SRoy Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hei, Trenger litt råd til mobilkjøp. Har en Sony Ericsson k800i som holder på å bli ødelagt, og denne må selvsagt erstattes. Det jeg ser etter er: - Lett å holde (har korte fingre, og lurer på om Samsung Omnia HD ikke blir vanskelig å holde på grunn av størrelsen?) - Stor skjerm med god oppløsning - Solid bygget - Wi-fi støtte, og så god nettleser som overhodet mulig - Godt kamera - GPS - Til lavest pris (Omnia HD er det absolutt dyreste) Bryr meg overhodet ikke om: - Videofunksjon - Avspilling av film - Avspilling av musikk I tillegg vet jeg ikke om jeg vil ha touchskjerm. Er vant til å skrive med k800i, og lurer på om det er like lett med touch? Har vurdert både Samsung Omnia HD og Sony Ericsson C905 (to helt forskjellige telefoner): Kommer jeg til å få problemer med størrelsen på Omnia HD og touchskjermen? Her føler jeg i tillegg at jeg betaler for unødvendige ting: Den er god til musikk- og filmavspilling, samt tar opp video i HD. Når det gjelder C905, lurer jeg ikke på om skjermen er for liten, og med for lav oppløsning til nettbruk. Har ofte behov for å sjekke timeplan og andre ting på nettet i studiesammenheng, og jeg trenger derfor en god mobil til dette, slik at jeg ikke må lete etter nærmeste PC hver gang. Erfaringer med de nevnte mobilene og råd til andre mottas med tusen, tusen takk! Lenke til kommentar
audi power Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hei, Trenger litt råd til mobilkjøp. Har en Sony Ericsson k800i som holder på å bli ødelagt, og denne må selvsagt erstattes. Det jeg ser etter er: - Lett å holde (har korte fingre, og lurer på om Samsung Omnia HD ikke blir vanskelig å holde på grunn av størrelsen?) - Stor skjerm med god oppløsning - Solid bygget - Wi-fi støtte, og så god nettleser som overhodet mulig - Godt kamera - GPS - Til lavest pris (Omnia HD er det absolutt dyreste) Bryr meg overhodet ikke om: - Videofunksjon - Avspilling av film - Avspilling av musikk I tillegg vet jeg ikke om jeg vil ha touchskjerm. Er vant til å skrive med k800i, og lurer på om det er like lett med touch? Har vurdert både Samsung Omnia HD og Sony Ericsson C905 (to helt forskjellige telefoner): Kommer jeg til å få problemer med størrelsen på Omnia HD og touchskjermen? Her føler jeg i tillegg at jeg betaler for unødvendige ting: Den er god til musikk- og filmavspilling, samt tar opp video i HD. Når det gjelder C905, lurer jeg ikke på om skjermen er for liten, og med for lav oppløsning til nettbruk. Har ofte behov for å sjekke timeplan og andre ting på nettet i studiesammenheng, og jeg trenger derfor en god mobil til dette, slik at jeg ikke må lete etter nærmeste PC hver gang. Erfaringer med de nevnte mobilene og råd til andre mottas med tusen, tusen takk! Hva med Sony Ericsson Aino? Kjempe telefon,bedre enn C905. Synest vertfall jeg:) Lenke til kommentar
SRoy Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Ser jeg på sammenlikning av mobilene på Sony Ericssons offisielle side, ser det ut som at C905 slår Aino på kamera, men at Aino slår C905 på musikk. Kamera er ganske viktig for meg, mens musikk kunne jeg klart meg uten. Aino bruker videre MicroSD, mens C905 bruker M2 (som jeg allerede har på grunn av k800i). Det eneste positive med Aino er vel skjermen. Berøring, samt litt bedre oppløsning, men det er vel bare fordi skjermen er litt lengre? Breddeoppløsningen er forøvrig lik (240 piksler). Sånn sett tror jeg C905 passer bedre for meg. Men takk for innspillet! Endret 10. november 2009 av SRoy Lenke til kommentar
Hoffah Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hva med Sony Ericsson w995? Lenke til kommentar
SRoy Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Er ikke W995 en klart verre telefon enn C905 med tanke på kravene mine? Fra første post: Ser etter bra kamera, og bryr meg overhodet ikke om musikkavspilling? Lenke til kommentar
Hoffah Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Du har jo med w995: Litt større skjerm, bedre bygget, Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hadde selv tenkt å foreslå C905. Ut ifra kravene dine ser det ut som den er midt i blinken. Lenke til kommentar
SRoy Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Du har jo med w995: Litt større skjerm, bedre bygget,Ser den. Men kameraprioriteringen min (og det at jeg ikke kommer til å bruke musikkavspillingsfunksjonene i det hele tatt) har nok litt mer å si. Hadde selv tenkt å foreslå C905. Ut ifra kravene dine ser det ut som den er midt i blinken.Jeg gikk for C905 til slutt. Bekymringene om for lav oppløsning/liten skjerm til nettsurfing forsvant etter kort tid. Det viktigste for meg var å sjekke timeplanen min på studiet, og til det, fungerer begge deler mer enn godt nok. Takk for forslagene! Endret 15. november 2009 av SRoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå