Gå til innhold

Kirken tror på utenomjordisk liv, hva tror dere ?

Anbefalte innlegg

Jepp, du har forstått det. Enkelte ser ut til å tro at evolusjon på en måte har blitt styrt mot et perfeksjonert mål, og det er vi mennesker. Men dette er definitivt ikke riktig. Vi er jo fortsatt under evolusjon og vil alltid være det. Derfor er jo ikke vi mennesker mer verdt enn noe som helst, noe også mange misforstår. Derfor er jeg prinisippielt mot pels osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har du hørt om evolusjon? Sier det meste det skjønner du ... :)

Det er ikke slik livet har blitt til på jorden. Det samme gjelder livet på andre planeter i galaksen.

Hva har hvordan livet har blitt til på jorden med evolusjon å gjøre?

Ingen ting.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nå har vi vel strengt tatt aldri klart å bekrefte en eneste planet som IKKE har (hatt) liv, selv om vi med logikk kan utelukke mange. Men vi ser stadig fler tegn til at det har vært liv på Mars, selv om det er i meget primitiv form. Senest i dag så jeg i dagbladet at en stein fra Mars tydet på at det har vært liv der, samt tidligere oppdagelser av metangasser der oppe...

Lenke til kommentar

Selv med moderate estimater i Drakes ligning kommer man ut med ca 10000 sivilisasjoner som kan kommunisere i en eller annen form. Og det er kun i vår egen galakse. Det beregnes å være rundt 200 mrd galakser i universet. Litt vel egosentrisk å tro at vi er eneste planet med liv (ikke spesielt intelligent i en del sammenhenger though...).

Lenke til kommentar
Selv med moderate estimater i Drakes ligning kommer man ut med ca 10000 sivilisasjoner som kan kommunisere i en eller annen form. Og det er kun i vår egen galakse. Det beregnes å være rundt 200 mrd galakser i universet. Litt vel egosentrisk å tro at vi er eneste planet med liv (ikke spesielt intelligent i en del sammenhenger though...).

Tar du med Gud i den ligningen, kan du gange resultatet med enda 10000 og mer.

Lenke til kommentar

:)

Hva skal vi med en hevngjerrig, morderisk og tilbedningskåt gud i dette når vi ikke trenger en gud der IHS?

Nei, det er på tide vi mennesker hever oss opp og ser på oss selv som guder slik at de som kommer på besøk fra andre planeter bare kan tilbe oss! Tenk så herlig dere! Å bli dullet og tilbedt slik at vi kan true til oss egne hus der de kan tilbe oss... Ahh, gleder meg til noen snart finner oss her jeg, for jeg har så lyst til å være gud for en dag! :)

Lenke til kommentar
Nei, det er på tide vi mennesker hever oss opp og ser på oss selv som guder slik at de som kommer på besøk fra andre planeter bare kan tilbe oss! Tenk så herlig dere! Å bli dullet og tilbedt slik at vi kan true til oss egne hus der de kan tilbe oss... Ahh, gleder meg til noen snart finner oss her jeg, for jeg har så lyst til å være gud for en dag! :)

Du minner om en vis person. :hmm:

Endret av IHS
Lenke til kommentar

når du sier 10 000 sivilisasjoner, mener du da her på jorden, eller planeter med sivilisasjoner? Og for å rette litt på deg, så er det vel estimert til å være omtrent 300 milliarder galakser basert på våre observasjoner, og hver av de inneholder i snitt ca 100 milliarder stjerner.

Tar du med Gud i den ligningen, kan du gange resultatet med enda 10000 og mer.

Du som er så flink til å referere til bibelvers, hvor står der i bibelen at Gud >10000? Jeg har alltid lurt på hvordan man putter Gud i en ligning, men du har kanskje svaret du :)

Etter hva jeg har fått med meg så sier ikke bibelen noe særlig annet om universet annet enn at lys bla skapt før solen, og at stjernene ble skapt etter jorden og solen. Ikke så veldig mye om andre galakser, eller det faktum at jorden er rund som en kule (og ikke som en pannekake), at det er vi som går rund sola og ikke motsatt.

Når vi har så lite data om universet fra bibelen, og lite av det stemmer overens med våre egne observasjoner så er det litt dumsnilt å ta med Gud i denne formelen føler jeg...

Lenke til kommentar

the_drake_equation.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...