Gå til innhold

Formatere harddisk - hva gjør jeg med Lightroom?

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å formatere hardisken på pcen siden den er så treig. I den forbindelse holder jeg på å prøve å undersøke hva som må gjøres før jeg kan ta det steget å formatere. Til nå har jeg gjort følgende:

- Sett litt over at jeg har programmene på cd

- Brent de beste bildene på cd

- Holder på å lage fotobok av de beste bildene

- Har lagt en backup av alle bildene på ekstern hardisk

- I Lightroom har jeg sørget for at Lightroom-mappa ligger på ekstern hardisk, tatt backup av denne og trykket på "Save metadata to files" på alle bildene. Jeg har ikke eksportert til jpg ennå fordi jeg lurer på om jeg skal benytte meg av lightroom 3 beta for den siste finpussen på bildene...

Tror dere jeg er sikret nå eller er det noe annet jeg bør tenke på eller gjøre? Eventuelt gjøre annerledes?

Håper noen kan hjelpe som har vært gjennom dette før:) På forhånd takk!

-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Og når du er ferdig å installere absolutt alt som du skal ha...

Du installerer selvfølgelig programmene dine på c: og mine dokumenter etc har du selvfølgelig på d:

Når du er ferdig, bruker du paragon software recovery cd (gratis for pirat, sorry privatpersoner), og tar et image av c-disken din.

Neste gang du får trøbbel, tar du en recovery ved hjelp av samme cd, og kjører imaget tilbake. 25 minutter etterpå, en fersk, velfungerende og kjapp pc..

Lykke til!

Lenke til kommentar

Før du installerer programmer må du installere hovedkortsdrivere og (anbefalt å gjøre nå) oppdatere opertivsystemet. Husk at alle programmer må installeres på nytt (ha CDene klare) og oppdateres. Spesiell settinger kan greit ordnes nå, samme med evt. plugins. Egen datafiler må/bør du ha backup av så det skal ikke være problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...