Gå til innhold

RiksTV til PC, noen muligheter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I teorien skal Terratec pakken fungere, men min erfaring er at rikstv tweaker Codecs raskere enn du greier å innstalere. Hadde sånn USB dings med programvare og egen rikstv cd med tilleggsprogramvare, men slutta å fungere etter 1 uke pga av feil på codec.

Lenke til kommentar
Beste hadde vært en pakke som støtter PCMCIA baserte cam moduler. Da kan du få paret kortet til kammodulen og flytte den til det utstyret du bruker i øyeblikket. Mange TV'er i dag leveres med PCMCIA basert cam modul.

Det er ikke PCMCIA, men CI, Common Interface.

TerraTec Cinergy XXS regner jeg med har en helt vanlig CI, der man enten kan putte inn medfølgende CAM, eller en Technicrypt CXV.

Stemmer dette?

Noen som forresten har en løsning som vil virke med GB-PVR?

Det eneste jeg har fått il å fungere er denne pakken sammen med et FireDTV kort med CI

cam + kort, ferdig parret: <a href="http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=71355" target="_blank" rel="nofollow">http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=71355</a>

Software på pc har jeg prøvd mediaportal under Win xp og vista. Men SageTV var det som fungerte best.

Jeg har TechniCrypt CXV også. Bruker denne på TV'en. Men hvordan er det med CI etc? Følger det med på FireDTV?

Eller er det den svære eksterne du snakker om?

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar

Har nå sett litt mer på FireDTV, og skjønner litt mer :p

Er dette rett og slett et eksternt TV-kort? Altså en USB-basert (eller hva det er) DVB-T tuner med innebygd CI?

Altså bare å koble til antenne, stappe inn CAM'en med RiksTV-kort, og plugge i en HTPC, og dermed ha en "uendelig" bra PVR?

Lenke til kommentar
Har nå sett litt mer på FireDTV, og skjønner litt mer :p

Er dette rett og slett et eksternt TV-kort? Altså en USB-basert (eller hva det er) DVB-T tuner med innebygd CI?

Altså bare å koble til antenne, stappe inn CAM'en med RiksTV-kort, og plugge i en HTPC, og dermed ha en "uendelig" bra PVR?

Jepp innebygget CI.

FloppyDTV er firewire kort som du setter i ledig pci kort plass. Du har også et kit, som gjør at det passer i 3.5" floppy brønn, da får du CI inngang i fronten på pc`n din.

mer info: http://www.digital-everywhere.com/en/alcms...?sid=1223481272

Lenke til kommentar
Må ha mpeg4 codecs ja, jeg har brukt mediaportal og sagetv med hell. Windows Mediacenter fikk jeg aldri til å fungere.

Både SageTV og Mediaportal støtter Mediacenter fjernkontrollene. Jeg kjøpte bare et IR+remote kit på ebay.

Windows Media Center støtter ikke H.264, kan være derfor.

Men følger det med MPEG4 codecs på SageTV, eller er det noe som må skaffes? Hvor har du fått tak i de isåfall?

Lenke til kommentar
Må ha mpeg4 codecs ja, jeg har brukt mediaportal og sagetv med hell. Windows Mediacenter fikk jeg aldri til å fungere.

Både SageTV og Mediaportal støtter Mediacenter fjernkontrollene. Jeg kjøpte bare et IR+remote kit på ebay.

Windows Media Center støtter ikke H.264, kan være derfor.

Men følger det med MPEG4 codecs på SageTV, eller er det noe som må skaffes? Hvor har du fått tak i de isåfall?

Sagetv har codecs til "alt". Derfor det koster deretter. Jeg brukte også Cyberlink PoweDVD codecs, de fungerte også fint.

Lenke til kommentar

Ok. Da er det vel bare å bestille da :)

Går det f.eks. an å ha én server i huset som alle kan bruke? (ser noen heter Media Center, og noen heter Media SERVER?)

Hadde jo vært fint med en Linux server, der f.eks. 5 andre PC'er i huset kan se på filmer/TV etc.

Regner med de kan streame til hverandre uavhengig av OS.

Lenke til kommentar

Om noen forresten skulle få problemer med at bare Oslo er listet i SageTV:

SageTV -- how to get additional DVB-T regions

Virket knall her iallefall.. Bare lagde en ny som het "Norway-Trondheim", kopierte alt og la inn riktige frekvenser.

(Som btw. er (kanal*8)+306)

Altså for å finne Mhz, Kanal er 44. (44*8)+306 = 658Mhz (658 000Khz)

Til de som lurer på det...

Men jeg har fortsatt problemer ang. "There was a problem rendering the audio portion of the content for playback."

Lurer på om jeg mangler noen kodeker? Trodde SageTV skulle ta seg av alt jeg??

Lenke til kommentar

Ok, nå blir jeg gal :p

Pleeeease hjelp meg. Dette er screenshots av min oppsett, og det som er galt:

Mitt oppsett: Bruker Cyberlink DVD Deluxe sine codecs...

Her er "LiveTV" forsøkt spilt av. Jeg får opp all EPG-informasjon etc. via antenne, alle kanaler er der også. Men kommer ikke innpå noen...

Og her prøver jeg å spille av en *.AVI film:

Hva f... gjør jeg feil?

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...