rbr Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) har nettopp begynnt på mw2 og det er bra uten tvil. det som irriterte meg var installeringen. jeg kjøpte dette fra cdon.com pga at jeg villa ha en fysisk kopi pluss at jeg ikke har så bra hastighet på linja. men nei da jeg måtte laste ned via steam uansett. dette tok flere timer. HVA FAEN ER VITSEN MED DVDENE NÅR JEG MÅ LASTE NED OG IKKE KAN BRUKE DVDENE??? jeg kunne likegreit kjøpt det på steam. SATAN HELLER :realmad: Endret 11. november 2009 av rbr Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 For alle som hater at steam skal laste ned HELE spillet, så er det en enkel fiks: Fjern MW2 fra pc'en (hvis du vil installere fra DVD), dette gjør du ved å høyre klikke på MW2 i Steam menyen, og trykker "delete Local Content" Etter det er gjort, starter du downloaden av MW2, la den gå i ca. 10 sek, og sett den på pause. Nå popper du inn DVD 1 og trykker "reinstall" så følger du bare veiledningen videre, og VOPS, ca. 40 min-1 time senere har du MW2!! ___________________________________________________________________ Og for de som har problemer med at de ikke får startet MW2 Multiplayer fordi det kommer en melding som "This game is currently Unavailable, please try again later" (tror også dette virker for Error 55 tingen) eller noe sånt, så gjør de dette: Høyre klikk på MW2 Multiplayer i steam og trykk Properties, Trykk på "local Files", så trykker du på "Verify integrity of game Cache" La det gjøre seg ferdig, når det er ferdig kan det stå at den fant en error eller noe sånt og at den skal erstatte den. Da skal MW2 Multiplayer virke når du prøver neste gang. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 har nettopp begynnt på mw2 og det er bra uten tvil. det som irriterte meg var installeringen. jeg kjøpte dette fra cdon.com pga at jeg villa ha en fysisk kopi pluss at jeg ikke har så bra hastighet på linja. men nei da jeg måtte laste ned via steam uansett. dette tok flere timer. HVA FAEN ER VITSEN MED DVDENE NÅR JEG MÅ LASTE NED OG IKKE KAN BRUKE DVDENE??? jeg kunne likegreit kjøpt det på steam. SATAN HELLER Hm, jeg brukte dvd'ene til å innstallere... Tok 12 minutter presist og en liten update fra steam som tok 5 min Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 har nettopp begynnt på mw2 og det er bra uten tvil. det som irriterte meg var installeringen. jeg kjøpte dette fra cdon.com pga at jeg villa ha en fysisk kopi pluss at jeg ikke har så bra hastighet på linja. men nei da jeg måtte laste ned via steam uansett. dette tok flere timer. HVA FAEN ER VITSEN MED DVDENE NÅR JEG MÅ LASTE NED OG IKKE KAN BRUKE DVDENE??? jeg kunne likegreit kjøpt det på steam. SATAN HELLER Hm, jeg brukte dvd'ene til å innstallere... Tok 12 minutter presist og en liten update fra steam som tok 5 min Var steam på da? Vil ikke få samme feil når jeg får spillet i morgen. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Først så fikk jeg melding om at jeg ikke kunne innstallere spillet før det var utgitt hos steam offisiel, men så tok jeg ut dvd'en og begynte på nytt, da tok den alt fra DVD'ene. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 No offence, men er anmelder helt fjern? Heldigvis har spillet en knallsolid flerspiller-modus, som til tross for at den per nå lider av en del tekniske svakheter, burde få plass i ordboka som definisjonen for renspikka moro. Her er absolutt alt du likte med forgjengeren med, pluss masse ekstra. Da sier det seg selv at det blir mye moro i de sene nattetimer. Har du i det hele tatt spilt CoD4/WaW? Det er trist at en anmelder på en så stor side skal ha så lite kjennskap til det han anmelder. Det du skriver her er jo direkte løgn. Det er ikke bare dedikerte servere som mangler, men en hel del andre funksjoner som var i forgjengeren. For all del, jeg respekterer andres syn på spillet, og at alle ikke tar dette med dedikerte servere like ille opp, men kom ikke her å fortell folket at de kan forvente seg den samme opplevelsen de fikk med CoD4/WaW. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Hva er det spesifikt du tenker på? Jeg kan forsikre om at jeg har flere titalls (om ikke hundre) timer spilt i COD4s multiplayer, som er hva jeg sikter på som forgjengeren. Ergo tar jeg ikke med World at War inn i sammenhengen i det hele tatt. Joda, jeg er fult klar over at brettene er mindre, det er færre spillere og ingen dedikerte servere. Sistnevnte nevner jeg jo som et problem, men verken de mindre brettene eller færre spillere var noe jeg fant negativt under spillingen. