprisen er skjult eller ei... Dersom minsteprisen er 500kroner og du vinner auksjonen med 400kroner, så får du melding om at du har vunnet auksjonen, men at du dessverre ikke oppnådde minsteprisen. Dvs. ingen handel. Selger må da bare drite i det eller legge ut varen på nytt... Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Denne var enkel.... Uansett om minsteprisen er skjult eller ei... Dersom minsteprisen er 500kroner og du vinner auksjonen med 400kroner, så får du melding om at du har vunnet auksjonen, men at du dessverre ikke oppnådde minsteprisen. Dvs. ingen handel. Selger må da bare drite i det eller legge ut varen på nytt... Ahha, ikke værre. Takk for svar Lenke til kommentar
Mato Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 fordel meg sjult mistepris er jo seff for selger , da h*n kan får mere for varen en ønsket , kjøperer er jo somregl smarte og slutter bud når de vet at nå er verdien/selgers ønskede pris oppnåd . Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 fordel meg sjult mistepris er jo seff for selger , da h*n kan får mere for varen en ønsket , kjøperer er jo somregl smarte og slutter bud når de vet at nå er verdien/selgers ønskede pris oppnåd . I tillegg er det noe QXL tjener på da de kan reklamere med PS3'er med en startpris på 1 kr. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av siteringsfunksjonen. Vær vennlig å passe på og sitere det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke sitere mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved sitering av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å sitere flere innlegg bakover, så oppfordres man til å bruke skjul-funksjonen. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå