Gjest Guest_undrer_* Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Har de siste ukene tygd ca 2 til 3 pakker i gjennomsnitt om dagen... Er dette skadelig for noe utenom lommeboka? Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Jepp, magen. Jeg pleier å bli skikkelig dritesyk etter jeg har spist mye tyggis, i hvert fall. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Nei, så lenge du ikke svelger den. Men uansett så skal det en god del tyggis til å å kunne gjøre noe skadelig. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Det eneste jeg kan tenke på er hvor avskyelig folk må synes at det er - det å gå rundt og tygge hele tiden. Det kan kanskje være skadelig for "ryktet" ditt. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Haha, what? Jeg har nada og niks imot at folk tygger tyggis, hvorfor skal folk hate det? Synes det bare er positivt jeg, slipper jeg å få vonde ånder i trynet hver gang vi prater sammen. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Det eneste jeg kan tenke på er hvor avskyelig folk må synes at det er - det å gå rundt og tygge hele tiden.Det kan kanskje være skadelig for "ryktet" ditt. Hahaha. Skadelig for rykte ditt for at du tygger tyggegummi? På hvilken måte? Sukker fri tyggegummi er bra for tennene (renser, gjøre tennene sterkere og bedre ånde?). Så ser ingen grunn til at det skal være negativt. Selvfølgelig måten folk tygger tyggegummi kan jo diskuteres. Men ser ikke noe negativt med det å tygge tyggegummi. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Det er beskrevet tilfeller hvor sorbitol (søtningsstoff) har ført til løs avføring, altså det er lakserende. Det er også noen andre bivirkninger, men disse er alle sjeldne, og det må større mengder til før dette intreffer. Jeg snakker da om flere pakker per dag... Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg fant ikke link til det, men måtte ikke Alex Ferguson opererer kjeven pga for heftig tygging? Bare noe jeg mener å huske. Lenke til kommentar
Foror Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Tannlegen min fortalte meg at jeg må slutte å tygge så mye tyggis fordi kjevemusklene blir for mye brukt. Han klemte noe sykt i kjeven min og spurte om det gjorde vondt, og det gjorde det noe jævlig. Gir faen i det tho . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå