Kakelagringsdirektivet Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hei jeg har mekket litt pc i helga men det oppstod ett problem. jeg er ikke svært flink til software,,, Da jeg starter pc en kommer det opp en melding om feil floppy eller no, og så kommer det en annen melding som sier at jeg må endre rion eller no,, men det er ikke det som er problemet. Det kommer en melding det det står start Windows på vanlig måte eller i sikkerthets modus OSV ( dere som kan litt Pc vet hva som står) så kan jeg trykke på hvilke som helst av alternativene men da blir skjermen svart og den starter på nytt... jeg selv tror dette har noe med OS og gjøre men har ikke snøring (A) MVh William Dahlen Takker for alle svar HovedKort: Asus a7n8x Deluxe Grafikk-kort: Radeon 9800 SE Ram: 1Gb HDD(For øyeblikket) : Samsung 80 GB Psu: Chiftec 400w Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Dette problemet pleier oppstå om du setter i en hdd fra en annen maskin som det er windows på fra før og prøver starte den. Løsningen er å reinstallere windows. Endret 10. november 2009 av arjato Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Dette problemet pleier oppstå om du setter i en hdd fra en annen maskin som det er windows på fra før og prøver starte den. Løsningen er å reinstallere windows. Takk det var akkurat det jeg gjorde da skal jeg innstallere Xp på nytt men da blir disken formatert ikke sant Annet problem på annen pc: å jeg får ikke satt en S-ata disk som "slave" selv om den står i Sata 2 inputten Endret 10. november 2009 av hardwaregeek Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Ja, det beste er å formatere hdd før installering av xp, dette må du velge under installasjon. Kan desverre ikke hjelpe deg med sata problemet, har ikke holdt på så mye med det. Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Ja, det beste er å formatere hdd før installering av xp, dette må du velge under installasjon. Kan desverre ikke hjelpe deg med sata problemet, har ikke holdt på så mye med det. Ok Takk da blir det gjort kommer til og legge ut bilder og litt tekst av resultatet og den andre pcen min Så hvis du er inntresert ta en titt Ok det er helt greit har nok plass fra før men vil helst ha innstalert 200 gb til Mvh William Dahlen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå