Ballestikk Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Hei, jeg kjører Windows 7 Ultimate 64bit. Jeg får bluscreen etter ca. 30min etter oppstart. Når jeg kjører bitlord. får feilmeldingen: Feilmelding: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Problemsignatur:Navn på problemhendelse: BlueScreen OS-versjon: 6.1.7600.2.0.0.256.1 ID for nasjonal innstilling: 1044 Tilleggsinformasjon om problemet: BCCode: a BCP1: 0000000000000000 BCP2: 0000000000000002 BCP3: 0000000000000000 BCP4: FFFFF80002FED477 OS Version: 6_1_7600 Service Pack: 0_0 Product: 256_1 Filer som bidrar til å beskrive problemet: C:\Windows\Minidump\111009-20997-01.dmp C:\Users\Herman\AppData\Local\Temp\WER-37799-0.sysdata.xml Les vår personvernerklæring på Internett: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104...mp;clcid=0x0414 Hvis personvernerklæringen på Internett ikke er tilgjengelig, kan du lese personvernerklæringen frakoblet: C:\Windows\system32\nb-NO\erofflps.txt Hvis dere vil ha mer informasjon eller lurer på noe, så er det bare å si fra! EDIT:Satte in spoiler og endra noen leif,av feilmeldingen: EDIT2: Bilde av bluscreen(komer til å legge ut bedre bilde hvis jeg skaffer dette: På forhånd tusen takk Endret 11. november 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Har du mulighet til å legge ut bilde av den faktiske blåsjermen. Er virkelig ikke mye info du har hentet fra eventloggen og postet her... Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Har du mulighet til å legge ut bilde av den faktiske blåsjermen. Er virkelig ikke mye info du har hentet fra eventloggen og postet her... Skjekk førstepost. Jeg skal ta bilde med kamera neste gang det skjer. EDIT: Sånn har lagt ut bilde av bluescreenen, men pga knustskjerm på kameraet er det ikke akkurat bullseye. Endret 10. november 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Hvilke enheter har du tilkoblet i PCens PCI-slotter? EDIT: Ser det er en laptop ja *Facepalm* Prøv å oppdatert samtlige drivere. Endret 10. november 2009 av ze5400 Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Hvilke enheter har du tilkoblet i PCens PCI-slotter? EDIT: Ser det er en laptop ja *Facepalm* Prøv å oppdatert samtlige drivere. Driverne er alle helt updatert, instalerte win7 for en uke siden og da lasta jeg ned alle nye drivere fra acer.no Endret 11. november 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Om dette kom nå plutselig så hadde jeg personlig prøvd en "system Restore" til ca når du innstallerte windows 7. Dette er nok en eller annen enhetsdriver som kanskje lager krøll. Andre muligheter er mindre hyggelige og det er defekt hardware. Du bør sørge for en memtest. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Lukter litt chipset-driver-problematikk her. Prøv som det ble nevnt over å laste inn et tidligere restore point og se om du finner nye (og riktige) x64 chipset-drivere hos Acer. Eventuelt kan du jo la være å legge de inn hvis det virker bedre uten... Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 kanskje dette lille programmet " BlueScreenView " kan være til hjelp: BlueScreenView scans all your minidump files created during 'blue screen of death' crashes, and displays the information about all crashes in one table. For each crash, BlueScreenView displays the minidump filename, the date/time of the crash, the basic crash information displayed in the blue screen (Bug Check Code and 4 parameters), and the details of the driver or module that possibly caused the crash (filename, product name, file description, and file version). For each crash displayed in the upper pane, you can view the details of the device drivers loaded during the crash in the lower pane. BlueScreenView also mark the drivers that their addresses found in the crash stack, so you can easily locate the suspected drivers that possibly caused the crash. : http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html lykke til Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Du må debugge dmp filen med windbg (eller få noen andre til å gjøre det for deg ved å laste den opp som vedlegg i tråden) For å gjøre set selv les fenderebest sin "how-to": https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442 I denne posten er feilen 