Sacho_chan Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) hei Jeg har en kjæreste som har gått 1. året resturang og matfag, mens jeg har gåd noe anna (som ikke inneholder noe form for matlanging elr noe). Jeg er egentlig veldig glad i å lage mat og spessielt lage kake. Siden kjæresten min alltid lager middag (for det meste, siden han er så flink) så har jeg også lyst å imponere med å bake en kake som vil være helt spessiel! Problemer er at jeg har ingen anelese. Er det noen som har et forslag? Tar gjærne imot oppskrifter også! Endret 1. januar 2010 av Sacho_chan Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Mitt forslag er å lage verdens beste kake etter min mening; nøttekake. Tror du finner oppskrift på google. Er dog usikker på hvor bra de er. Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 www.detsoteliv.no maaaange kakeoppskrifte med mange flotte bilder og smaksbeskrivelser. Sorter etter popularitet så kan du ikke gå feil. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) går restaurant og matfag selv, jeg vil anbefale deg å lage oreokake. En lett kake og lage, uten så alt for mye arbeid slenger ut oppskrifta jeg har så fort som mulig Oreo Cookie Cream Cake • 36 Oreo cookies • 60 g smør • 1 ts pulverkaffe • 26 store marshmellows • 1 ½ dl melk • 3 dl fløte • 2 ts melis Slik gjør du: 1. Grovhakk 10 oreo cookies. Sett til side. Kjør 26 cookies i en foodprocessor eller slå de til smuler med en kjevle i en tett pose. Smelt smøret. Bland kakesmuler, smør og halparten av kaffepulveret. Trykk ut blandingen i en paiform, 24 cm i diameter. Settes kaldt. 2. Smelt marshmellows med melk på lav varme i en kasserolle. Rør om kontinuerlig til alt har smeltet. Ta av kjelen fra varmen og la det avkjøle ca. 15 min i romtemperatur. 3. Pisk fløten luftig. Bland halvparten av fløten med marshmellowsblandingen til en jevn røre. Vend i den resterende piskede fløten og bland i de grovhakkede cookiesene. 4. Hell fyllet i paiformen. Jevn til toppen med en fuktig kniv. Sett formen i kjøleskap ca. 4 timer til fyllet er stivnet. 5. Bland melis og det resterende kaffepulveret, smuldre det fint med fingrene. Sikt blandningen over kaken. Pynt med knuste oreo cookies og smeltet sjokolade (bruk en skje og lag sirkelmønster på kaken) 6. Evt. Skjær opp paien i 8-10 biter. Garner gjerne hver bit med krem, jordbær, mynteblad og en halv Oreo cookie. Endret 11. november 2009 av samebror Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 www.detsoteliv.no maaaange kakeoppskrifte med mange flotte bilder og smaksbeskrivelser. Sorter etter popularitet så kan du ikke gå feil. Ooo, Takk ^^ hjerteform! Jamen, hvilken kake ? går restaurant og matfag selv, jeg vil anbefale deg å lage oreokake. En lett kake og lage, uten så alt for mye arbeid slenger ut oppskrifta jeg har så fort som mulig Oreo Cookie Cream Cake • 36 Oreo cookies • 60 g smør • 1 ts pulverkaffe • 26 store marshmellows • 1 ½ dl melk • 3 dl fløte • 2 ts melis Slik gjør du: 1. Grovhakk 10 oreo cookies. Sett til side. Kjør 26 cookies i en foodprocessor eller slå de til smuler med en kjevle i en tett pose. Smelt smøret. Bland kakesmuler, smør og halparten av kaffepulveret. Trykk ut blandingen i en paiform, 24 cm i diameter. Settes kaldt. 2. Smelt marshmellows med melk på lav varme i en kasserolle. Rør om kontinuerlig til alt har smeltet. Ta av kjelen fra varmen og la det avkjøle ca. 15 min i romtemperatur. 3. Pisk fløten luftig. Bland halvparten av fløten med marshmellowsblandingen til en jevn røre. Vend i den resterende piskede fløten og bland i de grovhakkede cookiesene. 4. Hell fyllet i paiformen. Jevn til toppen med en fuktig kniv. Sett formen i kjøleskap ca. 4 timer til fyllet er stivnet. 5. Bland melis og det resterende kaffepulveret, smuldre det fint med fingrene. Sikt blandningen over kaken. Pynt med knuste oreo cookies og smeltet sjokolade (bruk en skje og lag sirkelmønster på kaken) 6. Evt. Skjær opp paien i 8-10 biter. Garner gjerne hver bit med krem, jordbær, mynteblad og en halv Oreo cookie. Tja, jeg kunne jo baken den. Problemet er bare at da må han spise den alene, siden jeg ikke liker den ;s Og det kan være litt dumt, hvis du forstår ;s Lenke til kommentar
weebl Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Sjokoladepavlova, den ser sykt proff ut og smaker nydelig uten at det krever for mye kunnskap Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Sjokoladepavlova, den ser sykt proff ut og smaker nydelig uten at det krever for mye kunnskap Har du oppskriften på den? =) Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Hvis du virkelig skal imponere ham, kan du jo lage denne (og sørg for å nevne at oppskriften er fra en av konditorene på landslaget..) Om den kanskje er litt for ambisiøs, finner du veldig mye bra på aperitif. Lykke til! Endret 11. november 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
weebl Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Sjokoladepavlova, den ser sykt proff ut og smaker nydelig uten at det krever for mye kunnskap Har du oppskriften på den? =) http://www.tine.no/page?id=28&key=8356&cat=654 Der har du den, den tricky delen er å få til marengsbunnen men det er liksom ikke så vanskelig uansett, har feila et par ganger på den delen, til sjokoladekremen bruker jeg bare å lage "sjokomelk" av noe av fløten og så har jeg i sjokoladebiter Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Sjokoladepavlova, den ser sykt proff ut og smaker nydelig uten at det krever for mye kunnskap Har du oppskriften på den? =) http://www.tine.no/page?id=28&key=8356&cat=654 Der har du den, den tricky delen er å få til marengsbunnen men det er liksom ikke så vanskelig uansett, har feila et par ganger på den delen, til sjokoladekremen bruker jeg bare å lage "sjokomelk" av noe av fløten og så har jeg i sjokoladebiter Aaa, takk takk ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå