Gå til innhold

BK: Sunset in Scotland


RasmusKRiis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

@Wic: Det kalles for riktig bruk av HDR ;)

edit: Kanskje jeg burde ha sett litt mer på det før jeg kommenterte. For det virket faktisk litt urealistisk med tanke på skygge og lyskilde. Ble litt usikker nå som jeg kun har laptop tilgjengelig.

 

Personlig synes jeg det var et virkelig så flott bra bilde som ikke kanskje virker overdrevent på noe vis. Midtstillingen ser jeg heller ikke noe til.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Jeg er i grunn skeptisk til såpass kraftige farger, men dette er et godt unntak for min del. Det er forøvrig første gangen jeg har sagt "wow" høyt til meg selv i det jeg ser på et bilde, applaus til deg!

Når det er sagt (og den sterke umiddelbare trangen til å komme seg inn i bildet er borte) er det som Ratleto nevner litt for midtstilt.

Videre er det en irriterende kontrast mellom det sylskarpe bakkelandskapet i forhold til skyene som enkelte plasser ser ut som vannmaling.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en flott komposisjon. Sti som leder blikk inn i bildet, og diagonaler innover. Fantastiske fjell innerst. Teknisk sett svært bra, med god skarphet.

 

Forsto ikke helt kommentar om "midtstillt"?

 

For meg så ødelegger desverre himmel litt. Jeg synes den tar noe av oppmerksomheten bort fra det andre.

 

Hvor er dette? jeg kan ikke huske å ha sett slike skarpe fjell noen steder i Highlands. Knanskje ute på Sky?

Lenke til kommentar
Jeg synes det er en flott komposisjon. Sti som leder blikk inn i bildet, og diagonaler innover. Fantastiske fjell innerst. Teknisk sett svært bra, med god skarphet.

 

Forsto ikke helt kommentar om "midtstillt"?

 

For meg så ødelegger desverre himmel litt. Jeg synes den tar noe av oppmerksomheten bort fra det andre.

 

Hvor er dette? jeg kan ikke huske å ha sett slike skarpe fjell noen steder i Highlands. Knanskje ute på Sky?

 

Detter på ute på Skye ja, nydelig landskap der og! Skottland er et utrolig fint land/sted.

Lenke til kommentar

Skottland er et utrolig fint sted ja, vært i Edinburgh og byene omkring. Kan godt tenke meg å reise tilbake. :)

 

Men tilbake til bildene. Når jeg ser originalen så ser jeg jo at den kanskje ser litt kjedelig ut i forhold til det redigerte bildet, men i gjengjeld så ser det redigerte bildet veldig overdrevent ut. Jeg syns du skal beholde det originale bildet, det er rått, friskt og ærlig, nesten som Skottland. Men det er et flott bilde du har tatt, jeg liker at du bare kan la øynene vandre inn i fjellene og utforske hver eneste krik og krok siden bildet er så bra eksponert og skarpt. Pent!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...