MirusMentis Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Tok å installerte det her nå sånn kjapt for å se. Og da fungerer alt bare ved å velge "Digital Lyd" på audio, og ffdshow på mepg4 decodecs. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Tok å installerte det her nå sånn kjapt for å se. Og da fungerer alt bare ved å velge "Digital Lyd" på audio, og ffdshow på mepg4 decodecs. Jeg har ingen av de innstillingene jeg? Kan ikke velge ffdshow, bare "DirectShow" eller "SageTV Player" på MPEG4 Playback. Under "Audio Renderer" har jeg disse valgene: - Default - Vinyl AC'97 Audio (WAVE) - CyberLink Audio Renderer (PDVD7.x) - Default DirectSound Device - Default WaveOut Device - DirectSound: Vinyl AC'97 Audio (WAVE) Skjønner ikke hva som skal velges? Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 OIOIOIOI! Framskritt!! Dette er mitt oppsett nå: Video Renderer: VMR9 MPEG2 Video Decoder Filter: ffdshow MPEG-4 Video Decoder MPEG4 Playback: SageTV Player DScaler Deinterlacing Filter: Disabled Audio Renderer: Default WaveOut MPEG2 Audio Decoder Filter: ffdshow Audio Decoder Audio Playback Delay (ms): 0 Dette virker (somehow...) Så... Wohoo! Mangler ennå å få inn RiksTV da... Prøver med NRK kanaler nå på et gammelt DVB-T kort. Trolig dårlig signal. Men framskritt iallefall. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Hm... Fikk problemer på en annen fil. Kanskje den har XVID eller DIVX, vet ikke hvilken, men det er en MPEG4 avi fil... Skulle gjerne hatt litt hjelp til alle kodeker som trengs. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg har bare lagt inn vobsub, den legger inn ffdshow codecs, utenom det er pc`n min helt blank. I utgangspunktet skal sagetv spille av rikstv out-of-the-box. Er en stund siden jeg brukte det daglig, men ser fortsatt ut til å virke rimelig smertefritt her. Fikk en liten forsinkelse på bildet etter hvert ser jeg.. Skal forske litt videre på dette, så kan jeg poste konfigen min her i morgen. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Kjempe! Fjernet alt jeg hadde av codecs, installerte K-Lite, og valgte bare defaults på alt inne på SageTV. Alt av filmer virker nå iallefall. Men det er problemer med å få inn NRK. Jeg har ikke fått FloppyDTV ennå, så ikke prøvd RiksTV, men tenkte det ikke var noen forskjell? Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Men det er problemer med å få inn NRK. Jeg har ikke fått FloppyDTV ennå, så ikke prøvd RiksTV, men tenkte det ikke var noen forskjell? Får du søkt inn kanalene i det hele tatt? digital everywhere, de som lager Floppy DTV, har gått konkurs så du får nok ikke tak i et slikt kort lemher. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Men det er problemer med å få inn NRK. Jeg har ikke fått FloppyDTV ennå, så ikke prøvd RiksTV, men tenkte det ikke var noen forskjell? Får du søkt inn kanalene i det hele tatt? digital everywhere, de som lager Floppy DTV, har gått konkurs så du får nok ikke tak i et slikt kort lemher. Får søkt inn alle kanaler, alt kommer opp, EPG etc. For å si det enkelt, det eneste som ikke går er å "starte" kanalene. FloppyDTV er på vei, så det er ikke noe problem. Dumt at de gikk konkurs.. Kunne tenkt meg flere slike, om de virker. Fint om du tar en screenshot av Audio/Video oppsettet ditt. Der det virker. ALT virker nå, alle filmer etc, ALT.. Bare ikke LiveTV, tror feilen var (-5,0x80040200). Det gjelder audio. Er virkelig irriterende! Har ingen problemer ang. bilde eller lyd på andre ting lengre. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Forøvrig har jeg noe bedre bilde under panoreringer om jeg bruker VMR9 i stedet for EVR som video rendrer. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Jeg kan har ikke "H.264 Video Decoder filter" ?? (Btw. dette er en annen maskin, bedre og med Windows 7, samme problem) Har SageTV 6.5.9. Her er mine innstillinger: Og hva som skjer når jeg prøver å kjøre LiveTV. Her prøver jeg NRK, det er full dekning. Endret 15. november 2009 av nordemoniac Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Lastet ned versjon 6.6.2 fra siden deres. Jeg lastet faktisk ned Trial? Men den overskrev den jeg hadde nå. Nå har jeg "H.264" valget... Men ikke signal Får teste senere i kveld... Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Nå har jeg innstillt alt som på dine screens. ffdshow på H.264 etc. TV virker fortsatt ikke... Skjønner ikke den. Prøvde Windows Media Center, der virker alt. Alle NRK-kanalene fungerer akkurat som de skal. Hva er det som er galt i SageTV? Er samme feilmelding som før "problems in audio portion of playback..." En codec til lyd som må innstilles noe sted eller hva? Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hva er det som er galt i SageTV? Er samme feilmelding som før "problems in audio portion of playback..." En codec til lyd som må innstilles noe sted eller hva? Det vet jeg ikke, jeg har kun gjort som på screenshotsene du så over her. Hvordan fikk du det til å virke med Media Center? Mener å ha lest at Win7 ikke støttet mpeg4. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Bare søkte inn kanaler, også virket det. Men jeg bruker ennå ikke RiksTV, kun NRK 1,2,3. De virker fint i Media Center. Når FloppyDTV ankommer, kan jeg jo teste om RiksTV virker i Media Center, det tviler jeg sterkt på. Men hvorfor det ikke virker i SageTV, det skjønner jeg bare ikke Men er samme feilmelding som tidligere... Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Vurderer å prøve MediaPortal... Skal se på det etterhvert, for å se om feilen er borte der. Virker det, så går SageTV på "hue og ræva ut"... Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Har prøvd ut MediaPortal, virket tvert! Har problemer med å få EPG + at lyden er noen ganger på forskudd. Ellers virker alt Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Kan ha en "server" som alle bruker ja, men de må se samme kanal med mindre du har flere abonement/tunere. Fungerer på tvers av OS. Står mye om det her: http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett...ug-play-tv.html Hoppet tilbake til vår gamle tråd her. Vet ikke om du fortsatt er på SageTV? Uansett; Prøv ut Media Portal TVserver om du ennå ikke har gjort det. Man kan nemlig se flere kanaler, evt. ta opp en kanal og se en annen med én tuner! Helt utrolig. Den skifter mellom frekvensene og streamer via virtuelle nettverkskort. Du merker ikke noe til det. Har til og med testet med en DVB-T tuner til 100,-. Installerte TV-server og klient på en maskin, og klientprogramvare på to andre maskiner. Så på NRK1, NRK2 og NRK3 på de forskjellige maskinene. Kun én tuner! Om f.eks 2 PCer skifter til NRK2 så kjører TV-serveren den samme streamen til to PCer, istedet for å tune inn på to stk NRK2. Og når man tar opp, så er det TV-serveren som det tas opp på. Helt genialt system! Alle kan se hva som tas opp, og hvilke streams som er tilgjengelig. Man kan ikke bytte mellom ALLE kanalene når en ser på en kanal. Men jeg har aldri opplevd at jeg vil se en kanal som det ikke kan byttes til. Kan være at man må se på de kanalene innenfor samme frekvenskanal, slik at tuneren ikke må bytte helt mellom frekvenskanalene. Men iallefall fungerer det godt nok for meg! Lenke til kommentar
andhaake Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Bumper denne jeg, siden den er såpass gammel og det sikkert har kommet endel endringer siden tråden opprinnelig ble startet. Jeg ønsker å benytte RiksTV på pcen. Noen som kunne hjulpet med ett oppsett som funker? Veldig gjerne fra a til å, men hvilken hw jeg trenger (ikke selv pcen) til hvilke programmer og codecs jeg trenger. Ønsker å kunne ta opp programmer, og gjerne da lagre dem i .mkv formatet eller tilsvarende. Takker for alle inputs p0st Lenke til kommentar
abel1337 Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Vil bare komme med et innlegg her og si at du kan få RiksTV appen til å kjøre på pc også. Er ikke alle kanalene du får sett, men alle som er i appen fungerer. Det du trenger for å komme i gang, er Android Studio. Opprett en Android Virtual Device(bruk lav oppløsning om du ikke har et monster av en prosessor), og last ned APK filen til RiksTV hos https://apkpure.com/rikstv/no.rikstv.app . Denne laster du inn på et nyopprettet Virtual Device gjennom "adb install filnavn.apk". Anbefaler x86_64 image av Android 7.1.1, og at du har aktivert Intel VT-d i bios, så dette er med andre ord umulig for "hvermannsen".Kjører fin på I7-3690K i 800x400. Har testet såvidt med høyere oppløsning, men det ble for tungt for denne maskina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå