Gå til innhold

Anbefaling til hardware RAID5 kontroller?

xibriz

Anbefalte innlegg

Jeg bommet litt å kjøpte meg en software RAID-kontroller. Da den ble kjøpt visste jeg ikke at det fantes to typer. Man lærer så lenge man lever.

Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal meg hardware RAID eller en Qnap TS-439 Pro. Heller litt mot en kontroller siden sjefen sa at han skulle kjøpe den til meg hvis jeg jobbet overtid istedet for å tulle med RAID-oppsett på fritiden :p (får seff vanlig overtidsbetalt i tillegg, jeg er snill, men ikke så snill)

Har dere noen anbefalinger? Kortet bør helst være tilgjengelig på Komplett heller Datakjeden da bedriften har konto der.

Jeg må ha 4 SATA porter, å det må være vanlig PCI eller den lille PCIen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt en Adaptec 3 serie. Denne er mere stabil enn 5 serien til Adaptec, og den støtter "alle" os. Den liker også de aller fleste harddisker :)

Selv har jeg 2 typer av hardware raidkontrollere nå. En Adaptec 31205 og en Areca 1680ix 2gb

HighPoint RocketRAID 3 serie er også noe å anbefale. Dog holder jeg en knapp på Adaptec.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Takker for anbefalinger folkens. Det ser ut som at det enten blir HighPoint RocketRAID 3520 eller QNAP TS-439 Pro.

Heller kanskje mer mot Qnap siden jeg ikke var klar over at man måtte ha PCI-e >= x4. Jeg bruker forsåvidt begge skjermkortene mine så jeg vil ikke ofre ett (3x skjermer pluss TVen i stua).

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...