Kenneth89 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hei. Jeg har ett spørsmål ang å få bra signal i 2 etasje. Det er en D-link med 3 antenne og så får jeg nesten ikke signal oppe. Hva er det jeg kan gjøre for å få bedre signal? Jeg vil gjerne ha det trådløst. Er det noen som kan gi meg en ide for åssen jeg kan løse dette problemet? Mvh Kenneth Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Det burde være mulig å seriekople 2 rutere slik at du har en i kjelleren og kopler en ruter som du har i 1. etasje opp mot denne også kopler du pcen opp mot den ruteren i 1. etasje som videreformidler signalet til ruteren i kjelleren. Desverre vet jeg ikke hvordan du får til dette, men jeg tror du må sette opp ruteren i 1. etasje som et acsesspoint opp mot ruteren i kjelleren. Kan desverre ikke hjelpe deg noe stort mer Lenke til kommentar
Kenneth89 Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 det var sånn jeg også hadde tenkt å gjøre, sette d-link router i 1 etasje så sette en annen router i 2 som får signal ut fra den i 1 etasje. Sånn at de kobler seg sammen. Eller så må jeg strekke en nettverksledning opp mellom trappa og ta den via en switch. Men hadde håpa jeg slapp det. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Du kan jo sette opp en repeater med dd-wrt firmware oppe. Sjekk dd-wrt.com for støttede enheter. Alternativt kan du bruke homeplug mellom routerne. http://dd-wrt.com/wiki/images/9/9b/Repeater_Bridge.jpg Lenke til kommentar
Kenneth89 Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Stemmer.. Kanskje gjøre det sånn. Men så det var canal digital utgang med internett og tv både oppe og nede. Så jeg vurderte også å kjøpe ny modem også.. Så sant jeg ikke må ha ny abonnement. For har jo 2 trådløse routere. Så hadde jeg hatt en modem nede og ett oppe så hadde det jo vært bra med signal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå