jesus124 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Jeg har lagt merke til at når jeg lar være å onanere etter 2-3 dager, så føler jeg meg mye sterkere, fokusert og utadvendt. Men når jeg onanerer daglig, så føler jeg meg veldig engstelig, depressiv, introvert, sjenert, har ingen energi og føler meg trøtt, og får kviser (litt usikker angående kviser da). Dette er ikke forskjeller som jeg tror, men kan i stor grad føle og merke. Tidligere i mitt liv har jeg mange ganger prøvd å stoppe med det, men har ikke fått det til. Men nå for tiden har det gått veldig bra for meg, og har ikke følt trangen for å masturbere så mye som før. Jeg vurderer å slutte, ettersom det gjør dagliglivet mitt mye bedre og enklere. Jeg føler at det også det er en positiv ting at jeg kan kontrollere noe jeg personlig ser på som en avhengighet. Er det noen andre som har den samme følelsen som meg, eller er dere uenige når det kommer til runking? Endret 10. november 2009 av jesus124 Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Tviler sterkt på at du får kviser av å runke. Tja, noen kan nok føle seg litt trøtt etter runking, spesielt sent på kvelden. Psykiske problemer av runking? Det tror jeg hører til sjeldenhetene. Kanskje hvis du er religiøs og det strider mot din religion (i bibelen står det jo f.eks. at runking er en synd), eller av andre årsaker ser på runking som noe galt. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Nick = jesus124 og innholdet er anti onanering ? Personlig så kan jeg ikke si meg så veldig enig med deg. Lenke til kommentar
jesus124 Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Nick = jesus124 og innholdet er anti onanering ? Personlig så kan jeg ikke si meg så veldig enig med deg. Hva er vitsen med å anklage meg for noen jeg ikke engang vet om? Det jeg sier her er faktisk sant. Jeg kan kjenne og føle på meg at det er fysiske forandrer dager når jeg runker og dager når jeg ikke runker. Jeg lurer bare på om andre også har merket dette, eller om det bare er meg. Endret 10. november 2009 av jesus124 Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg blir litt midlertidig slapp etter utløsning. Dette er kjekt for å lettere få sove. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Tviler sterkt på at du får kviser av å runke. Tja, noen kan nok føle seg litt trøtt etter runking, spesielt sent på kvelden. Psykiske problemer av runking? Det tror jeg hører til sjeldenhetene. Kanskje hvis du er religiøs og det strider mot din religion (i bibelen står det jo f.eks. at runking er en synd), eller av andre årsaker ser på runking som noe galt. Hvor i bibelen står det? Endret 10. november 2009 av dih Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Runking er ikke farlig Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg har heller en motsatt effekt! Rett etter føler jeg meg slapp, men er en digg følelse å føle seg tom og får mer energi syns jeg. Men det er vell fra person til person. Psykiske plager virket veldig rart. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Står noe om at man ikke skal spille bort/kase bort sæd Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Hvor i bibelen står det? hah Står vel kanskje ikke direkte at det er en synd, men endel under streng kristen tro tolker det slik. Og da kan det jo bli et problematisk forhold til runking. Det behøver selvsagt ikke ha noe med trådstarter å gjøre. Men siden du spurte, så kan du jo lese om Onan. Endret 10. november 2009 av ballsack Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hvor i bibelen står det? hah Står vel kanskje ikke direkte at det er en synd, men endel under streng kristen tro tolker det slik. Og da kan det jo bli et problematisk forhold til runking. Det behøver selvsagt ikke ha noe med trådstarter å gjøre. Men siden du spurte, så kan du jo lese om Onan. Jeg gir meg Lenke til kommentar
tmg Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Uten å lese linken går jeg ut fra at det gjelder setningen; "Du skal ikke la sæden falle til jorden" eller noe lignende i bedre formulert setning. Er vel spesielt å hoppe av i svingen der det er nevnt, men det går jo for det samme, sæd gir lite nytte ved å hoppe av i svingen eller onanere så Lenke til kommentar
Gjest gjeste gjest Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 de står sikert en noen få setninger i bibelen som kan tolkes på ufatelig mange måter ang sex og onani, de vikgtigste er hva du tro og hva du føler deg vel med, de står ikke at du skal følge en haug med mennesker som sier at dit og dat er galt, hva synes du er rett og galt? bibelen har ingen fastit svar vettu. men ronking er tvert imot farlig, de er veldig bra for deg ettersom at de kan minske sjansen for prostata kreft! de er også bra for deg å runke for og bli bedre kjent med din egen kropp og kan gi deg ett god sex liv med jentta du blir sammen med en dag Eg er jentte og fingret mye som ung, var veldig kristen av meg før og fik vondt i magen av dårlig samvitighet etter hver gang eg hadde fingret, men de gik over, eller eg kan enda av og til ha noe dårlig samvitighet men skjønner ikke helt hvorfor, for når en onanerer så blir man kjent med sin egen kropp og de er jo første bud for et godt sex liv i fremtiden, man må jo selv vite hva man liker for at partneren skal finne ut av de. ++ orgasme må til for å produsere unger noe alle vet, og jo bedre orgasme man får jo støre sjangse er de for at hun blir gravid( den gang i fremtiden du vil ha barn tenker eg på) og vist jentta får orgasme også, så vil sammentrekningen dra sæde lenger opp og hun vil ha enda støre sjanse for å bli gravid:) så onaner vist man føler for de, de er rett og slett en øvelse på å bli gravide spør du meg Men se nå hva du syntes er best for deg, føler du ikke behov for å runke så er de bare til å la være men vist du får lyst så har du lov! ingen grunn til dårlig sammvitighet. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Er ikke sikker på om dere husker det. Men for en tid tilbake så hadde Kristoffer Schau? (heter han det? :s) et program på TV2 hvor han skulle utføre de 10 synder eller noe sånn. Hvertfall så var onanering en av tingene. Han måtte onanere HVER TIME i 24 timer Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg har lagt merke til at når jeg lar være å onanere etter 2-3 dager, så føler jeg meg mye sterkere, fokusert og utadvendt. Men når jeg onanerer daglig, så føler jeg meg veldig engstelig, depressiv, introvert, sjenert, har ingen energi og føler meg trøtt, og får kviser (litt usikker angående kviser da). Dette er ikke forskjeller som jeg tror, men kan i stor grad føle og merke. Tidligere i mitt liv har jeg mange ganger prøvd å stoppe med det, men har ikke fått det til. Men nå for tiden har det gått veldig bra for meg, og har ikke følt trangen for å masturbere så mye som før. Jeg vurderer å slutte, ettersom det gjør dagliglivet mitt mye bedre og enklere. Jeg føler at det også det er en positiv ting at jeg kan kontrollere noe jeg personlig ser på som en avhengighet. Er det noen andre som har den samme følelsen som meg, eller er dere uenige når det kommer til runking? Aldri opplevd noe av det du beskriver. Sannsynligvis så er det psykosomatisk fra din side. Har ikke link akkurat nå, men leste en undersøkelse der de hadde fastslått at personer som har daglig ejakulasjon har en lavere prosentandel som får prostatakreft. Hypotesen er at man "skyller ut" diverse stoffer som hoper seg opp der, uten at dette kunne bevises. Så ta s(t)aken i egne hender og nyt det. Det er sunt. Lenke til kommentar
Gjest guessst Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Er ikke sikker på om dere husker det. Men for en tid tilbake så hadde Kristoffer Schau? (heter han det? :s) et program på TV2 hvor han skulle utføre de 10 synder eller noe sånn. Hvertfall så var onanering en av tingene. Han måtte onanere HVER TIME i 24 timer jaja, men onani synden tar dem ut i fra de at man ikke skal la sæd gå til spile og at man ikke skal gå ut i fristelser. ja men sæd rener ut av kuken i små mengder når man ikke runker uanset, og vist man ikke skule gå ut i fristelser så kan man jo ikke gjøre noen ting! eg har lyst på en kopp kakkao( altså eg er fristet) eg tar meg en kopp kakko (eg synder!) !!!!! Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg kjenner meg igjen i noe av det du sier i førstepost TS, tar jeg en runk av og til med jevne mellomrom, i alle fall 1-2 ganger i uken, booster det liksom mye rart, men det kan fort bli "overkill" om det blir hver dag. Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Tviler sterkt på at du får kviser av å runke. Tja, noen kan nok føle seg litt trøtt etter runking, spesielt sent på kvelden. Psykiske problemer av runking? Det tror jeg hører til sjeldenhetene. Kanskje hvis du er religiøs og det strider mot din religion (i bibelen står det jo f.eks. at runking er en synd), eller av andre årsaker ser på runking som noe galt. Hvor i bibelen står det? For å quote gudergod.no I 1. Mosebok 38 står det om en mann som het Onan. Han fikk beskjed om å gifte seg med enken etter broren sin og sørge for at hun fikk barn. Onan ville ikke ha barn med dama og når han lå med henne, ”lot han sæden gå til spille på jorden”, slik det står. Det Onan gjorde var galt fordi han ikke var villig til ta ansvar, bli far og føre slekta videre, slik han hadde fått beskjed om. En kan derfor ikke trekke noen slutninger om onani utfra det skriftstedet. For å quote Bibelen. 6 Juda tok ei kone til Er, eldste son sin. Ho heitte Tamar. 7 Men Herren tykte ille om Er, eldste son til Juda, og laga det så at han døydde. 8 Då sa Juda til Onan: «Ta enkja etter bror din heim til deg og gift deg med henne, så du held oppe ætta åt bror din!» 9 Men Onan visste at borna ikkje skulle vera hans. Når han låg med kona til bror sin, lét han sæden spillast på jorda, så broren ikkje skulle få etterkomarar. 10 Men det Onan gjorde, var vondt i Herrens augo, og han laga det så at han òg døydde. 1.Mosebok kap.38 6-10 Vil bare legge til at jeg er ikke en anti onanist, og heller ikke en svært religiøs person. Have a good day. -Jack_Daniels Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 kan ikke onanere :O da vokser det hår i håndflata og tyter graut ut av øra! Lenke til kommentar
Gjest Guest_ANONYM_* Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Kjenner meg mye igjen av det du sier. Etter et runk kan jeg også fort bli depressiv, lat, slapp, lite energi osv. Aner i grunn ikke hvorfor dette skjer, men så runker jeg kanskje 1-2 ganger i uken bare, føler ikke for å gjøre det noe mere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg