Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ingen lyd på LG HB354BS

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg kjøpte meg et LG HB354BS-hjemmekinoanlegg for et par måneder siden, og har ikke hatt noen problemer. Men i dag da jeg skulle se Wall-E på blu-ray var det plutselig ingen lyd! Reklamene og det som var før menyen hadde lyd, men ikke selve filmen. Jeg tenkte at det bare var noe galt med selve disken, og prøvde med en vanlig dvd. Her var det ingen lyd heller, ikke engang på reklamene! Har noen hatt samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så du får ingen lyd ut fra høyttalerne i selvene filmene, verken med DVD- eller Blu-ray-plater?

Og dette problemet oppstod plutselig når du skulle se Wall-E på Blu-ray? Ting har funket greit tidligere?

Jeg kjenner ikke til dette systemet i detalj, men kan det være noen innstillinger som er rørt?

Lenke til kommentar
Ok, så du får ingen lyd ut fra høyttalerne i selvene filmene, verken med DVD- eller Blu-ray-plater?

Riktig. På blu-rayene har hvertfall menyen og reklamene lyd, men ikke selve filmen. På dvdene er det ingen lyd i det hele tatt.

Og dette problemet oppstod plutselig når du skulle se Wall-E på Blu-ray? Ting har funket greit tidligere?

Har ikke hatt noen problemer tidligere.

Jeg kjenner ikke til dette systemet i detalj, men kan det være noen innstillinger som er rørt?

Ikke umulig.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Dersom problemet plusetlig, brått og uventet oppstod, alt har funket fint tidligere og du ikke har gjort noen innstillinger av noe slag, tyder det jo på en hardware-feil.

Men sjekk over alle innstillinger som kan gjøres, se om det er noe "factory default" e.l. som kan settes.

Hvis du ikke finner ut noe mer av det blir vel neste steg å kontakte forhandler for reperasjon/erstatning.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å tilbakestille innstillingene, men til ingen nytte. Jeg har derimot funnet ut av noen rare ting.

- Hvis jeg prøver å se Wall-E på blu-ray blir det lyd på reklamene og menyen, men ikke på selve filmen. Alle andre filmer jeg setter i spilleren etterpå blir også uten lyd, og da også uten lyd på menyen og reklamene.

- Hvis jeg tar ut Wall-E-discen, slår av og på blu-ray-spilleren, og setter en ny disc inn, blir det lyd på denne filmen. Jeg har prøvd både med blu-rays og dvd-er.

- Hvis jeg setter inn en ny disc med fungerende lyd, for så å sette inn Wall-E blir det ikke lyd på den.

Dette er for meg helt uforståelig.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...