0x0000000a på Vista X64 forårsaket av nettverksdriver fra Realtek(Rtlh64.sys). http://www.vistax64.com/general-discussion...lease-help.html Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) **UPDATE** Jeg har funnet ut at jeg bare får bluescreen nå jeg kjører bitlord på full guffe. Ca.opp/ned 4mb/4mb. Det er maks. KAnskje dette har en sammenheng med nettverksdrivere. Bruker trådløst og så vit jeg vet er det ikke realtek. Har også lastet ned bluescreenview. Her er prtSc av programmet: Endret 11. november 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Du har jo flere BSOD med stop code 0x000000d1 fra driver NETw5s64.sys (nettverksdriver) . Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Du har jo flere BSOD med stop code 0x000000d1 fra driver NETw5s64.sys (nettverksdriver) . Hva skal jeg gjøre? Slette og installere nye nettverkskortdrive trådløst og kabel? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Jeg har funnet ut at jeg bare får bluescreen nå jeg kjører bitlord på full guffe Prøv dette med nettverket tilkoplet via kabel da. Om problemet uteblir så kan det være relatert til driveren(e) for det trådløse nettverkskortet. Ellers - så får du sjekke hos produsent om nyere drivere finnes enn de du har inne . Eller sjekke via kontroll panel - Windows Update - se etter nye oppdateringer - og under anbefalte oppdateringer om det er noen tilbudte device drivere til nettverks enhetene dine - for så å laste ned og installere disse. Edit: Hvilket er det fulle produkt og modell nummeret på denne Aceren da .. ? Endret 11. november 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Acer Aspire 7730G Endret 12. november 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) 7730G er hovedbetegnelse. Fullt produktnummer står vel på undersiden. Disse kan komme med inntil 6 ulike trådløse chipsett. Atheros, Broadcom , Foxconn , Intel , QMI og Ralink . Driveren du har fått BSOD på (NETw5s64.sys) tilsier at du har lastet inn drivere for Intel . Dog seneste Vista64 d/l hos Acer til Intel heter den NETw5v64.sys og hører til rev. 12.0.0.73. Pr Okt 2009 er Intel WIFI drivere på ver 12.4.X.XX Edit - Tips: Prøv Intel's Wireless Driver Detection utility (Nb bruk IE da det er activeX inst/run) http://www.intel.com/support/wireless/detect.htm Endret 12. november 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Juji Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Heisann, hadde et lignende problem på min aspire8930g, du oppdaterte driveren din på windows update? Jeg gjorde dette og fikk etpar bsods, innstallerte en vista 64bit driver fra acer istedet for og har ikke hatt noen problemer siden. Innstallerte driveren igår, så håper å ikke få flere bluescreens. Virket som jeg fikk problemer når jeg hadde utorrent oppe. Trådløse driveren som var problemet mitt, mest sannsynlig samme greiene hos deg. Endret 12. november 2009 av Juji Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Da har pcen stått på med bitlord på full guffe i hele dag og den har ikke fått en eneste bluescreen. Så jeg regner med at problemet ligger i det trådløsenettverkskortet. Du oppdaterte driveren din på windows update? Nei jeg installerte alle driverne fra Acer.no Her er noen bilder av under siden av laptopen slik at dere kan få vite produknummeret: Tusen takk for all hjelp. Skal jeg bare finne nye nettdrivere? Endret 12. november 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Du finner fort ut om det er Intel WIFI denne bruker om du benytter tipset mitt med linken i forrige post til Intels Wireless Driver Detection & Update utility. Den vil identifisere ditt trådløse nettverks kort. Hvis funnet vil den gi deg seneste Win7 64bit driver rett fra produsenten (Intel) . Glem Acer og Windows Update foreløpig. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Fant dette, men alt var up to date: Lenke til kommentar
Juji Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Har ikke hatt en eneste bluescreen i hele dag, med en eldre driver enn den som du linka til der. 12 et eller annet. Hvis du ikke får bluescreen nå så er det jo bare bra, men hvis ikke så kan du prøve å gå tilbake til en eldre. Skal gi lyd hvis jeg får bluescreen med driveren jeg bruker nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå