RWS Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Livet på andre planeter i galaksen trenger ikke være forskjelig fra livet på vår planet. Livet evolverer ikke etter en plan, bare så du vet det. Det evolverer heller ikke mot noe, som et slutt produkt eller lignende.. Så det blir bare tull å tro at livet på andre planeter er identiske som vår egen.. (Og hvis du tror at vi er skapt så kan du trygt glemme det, for det vet vi at vi ikke er...) Selvfølgelig blir alt formet etter en plan, RWS Alt har sin funksjon ingen ting er formet tilfeldig. Har du hørt om evolusjon? Sier det meste det skjønner du ... Jeg tror det er en blanding. Enkelte ting skjer i ren tilfeldighet, men det at andre arter må tilpasse seg den tilfeldigheten, DET er ingen tilfeldighet Dette er sludder, for det er fremdeles tilfeldigheter! Eller hva kaller du en art som må tilpasse seg tilfeldighetene? Det er jo helt nettopp tilfeldighetene som lager tilfeldighetene da, der noen arter klarer å overleve ved å endre seg mens andre bukker under fordi de ikke klarer å tilpasse seg tilfeldighetene, noe som går for omtrent 99% av artene som noengang har levd på jorden... Styrt er det ihvertfall ikke. Det er ikke noe som tyder på en styrt utvikling så langt ihvertfall. At visse forutsettninger må følges endrer ikke at dette er tilfeldig. Sånn sett er jo menneske slekten en av jordens beste arter, for vi strekker oss ubrutt tilbake til tidenes morgen.... Hva fremtiden bringer for vår art er det ingen som vet... Endret 11. november 2009 av RWS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Livet på andre planeter i galaksen trenger ikke være forskjelig fra livet på vår planet. Livet evolverer ikke etter en plan, bare så du vet det. Det evolverer heller ikke mot noe, som et slutt produkt eller lignende.. Så det blir bare tull å tro at livet på andre planeter er identiske som vår egen.. (Og hvis du tror at vi er skapt så kan du trygt glemme det, for det vet vi at vi ikke er...) Selvfølgelig blir alt formet etter en plan, RWS Alt har sin funksjon ingen ting er formet tilfeldig. Har du hørt om evolusjon? Sier det meste det skjønner du ... Det er ikke slik livet har blitt til på jorden. Det samme gjelder livet på andre planeter i galaksen. Endret 11. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Fortsett å holde hendene for ørene og si lalala du, men det endrer faktisk ikke det faktum at vi slettes ikke er designet eller skapt... Selv om du liker å tro noe annet. Men skal vi først ha en diskusjon om utenom jordisk liv er det greit at vi holder oss til ting vi faktisk vet noe om og som faktisk er undebygget av (tonnevis) med bevis og ikke glir ut på glattisen med kvasi idiotiske dogmer og annen stupid overtro som ikke er annet enn meget løse påstander. Og der er du nå dessverre, du nekter å innse at vi faktisk HAR kunnskap og viten om hvordan vi faktisk kom hit og at vi slettes ikke er skapt eller konstruert slik du liker å tro. Det er helt greit for meg at du tror dette, men ikke bland dette inn i diskusjoner i den tro at det er noen andre som tar dette som noen sannhet. Vi VET at vi ikke er skapt og vi VET at vi ikke er sluttproduktet av en (eller flere?) gud(er), så hold deg til fakta eller stay out of it! Skal du tulle trolle slik i tråden, denne eller andre tråder, foreslår jeg at du lager en tråd der du og dine likesinnede tar opp denne flotte masterplanen du tror så hardt på. Det er ingen (bortsett fra deg) som tror at det finnes flere identiske planeter med kliss likt liv og arter som på vår egen planet. Arbeidet dette ville krevd er gastronomisk og FØR du kaster deg på dette og uttaler at dette ikke er noen match for guden din vil jeg minne deg på at det faktisk ikke er noe i naturen vi har funnet til nå som tilsier at det ligger en plan bak! Så vet du det. Lag deg heller en egen tråd å tulle-trolle i.... Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Først er det fysisk svært vanskelig å reise over lange tilstander uten alvorlige biologiske konsekvenser med stråling, vektløshet osv. Det er desutten veldig veldig lange distanser det er snakk om. For å i det hele tatt kunne bygge et romskip må denne sivilisasjonen ha gått gjennom mange av de stegene i historien som mennesker har gjort. Lage verktøy, mestre ild, første hjulet, utvikle industri slik at de kan lære seg å anrike metaller, lage et mattesystem som langt overgår vår egen osv. De må være veldig intelligente, veldig fysisk og psykisk sterke for å overleve i lengre perioder i rommet. De må kunne se hva de driver med, de må kunne bygge ting og de må ha JÆVLIG flaks som detter innom jorden på deres tur i verdensrommet. Romvesen ideologi og konspirasjonsteorier hører til i samme området som religion. Du må tro så sterkt på din virkelighetsoppfattning og være så sikker at vitenskapelige bevis av forskere bare er tull. Din kunnskap er mye mer verdt en store deler av den akademiske verden. Dette er mennesket i et nøtteskall. Spøkelser, troll, demoner og engler osv. Som de sier i mythbusters: I reject your reality and substitube my own. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Bloodwake: Du har en veldig menneskeorientert tankegang, og det må du få lov til. Helt naturlig. Men vi har ingen anelse om hvordan andre livsformer kan ha utviklet seg. Kan vel godt hende de reiser raskere enn lysets hastighet, og at deres teknologi tillater dem ting vi bare kan drømme om. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 RWS, selv om det er mange ting som er tilfeldig så er ikke alt av evolusjon fullstendig tilfeldig. Altså, om du har to arter som konkurrerer om å overleve og den ene arten plutselig får en slags gigantvekst, som skjedde hos dinosaurene, så MÅ jo den andre arten gjøre tilsvarende for å klare å overleve. Dette er en dokumentert effekt og til og med Dawkins sier at evolusjon ikke er fullstendig tilfeldig på akkurat disse områdene. Det betyr likevel ikke at det er noe som styrer det. Det er bare common sense. Om dyr A vokser seg stor må dyr B også gjøre det samme for å klare å konkurrere. Ergo, dyr B som ikke er stor vil dø av dyr A og dermed har du seleksjonen og dyr B vil også vokse seg store. Det er derfor dinosaurene ble så svære. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Det er riktig, men det er fremdeles en tilfeldighet og ikke styrt. Vår art hadde ingen mulighet mot tyrranosaurus rex foreksempel den gangen og forble derfor små. Vi klarte oss jo, åpenbart!, for det selv om vi ikke hadde de store fremskrittene mens dinoene rulet... Det var en tilfeldighet at den meteoren traff jorden for 65 mill år siden, hadde den ikke gjort det så ville vi neppe ha sitter her i dag.. Tenk om den meteoren hadde vært litt større, da hadde den utryddet alt og hadde den vært mindre kan det hende at den ikke hadde utryddet så mange... Tilfeldigheter... . Det tror ihvertfall ikke jeg at dette er... pluss en god porsjon flaks... En jæv*a stor porson flaks faktisk... Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Litt of-topic Synd at ingen kan respektere de religiøse i slike tråder Er tonnevis med slike tråder fra før av, ingen ting nytt i noen av disse, ble så lei til slutt og jeg for morro skyld kritiserte hele vitenskapen, dog så ble hardcore vitenskaps troende mer eller mindre pist :!: Artige er at hardcore vitenskaps troende er like ille å snakke med som kreasjonister Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Vatikanets astronomer har tidligere gått ut og sagt at det er ok å tro på utenomjordisk liv. En rekke land har frigitt tidligere klassifiserte UFO dokumenter. (UK, Russland, Frankrike, Canada, Japan, Argentina, Brasil, Mexico, Uruguay, Sverige, Danmark, Irland, Belgia). Og vi vil garantert se mer åpenhet rundt temaet i den kommende tiden. Vil tro dette ender med en offisiell uttalelse fra et eller flere internasjonale organer. (Det finnes en egen UFO-tråd hvis noen er interesserte). Endret 11. november 2009 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 *snip* Hvis du går ut ifra at de lever på en planet som er tilnærmet lik jordens, så har du et poeng. Men hva om de lever på en planet med en brøkdel av jordens gravitasjon? Da har de naturligvis tilpasset seg fysisk til å være mobile på den planeten, og de kan derfor ha en fordel i verdensrommet da de trenger mindre gravitasjon for å fungere. Derimot så ville det i så fall bli en tung affære for dem å løpe rundt på jorden om de ikke har teknologi til å kunne gå lettere her Hva om planeten de lever på er utsatt for mere stråling enn jorden, slik at de har utviklet et bedre forsvar mot stråleskader? Synd at ingen kan respektere de religiøse i slike tråder Enig med deg, men jeg syntes heller ikke kristne/religiøse skal bastant si at Gud har gjort ditt eller datt som om at det er et faktum. Ytringsfrihet og påstander er ikke det samme. Men det første og mest håndfaste vi kan forske på er vel her på jorden. La oss si at Djevelen ferdigutvikler sin dommedagsmaskin eller at et av Stewart Gilligan Griffin's prosjekter går fryktelig galt, og alle mennesker plutselig dør/blir borte over natten. Hvem vil da ta over, og vil noen av artene noen gang kunne dominere jorden på samme måte som vi mennesker gjør? Hadde vi aldri blitt til (Aids/Svartedøden på et tidligere tidspunkt f.eks.), hadde da andre apedyr evolvert til å bli noe som ligner oss etter oss, og tatt vårt "marked"? Vil planeten vi finner ha liv lignende det ville naturlivet på jorden uten en dominerende rase som oss? Kan det eksistere? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Om menneskerasen hadde død ut så ville nok det blitt en annen dominat art. Om disse hadde utviklet en hjernekapasitet som kan skape like mye som mennesket er noe vi bare kan gjette oss til Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Så en dokumentar for lenge siden som konkluderte med at det er insektenes tur etter oss. Det er litt ekkelt å tenke på egentlig Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Det er litt ekkelt å tenke på egentligSpørs vel om de ikke syntes det samme om oss... Nakne, hårløse aper som vi er he he Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Fortsett å holde hendene for ørene og si lalala du, men det endrer faktisk ikke det faktum at vi slettes ikke er designet eller skapt... Vi VET at vi ikke er skapt og vi VET at vi ikke er sluttproduktet av en (eller flere?) gud(er), så hold deg til fakta eller stay out of it! Jeg vet ikke helt hvem som holder seg for ørene og skriker lalalal jeg, hihihi ON TOPIC: Hm, det er alltids spennende og se hva forskere og vitenskapsmenn finner av spor av is og sånn, men jeg stiller meg nok tvilende til at det finnes noe ''ordentlig liv'' som i en eller annen form for dyr eller noe. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Fortsett å holde hendene for ørene og si lalala du, men det endrer faktisk ikke det faktum at vi slettes ikke er designet eller skapt... Vi VET at vi ikke er skapt og vi VET at vi ikke er sluttproduktet av en (eller flere?) gud(er), så hold deg til fakta eller stay out of it! Jeg vet ikke helt hvem som holder seg for ørene og skriker lalalal jeg, hihihi Du gjør? Hvis du tror på sludder og vissvass som skapelse og at alt har en plan er jeg redd at du også stiller i den kategorien ja... hi hi ON TOPIC: Hm, det er alltids spennende og se hva forskere og vitenskapsmenn finner av spor av is og sånn, men jeg stiller meg nok tvilende til at det finnes noe ''ordentlig liv'' som i en eller annen form for dyr eller noe. Det er litt for mye if's and but's i dette spørsmålet, men det er nå engang ca 50 000 000 000 000 planeter der ute og kan liv oppstå på vår planet, noe som åpenbart har skjedd siden vi sitter her og snakker om det, så ville det være rart at ihvertfall en planet av alle de planetene der ute ikke skulle ha liv også... Selv om sjansene er små for at en planet skal ha akkurat den samme avstanden til en sol og de samme grunnstoffene som vi har på vår planet er det fremdeles så mange planeter at sjansen ikke er promille likevel... Det HAR jo sjedd her, ikke sant? Mener jeg så et estimat et eller annet sted at det var omlag 70 000 planeter som kan inneha liv, så sjansen er der så absolutt. At vi noen gang kommer til å møte disse er vel heller tvilsomt... Til det er avstandene for store... Men en skal aldri si aldri. Det gikk faktisk ikke mer en drøye 70 år fra de første menneskene gjorde en kontrollert flygning til de gikk på månen... Så vi kan jo overraske Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Så lenge jorden ikke er bare 6000 år, eller vi stammer fra en 70m år gammel rotte så er jeg down med skapelsen ON: Klart det finnes mange forskjellige planeter og det hele er temmelig massivt! Det er mulig at det er liv der om man mener at mennesker og alt ble utviklet av et og annet atom, men det er ikke alle som gjør det. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Tror faktisk du undervurderer her, mener på at vi VET OM over 100 millarder galakser, bergnet at de inneholder ca 300 milliarder stjerner hver ca, og det er kun basert på to mikroskopiske himmelretninger fotografert med Hubble. Nå vet jeg ikke hvor mange planeter det går i snitt rundt hver stjerne, men det er da noen, sikkert 3-4 hvis ikke mere. Dog så er det også mange tvillingstjerner i mange solsystemer. Tenk når vi får bedre teleskop enn Hubble, som er i stand til å ta bilder forbi de blendende områdene som galaksen vår forutsaker, tror nok det finnes langt over 70 000 planeter som kan holde liv tilsvarende her på jorden. Men å reise utenfor galaksen kommer nok aldri til å skje mtp de beger seg så fort ifra hverandre som de gjør, for ikke å glemme avstandene. Men vi har da fortsatt 300 milliarder stjerner med planeter rundt dem her i galaksen, så der å litt titte på =) Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Minimum antall planeter i universet: 1017 Antall planeter du sier kan ha liv: 7 * 104 Prosent av universet som da kanskje har liv: (7 * 104) / 1017 = 7*10-13 Det er altså maksimalt 70 picodeler med liv i universet,, som følge av antagelsene jeg har gjort (70 000 planeter som kan støtte liv, minimum 1017 planeter). Så kan du tenke deg avstanden mellom alle galaksene, stjernene og så videre. Ekstremt lite sannsynlig at vi vil møte noen av dem noengang, egentlig (basert på denne statistikken da, altså, den er nok på ingen måte nøyaktig, men morsomt å gjøre et tankeeksperiment med den likevel). Endret 12. november 2009 av 8qk5xlv3 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Så lenge jorden ikke er bare 6000 år, eller vi stammer fra en 70m år gammel rotte så er jeg down med skapelsen Flaks at det ikke var en rotte, men en muse lignende skapning vi stammer fra for 65 millioner år siden! Der hadde du flaks! (Bare så du vet det, dette er ikke noe som noen har funnet på, men som faktisk stemmer med DNA og flere andre ting og du kan benekte dette til du blir blå ) ON: Vi har jo ikke sett så mye rundt oss enda da.... Verdens rommet er stort, med fryktelig mange planeter, men utrolig nok er det meste tomrom.... Er ikke det fasinerende? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Det er litt for mye if's and but's i dette spørsmålet, men det er nå engang ca 50 000 000 000 000 planeter der ute og kan liv oppstå på vår planet, noe som åpenbart har skjedd siden vi sitter her og snakker om det, så ville det være rart at ihvertfall en planet av alle de planetene der ute ikke skulle ha liv også... Selv om sjansene er små for at en planet skal ha akkurat den samme avstanden til en sol og de samme grunnstoffene som vi har på vår planet er det fremdeles så mange planeter at sjansen ikke er promille likevel... Det HAR jo sjedd her, ikke sant? Mener jeg så et estimat et eller annet sted at det var omlag 70 000 planeter som kan inneha liv, så sjansen er der så absolutt. At vi noen gang kommer til å møte disse er vel heller tvilsomt... Til det er avstandene for store... Men en skal aldri si aldri. Det gikk faktisk ikke mer en drøye 70 år fra de første menneskene gjorde en kontrollert flygning til de gikk på månen... Så vi kan jo overraske Grunnstoffene er like i hele galaksen, RWS Universets byggeklosser kan ikke settes sammen hvordan som helst. De passer kun sammen som vist her på jorden. Grunnstoff sammensetningen er helt lik på andre planeter i galaksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå