Gå til innhold

Hva med forfalske vitnemål?

madrid

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg må ha minst 5 i et fag som jeg har 3 i, og har alt for dårlig tid til å kunne rette opp dette før søknads fristen går ut. Så det jeg tenkte på er den "fucktop" måten, nemlig å sjonglere litt på vitnemålet.

det er snakk om vitnemål fra VGS og jeg skal søke på en privat høyskole. da jeg tidligere sendte en mail til skolen og spurte om de ikke hadde tilgang til vitnemål så jeg slapp å sende det inn sa de nei.

Så det jeg lurer på er: selv om det står rett kopi på det vitnemålet som jeg eventuelt kommer til å endre på, kan jeg fortsatt bli tatt? Og vet noen noen gode programmer for endringer av det??? :)

Vet at det er feil, men jeg kan faget og som sagt så er tida problemet ikke kompetansen...

På forhåndt takk for alle svar!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er klar over at vitnemålene er mulig å skaffe for skulen. berre ein telefon til aktuell skule vil avsløre forfalskinga.

Sjansen for avsløring er temmeleg høg spesielt viss du forsøker å gjere dette sjølv.

Som du svir av nokre 10-tusen på ei profesjonell forfalskning så minker nok sansynligheta, men forsatt er det skyhøg.

Liten mistanke = telefon --> Avslørt.

Så om 2 år i fengsel er verdt det for å kanskje komme inn 6 månader tidlegare på eit studium blir ei vurderingssak.

Lenke til kommentar

Hvis du "må" ha 5 i et fag er det gjerne fordi utdanningen du ønsker forutsetter solide forkunnskaper i dette faget? Du tror ikke de vil bli veldig nysgjerrige på hvorfor du presterer mye dårligere enn resten av klassen på oppgaver som relaterer til dette faget, og kanskje tar en ekstra grundig titt på vitnemålet? Kanskje de til og med tar en kjapp telefon til din gamle videregående for å sjekke, selv om tallet på vitnemålet ser ekte nok ut?

Forfalskninger som skal lure noen med god tid, forstørrelsesglass og fullt dagslys er veldig, veldig mye vanskeligere å få til enn de som i mørket skal lure en dørvakt med 100 folk i køen bak deg og visshet om at selv mindreårige legger igjen penger i baren. Når de i tillegg kan sjekke mot din gamle skole ved mistanke... Ikke mist såpen.

Lenke til kommentar
Du har kompetanse i faget, men ikke tid til å få karakteren som gjenspeiler din påståtte kompetanse? Den skjønte jeg ikke.

Studiene som jeg vil inn på krever min 5 i engelsk. Jeg var borte en del og ikke tok prøvene og dermed fikk jeg 3 på stnadpunkt, men vet at jeg trygt kan få en 5 nå! Problemet er bare det at jeg har for dårlig tid med tanke på søknads fristen og privatist eksamener. for de begynner i Mai måned tenker jeg???

Men et spørsmål: Er det bare en måte å forbedre stand punkt karakterer på? Altstså er det noen andre metoder slik at jeg kan få forbedret karakteren min på før søknads fristen som er 15 april???

Hvordan funker bjørknes systemet? er man avhengig av privatist eksamen der også??

Lenke til kommentar

Siden du har tid til å melde deg opp til privatisteksamen (fristen for eksamen i mai/juni er i januar), og du vil ha tid til å ettersende kompetansebeviset; konstaterer jeg at dette er et forsøk på ren latskap og svindel.

For øvrig mener jeg at anførselen din om at to tredjedeler aldri blir tatt er noe du har trukket rett ut av ditt eget tarmsystem.

Lenke til kommentar
Siden du har tid til å melde deg opp til privatisteksamen (fristen for eksamen i mai/juni er i januar), og du vil ha tid til å ettersende kompetansebeviset; konstaterer jeg at dette er et forsøk på ren latskap og svindel.

For øvrig mener jeg at anførselen din om at to tredjedeler aldri blir tatt er noe du har trukket rett ut av ditt eget tarmsystem.

Det hjelper lite når søknads fristen er 15 april og plassene blir fort fylt opp med studenter så fort fristen er over. Og det har vært flere artikler om det i DB og Aftenposten. Bare å google "forfalsket vitnemål" så ser du et hav med fakta om det jeg sier... Så det er vel mer du som er ut på bærtur enn meg akurrat på dette tilfellet.

Endret av madrid
Lenke til kommentar
Er det egentlig noe godt argument?

Nei, men nå må du lese hva jeg har skrevet lenger oppe:P

Jeg leter etter metoder nå som kan gjøre slik at jeg kan endre mine karakterer før 15.april. Privatist eksamene kommer ikke før sent på Mai/juni og da er jeg nesten sikker på at plassene er som godt som fylt opp!

Så har du noen gode forslag så kjør gjerne på. Desperat etter tips som kan gjør at jeg slipper et ekstra år...

Endret av madrid
Lenke til kommentar
Det hjelper lite når søknads fristen er 15 april og plassene blir fort fylt opp med studenter så fort fristen er over. Og det har vært flere artikler om det i DB og Aftenposten. Bare å google "forfalsket vitnemål" så ser du et hav med fakta om det jeg sier... Så det er vel mer du som er ut på bærtur enn meg akurrat på dette tilfellet.

Da tenker du godt om deg selv når du ser slike saker som Oslokvinne må sone i fengsel for å ha forfalsket vitnemålet sitt, eller lærer forfalsket eget vitnemål - bot og 30 dager betinget? Skikkelig motivasjon for deg, dette?

Du vet, det koster meg sånn cirka fem kalorier å klippe og lime link til denne tråden til landets høgskoler og universiteter. Du har oppgitt nok informasjon til at du ikke burde være så vanskelig å plukke ut av bunken. :)

Var jeg deg (noe jeg heldigvis ikke er) ville jeg brukt tiden på å godsnakke med relevant høgskole og komme til en ordning med dem heller enn å snyte en person som faktisk også har fortjent plassen sin for den. Hvis du var fraværende så var du fraværende. You've made your bed, now lie in it.

Lenke til kommentar
Så har du noen gode forslag så kjør gjerne på. Desperat etter tips som kan gjør at jeg slipper et ekstra år...

Forfalskning av vitnemål bryter norsk lov, så du får dessverre ikke noe hjelp til slikt her på forumet. Begynner folk å gi deg tips hvordan du skal gjøre det, så stenges tråden ganske fort. Det er heller ikke lov til å bruke PM-systemet på forumet til lovbrudd, bare så du er klar over det. :)

Grunnen til at den har fått være åpen er at folk tydeligvis ønsker å prate om det juridiske aspektet og straff som følger av slik dokumentforfalskning.

Lenke til kommentar

Da tenker du godt om deg selv når du ser slike saker som Oslokvinne må sone i fengsel for å ha forfalsket vitnemålet sitt, eller lærer forfalsket eget vitnemål - bot og 30 dager betinget? Skikkelig motivasjon for deg, dette?

Du vet, det koster meg sånn cirka fem kalorier å klippe og lime link til denne tråden til landets høgskoler og universiteter. Du har oppgitt nok informasjon til at du ikke burde være så vanskelig å plukke ut av bunken. :)

Var jeg deg (noe jeg heldigvis ikke er) ville jeg brukt tiden på å godsnakke med relevant høgskole og komme til en ordning med dem heller enn å snyte en person som faktisk også har fortjent plassen sin for den. Hvis du var fraværende så var du fraværende. You've made your bed, now lie in it.

Herr smart, det var vel en grunn til at jeg også søkte litt råd her vetu!!!! forresten hvordan kan man godsnakke med høyskolen?

Endret av madrid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...