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Veldig god anmeldelse Spesielt én ting likte jeg veldig godt at ble nevnt og det er tempoet. Jeg har ikke spilt MW2, men har spilt eneren og der går tempoet opp og ned i relativt behagelig tempo. Her virker det som om det går kanskje litt for fort overalt og dette var en av ankepunktene i Uncharted 2 også. Det virker som om flere og flere spillutviklere går i samme fella som mange filmskapere. Mer og mer action og bang og ikke like god balanse mellom alt. Det sier seg selv at energinivået i både spill og film bør gå i et behagelig tempo opp og ned, for å få mest ut av hver eneste sekvens hvor tempoet øker. Dersom tempoet ligger på samme høye nivå hele tiden vil det ikke skape samme effekten. Samme skjer i musikk også. Mer og mer bang trenger ikke nødvendigvis være en god ting. Flott av anmelderen legger vekt på og nevner dette synes jeg. En av de få ankepunktene på de siste spillene som har kommet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Det er tydelig at IW har lagt minimalt med arbeid i å forbedre MW2 fra forrige utgivelse. Grafikken er den samme og spillopplevelsen er dårligere. I tillegg er det nå låst til Steam og hovedsaklig laget for konsoll med en slapp tilpasning for PC. At folk kjøper dette forstår jeg ikke. Man kjøper tydeligvis alt. Det er så mange gode titler ute i markedet som tar hensyn til spillerne at dette legges raskt i glemmeboka. Endret 11. november 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Grafikken kan jo ikke sammenlignes egentlig. IW har jo gjort store forbedringer med både LOD, teksturoppløsning og streaming av høyoppløslige teksturer. Det vises svært godt. MW1 på 360 hadde rimelig lav oppløsning på teksturer og på PS3 var det enda verre. I tillegg vises det godt at lyseffektene er forbedret i tillegg. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg tenker kun på PC versjon. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Kan ikke se for meg at utviklerne har utviklet PC-versjon uten forbedringer når det er så klare forbedringer på konsollversjonene. Nå kan man jo stille oppløsning på teksturer på PC-versjonen så det blir litt vanskelig å si. Men man ser jo klart at lyseffektene er svært forbedret og vil velger jeg å tro at forskjellene er bakt inn i PC-versjonen også. Oppskriften er jo klart den samme, men å si at grafikken er den samme blir litt for svakt synes jeg. Edit: Vi kan jo lese på gamer.no's tidligere sniktitt at utviklerne bruker texture streaming denne gangen. I tillegg til det kan Bowling også love at grafikkmotoren har blitt oppusset, og at de nå benytter en teknikk kalt tekstur-streaming som gjør at mer kan skje samtidig uten at det går på bekostning av ytelsen Med andre ord, oppløsningen kan økes uten at det påvirker ytelsen. Og i tillegg har sannsynligvis deler blir gjort mer effektive, noe som sparer plass til flere ting som f. eks lyssetting. Endret 11. november 2009 av Kenny Bones Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Usikker på om jeg skal kjøpe dette nå... Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Har spilt et par timer nå (PC), og er uenig med de som sier at spillet ikke er verdt pengene. De nye kartene er stilige, spec-ops er rått, masse nye perks og våpen i tillegg til at spillet virker mye mer balansert. MW2 er av samme type oppfølger som Gears of War 2 var: "bigger, better and more bad-ass". Mangel på dedikerte servere og diverse er selvsagt en liten ulempe, men for en som også har spilt forgjengeren i uttallige timer på Xbox 360 er ikke dette så utrolig vanskelig å svelge. For å være ærlig synes jeg steam- og server-problemet har blitt alvorlig oppblåst av oss sinte nerder, tipper mange kommer til å krype til korset ved en senere anledning. (Ja, jeg vet hva som er negativt med å ikke ha dedikerte servere) Lenke til kommentar
Mayster Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Til anmelder; ser ikke at du nevner coop delen av spillet? Denne er jo relativt stor sammenliknet med sp delen. Jeg synes multiplayeren fungerer helt ok. Har merket lagg i en TDM og en host migration på de 4 timene jeg har spilt online. Hadde selvsagt vært bedre om man hadde muligheten for mods, men jeg synes det negative rundt spillet er hypet mer enn selve spillet. Når det gjelder fov - det er jo likt for alle? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Har spilt et par timer nå (PC), og er uenig med de som sier at spillet ikke er verdt pengene. De nye kartene er stilige, spec-ops er rått, masse nye perks og våpen i tillegg til at spillet virker mye mer balansert. MW2 er av samme type oppfølger som Gears of War 2 var: "bigger, better and more bad-ass". Det finnes faktisk et par mennesker i verden som ikke først og fremst er ute etter "bigger, better and more bad-ass". Selv kunne jeg tenke meg et spill med et vesentlig større skill gap enn dette spillet legger opp til. For den gjennomsnittlige "noob" synes sikkert det er morsomt å utnytte morsomme perks som dead silence, last stand osv, men det finnes en god del som faktisk bare synes dette er plagsomt og flytter fokus bort fra der det burde være. Jeg har ingenting imot spill med perks osv, men når man fjerner muligheten til å spille uten blir det bare feil... Lenke til kommentar
O_Store Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Til de som har problemer med og installere spillet på PC med at Steam står og oppdaterer i flere timer... Når Steam begynner og oppdaterer og intet skjer, ta ut og inn cd-rom og trykk "REINSTALL" spillet vil da bli installert via cd-rom og ikke måtte bli lastet ned i 3-4 timer. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ok. Enda et heseblesende overlineært actionspill som går på skinner. Tviler ikke på at det er velregissert og godt scriptet, men ikke helt min kopp te. Når det i tillegg virker enda mer konsollifisert enn tidligere utgivelser i serien, og påtvinger sluttbrukeren å bruke Steam, så lar jeg dette passere i fullstendig stillhet. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hva er det spesifikt du tenker på? Jeg kan forsikre om at jeg har flere titalls (om ikke hundre) timer spilt i COD4s multiplayer, som er hva jeg sikter på som forgjengeren. Ergo tar jeg ikke med World at War inn i sammenhengen i det hele tatt. Joda, jeg er fult klar over at brettene er mindre, det er færre spillere og ingen dedikerte servere. Sistnevnte nevner jeg jo som et problem, men verken de mindre brettene eller færre spillere var noe jeg fant negativt under spillingen. For eksempel; jeg spilte COD4 hovedsaklig fordi jeg elsker HC-modusen. I MW2 er dette tilnærmet fjernet. Vi må forholde oss til playlister laget av IW for å spille, og det er kun TO gamemodes som kan spilles som HC, TDM og SD. Jeg vil selv ha muligheten til å velge hva jeg vil spille og på hvilket map, men den eneste måten å få til dette på er å sette opp en privat match, for så å finne 11 venner du kan invitere til å spille sammen med deg. Om bare IW kunne gitt oss valget når vi trykker mutliplayer om vi vil spille normal eller HC hadde jeg vært mer fornøyd, men det at de totalt utelukker hele friheten ser jeg på en virkelig stor tabbe av IW og folk burde blitt informert om at hele dette systemet er endret når en skriver en anmeldelse av PC-versjonen. Det er på langt nær bare dedikerte servere som er problemet i MW2. For all del, jeg skulle gjerne gitt dette spillet en sjanse om de kunne gi oss de samme filter-mulighetene som forgjengeren. Dette er et utrolig lett tiltak de kunne ha satt i verk, og det krever så lite. Ja, når en først kommer inn i en match er det CoD4 med nye våpen/maps, men hele essensen rundt det er totalt forskjellig (for oss som har spilt forgjengerne på PC). Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hva er det spesifikt du tenker på? Jeg kan forsikre om at jeg har flere titalls (om ikke hundre) timer spilt i COD4s multiplayer, som er hva jeg sikter på som forgjengeren. Ergo tar jeg ikke med World at War inn i sammenhengen i det hele tatt. Joda, jeg er fult klar over at brettene er mindre, det er færre spillere og ingen dedikerte servere. Sistnevnte nevner jeg jo som et problem, men verken de mindre brettene eller færre spillere var noe jeg fant negativt under spillingen. For eksempel; jeg spilte COD4 hovedsaklig fordi jeg elsker HC-modusen. I MW2 er dette tilnærmet fjernet. Vi må forholde oss til playlister laget av IW for å spille, og det er kun TO gamemodes som kan spilles som HC, TDM og SD. Jeg vil selv ha muligheten til å velge hva jeg vil spille og på hvilket map, men den eneste måten å få til dette på er å sette opp en privat match, for så å finne 11 venner du kan invitere til å spille sammen med deg. Om bare IW kunne gitt oss valget når vi trykker mutliplayer om vi vil spille normal eller HC hadde jeg vært mer fornøyd, men det at de totalt utelukker hele friheten ser jeg på en virkelig stor tabbe av IW og folk burde blitt informert om at hele dette systemet er endret når en skriver en anmeldelse av PC-versjonen. Det er på langt nær bare dedikerte servere som er problemet i MW2. For all del, jeg skulle gjerne gitt dette spillet en sjanse om de kunne gi oss de samme filter-mulighetene som forgjengeren. Dette er et utrolig lett tiltak de kunne ha satt i verk, og det krever så lite. Ja, når en først kommer inn i en match er det CoD4 med nye våpen/maps, men hele essensen rundt det er totalt forskjellig (for oss som har spilt forgjengerne på PC). Helt ærlig var jeg like skeptisk, men tror anmelderen har gjort en god jobb der. P2P systemet funker ypperlig for min del! Ikke opplevd lag enda, raskt og enkelt å finne kamper, og små lag på middels store brett er ufattelig moro! Slipper jeg å bli eid i starten av 15 granater som blir kastet på samme område etter ny "spawn" hver jævla gang =). Men jeg forstår også frustrasjonen til de som ønsker dedikerte servere. Så jeg er litt delt i synet på ting! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg