Ballestikk Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Laster ned Wireless LAN_Intel_12.0.0.73_Vistax64_A, som er Vista Ultimate 64bit drivere. Skal se om jeg får bluescreen med disse driverne. Hvordan kan jeg tvinge windows til å bruke Vista driverne? Endret 13. november 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Driverene har en setup.exe under .\Wireless LAN_Intel_v.12.0.0.73_Vistax64\Vista\v64\Install når du har pakket opp nedlastingen. Denne høyreklikker på på og velger egenskaper/properties -> Compability . Deretter setter du Vista SP2 kompabilitet. Så kjører du denne "som admin" . Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Ok, skal teste dette når jeg kommer hjem. EDIT: syar2003 din guide funka ikke. Står at det ikke går ann å installere driverne pga ikke støtter min versjon av windows. Endret 13. november 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Hvis jeg ikke svarer så er det fordig jeg ikke har internett, fiberkablelen fra hjemmesentralen var ikke festa så den falt ut =( Så det blir nok bare nett på skolen og hos naboen. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Kjørte dpinst64 som jeg fikk fra Juji. Men som dere kan lese i forrige post så har jeg ikke internet. Så jeg får ikke teste det enda Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Ser ikke ut til å fungere =( Lenke til kommentar
Juji Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Ser ikke ut til å fungere =( Du kan jo eventuelt prøve "rollback driver" i enhetsbehandling? Eller gjøre som meg å drite å trådløs og kjøre kablet nett Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hmm, mulig det kan fikses manuelt? Om du kan konfigurere antall tilkoblinger i Bitlord noe eller båndbredden den benytter seg av så kan det være at du slipper unna problemet? Jeg mistenker rett og slett at driveren krasjer når det blir såpass mye aktivitet at enheten blir overbelastet. Godt mulig det ikke har noe å si med hastigheten men med antall tilkoblinger så om du begrenser denne kan det være du overlever? Du kan jo eventuelt prøve å få tak i en ok usb trådløs mottaker og se hvordan det går ved bruk av den når du disabler den innebygde enheten? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Ser ikke ut til å fungere =( Du kan jo eventuelt prøve "rollback driver" i enhetsbehandling? Eller gjøre som meg å drite å trådløs og kjøre kablet nett Er ikke mulig på skolen og andre div stedr + at trådløst er raskere =) EDIT: Har også hatt problemer med det kabelnettverkskortet Endret 30. november 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Hmm, mulig det kan fikses manuelt? Om du kan konfigurere antall tilkoblinger i Bitlord noe eller båndbredden den benytter seg av så kan det være at du slipper unna problemet? Jeg mistenker rett og slett at driveren krasjer når det blir såpass mye aktivitet at enheten blir overbelastet. Godt mulig det ikke har noe å si med hastigheten men med antall tilkoblinger så om du begrenser denne kan det være du overlever? Du kan jo eventuelt prøve å få tak i en ok usb trådløs mottaker og se hvordan det går ved bruk av den når du disabler den innebygde enheten? Hva vil du at jeg skal gjøre i Bitlord? Skjønte det ikke helt. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Ingen med svar? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Bruker ikke bitlord til daglig, så det er lettere for meg om du bytter til utorrent. Bitlord er jo også utfasert, siste versjon er jo 1.1 og blir oppdaget som Adware... Med utorrent så går du inn på egenskaper , båndbredde og justerer på antall tilkoblinger samt maks opp og ned hastighet. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Bruker ikke bitlord til daglig, så det er lettere for meg om du bytter til utorrent.Bitlord er jo også utfasert, siste versjon er jo 1.1 og blir oppdaget som Adware... Med utorrent så går du inn på egenskaper , båndbredde og justerer på antall tilkoblinger samt maks opp og ned hastighet. Ok, men jeg vil ikke begrense hastigheten. MEn jeg tror det er et problem med WIFI siden jeg har stadig problemr med WIFI på skolen og andre steder. Lenke til kommentar
--------------- Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Jeg opplever akkurat samme problem. Dette gjelder en Dell Studio XPS 1640 med Intel WiFi 5100 AGN kort. Det virker som det definitivt har noe med mye nettverksaktivitet å gjøre. Dette skjer som regel når jeg stenger igjen lokket på PCen og lar utorrent stå og kjøre over natten (laster opp ganske hardt, rundt 1MB/s) og når jeg åpner PCen igjen om morgenen så er blåskjermen der. Dette begynte ikke å skje med en eneste gang og jeg har seedet en del tidligere på høy hastighet uten at det har skjedd noe, men etter som antallet torrents (derav antall tilkoblinger til peers) økte så kom blåskjermen. Siden det så langt har skjedd kun når PCen står lukket og idler så tenkte jeg at det kunne være noe med strøminnstillingene på PCen, men har fortsatt samme problem etter å ha disablet alt som har med strømsparing å gjøre. Har ferskeste drivere fra Intel, så jeg er ikke helt sikker hva jeg skal gjøre annet enn å begrense nettverksaktiviteten eller koble på kablet nett og disable trådløst. Får håpe det kommer en driveroppdatering snart om ingen andre har noen lure forslag? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Dette problemet trenger jeg ikke å bry meg om lengere, jeg har solgt laptopen. Lenke til kommentar
pctil5000 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Dette problemet trenger jeg ikke å bry meg om lengere, jeg har solgt laptopen. Lol.. ka selte du skraphaugen for? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Dette problemet trenger jeg ikke å bry meg om lengere, jeg har solgt laptopen. Lol.. ka selte du skraphaugen for? 5000,- Lenke til kommentar
pctil5000 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Dette problemet trenger jeg ikke å bry meg om lengere, jeg har solgt laptopen. Lol.. ka selte du skraphaugen for? 5000,- Kor mye kosta den egentlig? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Dette problemet trenger jeg ikke å bry meg om lengere, jeg har solgt laptopen. Lol.. ka selte du skraphaugen for? 5000,- Kor mye kosta den egentlig? 10 000kr for 1 og et halvt år siden. Men batteriet var ødelagt. Lenke til kommentar
--------------- Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Ok, men om andre skulle støte på dette problemet så har jeg muligens en løsning. Skru av 802.11n modus under avanserte instillinger på WiFi driveren. Har ikke hatt en eneste blåskjerm siden jeg gjorde det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå