8qk5xlv3 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Tror nok han mente den samme komposisjonen av grunnstoffene, IHS. Det vil si hvor mye av de forskjellige grunnstoffene vi har. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Tror nok han mente den samme komposisjonen av grunnstoffene, IHS. Det vil si hvor mye av de forskjellige grunnstoffene vi har. Det er vel heller slik at han ikke vet det du vet om grunnstoffene, 8qk5xlv3 Komposisjonen av grunnstoffene følger et fast mønster i hele galaksen. Derfor blir resultatet likt over alt i galaksen. Sollyset spiller her en viktig rolle. Det er et nøye sammspill mellom alt og ikke tilfeldighter som RWS hevder. Endret 13. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Synes det er fascinerende at andre arter kan være så avanserte at de kan manipulere ting ved et molekylært nivå. Hvis de har organ for å vite, se og oppfatte et stoff og har et annet organ for å manipulere dette. Telekinese. Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Han har rett i at det er en veldig liten sjanse for at de samme forholdene skal oppstå mange steder. Men dette er heller ingen forutsetning for at det kan finnes liv på en annen planet. Vi vet kun om én sannsynlig måte livet kan ha oppstått på her på jorda, og det kan godt finnes mange andre måter vi ikke vet om. Synes det er fascinerende at andre arter kan være så avanserte at de kan manipulere ting ved et molekylært nivå. Hvis de har organ for å vite, se og oppfatte et stoff og har et annet organ for å manipulere dette. Telekinese. Mennesket manipulerer også ting ved et molekylært nivå. Hvordan tror du vi får energi til kroppens celler? Hvordan tror du kroppen fungerer? Alt har med små molekyler som "samarbeider" å gjøre. Livet er en tilfeldighet, om du liker det eller ei, IHS. Endret 13. november 2009 av 8qk5xlv3 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Han har rett i at det er en veldig liten sjanse for at de samme forholdene skal oppstå mange steder. Men dette er heller ingen forutsetning for at det kan finnes liv på en annen planet. Vi vet kun om én sannsynlig måte livet kan ha oppstått på her på jorda, og det kan godt finnes mange andre måter vi ikke vet om. Synes det er fascinerende at andre arter kan være så avanserte at de kan manipulere ting ved et molekylært nivå. Hvis de har organ for å vite, se og oppfatte et stoff og har et annet organ for å manipulere dette. Telekinese. Mennesket manipulerer også ting ved et molekylært nivå. Hvordan tror du vi får energi til kroppens celler? Hvordan tror du kroppen fungerer? Alt har med små molekyler som "samarbeider" å gjøre. Livet er en tilfeldighet, om du liker det eller ei, IHS. Hva i alle dager er det du prater om? Les hva jeg skriver da, når ble det telekinese å fordøye maten? Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Du påstår altså at noen organismer kan telekinese? Kilder hadde vært fint da. Aldri hørt om. Rett og slett er telekinese ekstremt usannsynlig basert på nettopp det med naturlig utvalg. Noe så komplisert kan ikke oppstå som tilfeldighet, og kan i hvert fall ikke oppstå med naturlig utvalg (vil ikke lønne seg å kunne flytte på en bitteliten stein, for å si det sånn). Endret 13. november 2009 av 8qk5xlv3 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Du påstår altså at noen organismer kan telekinese? Kilder hadde vært fint da. Aldri hørt om. Rett og slett er telekinese ekstremt usannsynlig basert på nettopp det med naturlig utvalg. Noe så komplisert kan ikke oppstå som tilfeldighet, og kan i hvert fall ikke oppstå med naturlig utvalg (vil ikke lønne seg å kunne flytte på en bitteliten stein, for å si det sånn). Fremdeles, les hva jeg skriver. Jeg har ikke påstått noe som helst. Og er det så ekstremt usannsynlig? Hva vet du om hvordan evolusjonen har gått til på andre verdener? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Skjønner ikke hvorfor vatikanet hele tiden skal uttale seg om hva de mener er rett og galt på områder de hverken har kunnskap eller noe som helst å gjøre med. Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Fremdeles, les hva jeg skriver. Jeg har ikke påstått noe som helst. Og er det så ekstremt usannsynlig? Hva vet du om hvordan evolusjonen har gått til på andre verdener? For at evolusjon skal fungere, så må det være nyttig der og da i livet. Det må ha en fordel, og ikke hindre deg i å reprodusere før du dør (samtidig som ditt avkom må klare å overleve). Virker mildt sagt veldig merkelig om dette skulle skje. Dessuten ville du trengt en mekanisme som tillater telekinese, og sålangt finnes det ingen som jeg vet om. Rart å anta at en skapning har en evne som er helt latterlig komplisert bare fordi den lever på en annen planet med andre omgivelser. Ingen skapninger har til vår kunnskap en liknende evne her på jorda, og vi har noen rimelig kompliserte skapninger her. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Fremdeles, les hva jeg skriver. Jeg har ikke påstått noe som helst. Og er det så ekstremt usannsynlig? Hva vet du om hvordan evolusjonen har gått til på andre verdener? For at evolusjon skal fungere, så må det være nyttig der og da i livet. Det må ha en fordel, og ikke hindre deg i å reprodusere før du dør (samtidig som ditt avkom må klare å overleve). Virker mildt sagt veldig merkelig om dette skulle skje. Dessuten ville du trengt en mekanisme som tillater telekinese, og sålangt finnes det ingen som jeg vet om. Rart å anta at en skapning har en evne som er helt latterlig komplisert bare fordi den lever på en annen planet med andre omgivelser. Ingen skapninger har til vår kunnskap en liknende evne her på jorda, og vi har noen rimelig kompliserte skapninger her. Hvem sa at alt må være nøyaktig likt? Hva om organismen spiser/lever av fotoner og trenger å få de i kroppen? Det finnes tusen, hvis ikke flere milliarder av forskjellige formål for denne typen kraft. Og en ting til. Evolusjonen stopper aldri. Mennesket er langt fra perfekt, f.eks. vi får kreft. Hvis mennesket overlever lenge nok vil nok vi få rare evner til slutt. Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hvem sa at alt må være nøyaktig likt? Hva om organismen spiser/lever av fotoner og trenger å få de i kroppen? Det finnes tusen, hvis ikke flere milliarder av forskjellige formål for denne typen kraft. Du mener slik som planter gjør? Alvorlig talt. Vet du hvor mye energi som vil kreves for å bruke en kraft som dette? Jeg kan ikke heller tenke meg noen mekanisme for å få det i gang. Kom med en biologisk mekanisme som kan la noe bevege en gjenstand fra avstand uten å bruke et elastisk medium eller magnetisme. Og en ting til. Evolusjonen stopper aldri. Mennesket er langt fra perfekt, f.eks. vi får kreft. Hvis mennesket overlever lenge nok vil nok vi få rare evner til slutt. Evolusjon søker ikke perfeksjon, den søker tilpasning og reproduksjon. Det er ingen årsak til at vi skal få "rare evner" som virker nærmest overnaturlige fra nåværende vitenskaplig forståelse. Kreft er et resultat av at vi ikke er tilpasset at vi skal overleve, men at vi skal reprodusere slik at neste generasjon kan reprodusere. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Han har rett i at det er en veldig liten sjanse for at de samme forholdene skal oppstå mange steder. Men dette er heller ingen forutsetning for at det kan finnes liv på en annen planet. Vi vet kun om én sannsynlig måte livet kan ha oppstått på her på jorda, og det kan godt finnes mange andre måter vi ikke vet om. Livet er en tilfeldighet, om du liker det eller ei, IHS. Verken plaseringen til planetene i solsystemet eller plaseringen til elektronene i atomet er tilfeldig. Ei heller livet, 8qk5xlv3 Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Definer tilfeldig. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hvem sa at alt må være nøyaktig likt? Hva om organismen spiser/lever av fotoner og trenger å få de i kroppen? Det finnes tusen, hvis ikke flere milliarder av forskjellige formål for denne typen kraft. Du mener slik som planter gjør? Alvorlig talt. Vet du hvor mye energi som vil kreves for å bruke en kraft som dette? Jeg kan ikke heller tenke meg noen mekanisme for å få det i gang. Kom med en biologisk mekanisme som kan la noe bevege en gjenstand fra avstand uten å bruke et elastisk medium eller magnetisme. Og en ting til. Evolusjonen stopper aldri. Mennesket er langt fra perfekt, f.eks. vi får kreft. Hvis mennesket overlever lenge nok vil nok vi få rare evner til slutt. Evolusjon søker ikke perfeksjon, den søker tilpasning og reproduksjon. Det er ingen årsak til at vi skal få "rare evner" som virker nærmest overnaturlige fra nåværende vitenskaplig forståelse. Kreft er et resultat av at vi ikke er tilpasset at vi skal overleve, men at vi skal reprodusere slik at neste generasjon kan reprodusere. Nekter å tro at evolusjon ikke søker etter perfeksjon. Jeg vil si at evo. søker effektivitet, og ingen ting kan bli utnyttet maksimalt ergo så vil evolusjonen gjøre det den kan for å gjøre alt så effektivt som mulig, vil jeg tro Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Definer tilfeldig. http://www.dictometer.com/tilfeldig Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Som pappa sa nå: "Liv på andre planeter tror de på, men homser, ikke faen." Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Tror nok han mente den samme komposisjonen av grunnstoffene, IHS. Det vil si hvor mye av de forskjellige grunnstoffene vi har. Det er vel heller slik at han ikke vet det du vet om grunnstoffene, 8qk5xlv3 Komposisjonen av grunnstoffene følger et fast mønster i hele galaksen. Derfor blir resultatet likt over alt i galaksen. Sollyset spiller her en viktig rolle. Det er et nøye sammspill mellom alt og ikke tilfeldighter som RWS hevder. Sollys er ingen nødvendighet for liv, det ser vi jo her på jorden, selv om de fleste livsformer trenger det. Det er jo derfor NASA skal opp og lete etter liv på Europa, en av månene til Jupiter. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Du glemmer tentakler! 10 tentakler kan gjøre mer enn 2 armer med 5 fingre! Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Nekter å tro at evolusjon ikke søker etter perfeksjon. Jeg vil si at evo. søker effektivitet, og ingen ting kan bli utnyttet maksimalt ergo så vil evolusjonen gjøre det den kan for å gjøre alt så effektivt som mulig, vil jeg tro Jepp, men i tillegg er også perfeksjon noe som er svært relativt i forhold til andre faktorer. Evolusjon har ingen bevissthet, det er bare noe som skjer i stor skala. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Men EVO søker ikke etter det ultimate!!! Det er litt viktig å få med seg! Evo har ikke noe mål, det skal ikke møte noen deadlines eller strever etter å lage det ultimate slutt produktet, men er en prosess som foregår blindt uten annet mål enn å overleve. Tror du at evo er en styrt prosess skjønner du ikke evolusjon er min påstand... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå