Gå til innhold

laptop til modern warfare 2

-Just-Me-

Anbefalte innlegg

Du får Multicom W760 med HD 4670.

synes den var direkte stygg :) likte ikke utseende og vil ha større skjerm :)

dessuten var vel Hd4670 ikke så veeldig mye bedre enn HD4650?

Det er høyere klokket enn HD4650 og vil derfor yte noe bedre i tilfeller hvor GPU-klokka er flaskehalsen. Ellers er det snakk om samme kortet i all mulig annen forstand.

ACER Aspire 8935G har HD4670:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...er-aspire-8935g

ACER Aspire 5940 har HD4650, men i tillegg Core i7-prosessoren som vil være bedre enn Core 2 Duo til det aller meste:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...cer-aspire-5940

Begge har "dessverre" Bluray-spiller men dette ser ut til å bli standarden på high-end multimedia maskiner fra ACER nå. Det nye designet til ACER er uansett vanskelig å mislike.

Jeg ser ikke at Xishan W760 har HD4670. Det kommer med HD4570 som standard - med mindre man kan få HD4670 på det ved å ta en telefon til Multicom.

Som gamer-multimedia-allround-laptop ville jeg absolutt vurdert Acer Aspire 5940 over 8935. Det er vel nå også slik at Acers maskiner er mer oppgraderingsvennlige enn de fleste andre merker (noen med mer innsikt får korrigere meg hvis jeg er på bærtur her, men mener å ha lest at alle nye Acer-maskiner med dedikert grafikkort f.eks. skal støtte oppgradering av skjermkort i utgangspunktet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får Multicom W760 med HD 4670.

synes den var direkte stygg :) likte ikke utseende og vil ha større skjerm :)

dessuten var vel Hd4670 ikke så veeldig mye bedre enn HD4650?

Jeg ser ikke at Xishan W760 har HD4670. Det kommer med HD4570 som standard - med mindre man kan få HD4670 på det ved å ta en telefon til Multicom.

Nei, det virker som om de er fastlåst på HD 4570. Har prøvd, og GPUen har hele tiden vært mitt ankepunkt mot maskinen. Nå har jeg bitt i det sure eplet, og bestilt den.

Lenke til kommentar
Jada-Jada: vet ikke om du så det at e spurte tidligere, men kan du laste opp et par bilder av din HP laptop sånn at jeg får sett nærmere på den? :)

Blir ikke gode bilder da jeg bare har mob men her er noen dårlige.

http://i72.photobucket.com/albums/i162/Jada-Jada/038.jpg

http://i72.photobucket.com/albums/i162/Jad.../DSC00007-1.jpg

http://i72.photobucket.com/albums/i162/Jada-Jada/045-1.jpg

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
jo takk :) men var innom elkjøp i dag og titta og likte utseendet :D

har også sett denne, Hp Pavilion DV7 - 2280

Den er vel bedre enn den du har?

hva er forskjellen i prosessor på dei to?

Den har litt raskere prosessor 2,2 kontra 2,0 Ghz samt den har DDR3 minne kontra DDR2 men forskjellen er veldig liten uansett så da må du frem med måleapperater :)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
320 gb er vel litt lite for en laptop i dag?

Det er vel heller viktigere at det er 7200 disker enn 5400, enn om det er 320 eller 500 GB.

Jeg ville gått for en 320/7200 disk enn for 500/5400 uten å nøle. Disk hastigheten er mye viktigere enn størrelsen. Når 250 GB SSD disker blir noe billigere, så kommer jeg til å gå for de, og heller bruke eksterne disker.

Endret av Protest
Lenke til kommentar
320 gb er vel litt lite for en laptop i dag?

320GB skal være nok for installasjon av programvare og spill.

Kjøp heller med en ekstern disk for lagring.

Kjøp 2 eksterne disker for lagring. For det er EN ting som er sikkert, at en HD vil gå i stykker, før eller siden. Ha også de to eksterne HD på to ulike adresser, for god sikkerhet.

Lenke til kommentar

før jeg kjøper min kjære laptop vil jeg bare spørre om noen småting

Jada-jada: Den du har har Prosessor Intel Core 2 Duo Mobile - P7350

, DV7-2280 har Intel Core 2 Duo – T6600 hva er forskjellen?

På din står ikke hastigheten , men på DV7-2280 er det 2,2 GHz

DV7-2280 har CPU Cache L2 2MB, det sier meg ingenting- hva betyr det?

Din har RAM DDR2, DV7-2280 har DDR3 – hva vil det si i forskjell?

De har like mye RAM. Din har minnehastighet 800 MHz, DV7-2280 har 1066 MHz – stor forskjell?

De har samme grafikkort, din har 1024 MB, DV7-2280 har 1000 MB, men samtidig delt videominne på 2815 MB – er det postivt eller negativt?

Din har 500 gb harddisk med hastighet på 5400 RPM, DV7-2280 bare 320 gb med 7200 RPM – vil DV7-2280 da jobbe fortere, men bli fortere varm?

Samme oppløsning (1600 x 900)

Din har Vista Home Premium, DV7-2280 har Windows 7 Home (vil ha w7)

Begge har 64 bits operativ system.

sorry for at e må ha alt med teskje :) er ikke min sterkeste side :p

Endret av Spinexel
Lenke til kommentar

Kjøp deg DV7-2280 du, den har noe raskere minne og noe raskere hardisk men i bunn og grunn så ville du ikke merke store forskjellen som jeg har prøvd å forklare deg nå et par ganger. DV7-2280 kommer med WIN 7 ferdig innstaler, jeg har fått min DVD allerede i posten da dette følger med gratis på min valgte maskin, det er da bare å kjøre DVD (veldig enkelt). Forskjelllen på 5400 og 7200 hardisk er veldig liten den store forskjellen liger fra 4200 til 5400... DDR3 kontra DDR2 er heller ikke som natt og dag og merkes nok kun hvis man måler maskinene med apperater.. Så til det daglige bruk og spilling så vil opplevelsen på disse to være dønn like.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Kjøp deg DV7-2280 du, den har noe raskere minne og noe raskere hardisk men i bunn og grunn så ville du ikke merke store forskjellen som jeg har prøvd å forklare deg nå et par ganger.

jaja e har skjønt det :p var bare de andre småtinga som jeg ville ha helt klart før jeg går til innkjøp :)

men takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...