xibriz Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg bommet litt å kjøpte meg en software RAID-kontroller. Da den ble kjøpt visste jeg ikke at det fantes to typer. Man lærer så lenge man lever. Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal meg hardware RAID eller en Qnap TS-439 Pro. Heller litt mot en kontroller siden sjefen sa at han skulle kjøpe den til meg hvis jeg jobbet overtid istedet for å tulle med RAID-oppsett på fritiden (får seff vanlig overtidsbetalt i tillegg, jeg er snill, men ikke så snill) Har dere noen anbefalinger? Kortet bør helst være tilgjengelig på Komplett heller Datakjeden da bedriften har konto der. Jeg må ha 4 SATA porter, å det må være vanlig PCI eller den lille PCIen Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Det finnest ikke hardware raid i PCI-E x1 eller PCI. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Men det finnes i PCI-e x16? Hmm... da må jeg enten ofre ett skjermkort eller så blir det Qnap. Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Det finnest så PCE-E x4 eller X8 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343414 8 Porters Raid 5/6 med 341 CPU. Denne er fin om skall bruke SATA disker. Sata raid kort er mindre trøbel på vanlig sata disker. Dette kortet komme så 4 porters og, men like greit bruke 1,5k mere på 4 porter exstra. Endret 10. november 2009 av Agrophel Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Hvor av ingen er tilstedet på HK mitt Er begrenset til: 2 PCI Express 2.0 x16 2 PCI Express x1 2 PCI Endret 10. november 2009 av xibriz Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 PCE-E 4x og 8x kan brukest i x16 Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Kan varmt anbefale et Dell Perc 5i kort. Kjøpte det fra ebay, det har knall ytelse til veldig fin pris. Fungerer fint med LSI sin software. Kortet har BBU mulighet, egen dedikert I/O cpu, og 256mb minne. Største tråden på nettet om dette kortet finner du her: http://www.overclock.net/raid-controllers-...-card-tips.html Endret 10. november 2009 av semtex Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 ville aldri brukt det kortet på Bedrift PC. Har det selv ligene plass og samler støv Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 ville aldri brukt det kortet på Bedrift PC. Har det selv ligene plass og samler støv Fordi? Perc 5i ble levert i en rekke Dell servere, det holder industristandard. Og det er da selvsagt server sertifisert hardware. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 industristandard? server sertifisert hardware? sikkert helt ok kort, men nå høres du ut som marketing. Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Bruke "brukte deler" På arbeids plass er mindre aktuelt. Om kontrolern går stykker tar tid få data tilbake. Så ender om tapt arbiedstid. Om skall ha Perc 5/6 bør hverfall kjøpe det fra Dell/LSI. får bytte raskt. Brukte Ebay deler fint til hobby bruk. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Jeg ville anbefalt en Adaptec 3 serie. Denne er mere stabil enn 5 serien til Adaptec, og den støtter "alle" os. Den liker også de aller fleste harddisker Selv har jeg 2 typer av hardware raidkontrollere nå. En Adaptec 31205 og en Areca 1680ix 2gb HighPoint RocketRAID 3 serie er også noe å anbefale. Dog holder jeg en knapp på Adaptec. Endret 11. november 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Takker for anbefalinger folkens. Det ser ut som at det enten blir HighPoint RocketRAID 3520 eller QNAP TS-439 Pro. Heller kanskje mer mot Qnap siden jeg ikke var klar over at man måtte ha PCI-e >= x4. Jeg bruker forsåvidt begge skjermkortene mine så jeg vil ikke ofre ett (3x skjermer pluss TVen i stua). Endret 11. november 2009 av xibriz Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Du får kjøpe deg nytt skjermkort ATI nye serie støtter 3 eller 6 skjermer per kort Eller nytt HK Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Mye bra forslag Hadde blitt nytt HK, men da må jeg jo bytte til core i7 osv. Det baller fort på seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå