TerjeMa Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hei! Jeg er en kar på 22 som jobber som forskalingssnekker(lærling,voksenopplæring). Og jeg lurer på hva slags muligheter jeg har videre etter bestått svenneprøve! Jeg har tenkt mye på å søke meg til takserings- utdannelse(grunnutdanning), men der anbefaler de at man han generell studiekompetanse, noe som jeg ikke har. På taksering av bolig(vidre utdanning etter grunnutdanning) krever de enten mesterbrev(tømring, muring), bygg- ingeniør utdannelse eller Teknisk fagskole. Det er jo en mulighet å ta teknikkeren når jeg har svennebrev, men de anbefaler jo fremdeles studiekompetansen på grunnutdanningen(taksering). I takserings- yrket er det jo gull verdt å ha tømrer brevet så jeg har driti meg litt ut når jeg valgte å takke ja til tilbudet som forskalingssnekker! Tenkte ikke så mye fremover for et par år tilbake, noe jeg har begynt å gjøre i det siste. Så, er det andre muligheter jeg kan velge hvor fagbrevet i betong/forskaling har nytte for seg? Tenker da hovedsaklig på noe i nærheten av taksering/ kontrollering. Håper på fine svar! Mvh Terje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå