SemikolonP Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 En ting jeg merket her nå er at min Q6600 på 3,3GHz får hele 15,772 på 1M i SuperPI, mens jeg har sett andre med prosessor i samme familie (C2Q) på lignende hastighet får presset ned i ensifret score. Kan minnet være for lavt klokket, eller er ett eller annet for dårlig optimalisert eller lignende? Vil tro bilder sier mer enn ord, så lar det få snakke. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Timingene på minnet er noe høye, tRAS er kanskje noe høy. Forsøk å kjøre RAM og CPU parallelt, 1:1 i stedet for 2:3. Forsøk med lavere multiplier også. Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Om du mener du skal klare under 10 sek på Superpi1M med en Q6600 bør du gå til anskaffelse av flytende nitrogen... http://hwbot.org/listResults.do?cpuModelId...e&limit=100 Resultatet ditt er faktisk ikke så halvgærnt for hastigheta di. Har du husket å kjøre SuperPi i realtime? Stenge av unødige prosesser og services? Og det går raskere i windows XP enn i Vista/Win7 Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Slik, mener du? Er det laveste jeg fikk hittil. tRFC er kanskje litt høy? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) tRAS skal være resultatet av de tre første timingene til sammen, husker jeg rett. Finn info om RAM-en du bruker. Mitt nåværende RAM f.eks. Ellers får jeg noenlunde like resultater som deg på denne hastigheten. Endret 10. november 2009 av Onyx Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Jeg har 2stk. slike. Sikker på at tRAS skal være de tre andre til sammen? Dvs. 4+3+3=10? For SPD er 5-5-5-18, og da stemmer det ikke helt. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Tiden din høres helt normal ut spør du meg, mener jeg fikk rundt 12 sec på 4 Ghz sist gang jeg prøvde, og da er ikke 15 på bare 3.3 helt borti natta. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Da er det ikke noe galt med oppsettet mitt iallefall Takk for hjelpen, alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå