Gå til innhold

Trenger hjelp / Råd til oppgradering av hp til win7

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en HP Pavelion dv9675eo. I følge hp sine sider finnes det ikke og det vil heller ikke bli tilgjengelig driver for Windows 7.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...250&lang=no

Men jeg hører at Windwos 7 har god støtte for drivere og at det derfor ikke bør være noen problem for en 1 år gammel maskin. Men før jeg bruker masse penger på en ny lisens vil jeg finne ut om det er en sjanse og ta. Så det ikke koster 1000 kr og finne ut av det.

Jeg lurer hovedsakelig på om folk har fått Windwos 7 til og fungere på hp maskiner som ikke er oppført i listen ovenfor og siden dv95 og 96 serien er solgt i store mengder håper jeg andre har prøvd dette og kan bekrefte avkrefte at det vil fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare innstaler Win7. Noen driver som mangler innstalerer du Vista driveren.

På HP DV9xxx serie typisk chipsettet og Quick Launch Buttons.

Mulig du må bruke denne http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...Item=ob-67795-1 driveren til Qucik Launch Buttons ( Listet som Unknown device, device id ACPI/HPQ0006 )

ok takk, det var godt tips.

Men et spm bare. Mulig jeg spør dumt nå. Men hvis det viser seg at win7 ikke fungerer med drivere. Da har jeg jo allerede installert det. Ser for meg tap på 1000 kr eller får jeg muligheten til og bruke lisensen på en annen maskin på noe vis?

Lenke til kommentar

Det er fordelen med Windows 7 (og Vista) at du kan installere uten å skrive inn lisensen, og så prøve i 30 dager. Funker det ikke, så bruker du ikke lisensen. Funker det, skriver du den inn å aktiverer.

Bare å trykke neste når W7 spør deg om å skrive inn produktnøkkel under installasjonen. IKKE skriv inn noe der, om du kun er ute etter å teste.

Lenke til kommentar
Det er fordelen med Windows 7 (og Vista) at du kan installere uten å skrive inn lisensen, og så prøve i 30 dager. Funker det ikke, så bruker du ikke lisensen. Funker det, skriver du den inn å aktiverer.

Bare å trykke neste når W7 spør deg om å skrive inn produktnøkkel under installasjonen. IKKE skriv inn noe der, om du kun er ute etter å teste.

tusen takk for tipsene folkens. At jeg ikke tnekte på deg selv.

Da bestiller jeg win7

Endret av Zafar Iqbal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

tusen takk for tipsene folkens. At jeg ikke tnekte på deg selv.

Da bestiller jeg win7

Har testet og fungerte fin på min 6795:)

Eneste jeg ikke får til er skjermkortet. Nividia har installert driveren og de fungerer i følge device manager. Men hver gang jeg starter maskinen nulstilles skjerminstillingen. Som om programmet ikke registrere / lagerer endringer ved omstart. Håper noen kan hjelpe her. Har prøvd forskjellige drivere også lit usikker på om problemet er i driveren?

Lenke til kommentar
Kan prøve å gå på hp.com og laste ned Vista driverene. Jeg innstalerte chipset og grafikk drivere derfra på min.

Jeg fikk en HP Pa. Dv7 fra sykehuset for ca 1 år siden med win vista på. Har selvgsagt installert Win7 Profession 64bit og alt fungerer kjempe bra.. Faktisk en god del bedre enn når jeg hadde Vista på den :)

Om det er enkelte Win7 drivere som ikke funker, kan du bare bruke Windows Vista drivere som vil funke i de aller fleste tilfeller.. go for it! :D

Lenke til kommentar
Kan prøve å gå på hp.com og laste ned Vista driverene. Jeg innstalerte chipset og grafikk drivere derfra på min.

Jeg fikk en HP Pa. Dv7 fra sykehuset for ca 1 år siden med win vista på. Har selvgsagt installert Win7 Profession 64bit og alt fungerer kjempe bra.. Faktisk en god del bedre enn når jeg hadde Vista på den :)

Om det er enkelte Win7 drivere som ikke funker, kan du bare bruke Windows Vista drivere som vil funke i de aller fleste tilfeller.. go for it! :D

Tune up utiletyes som lagde problemer. avinstallerte den og da fungerte skjermen.

strange?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...