Bluestrewng Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Må analysere et leserinnlegg, men jeg husker ikke helt hva det vil si å være subjektiv og deet å være objektiv. Noen tekster så er senderen subjektiv, mens i andre så er senderen objektiv :S Takk på forhånd for hjelpen! Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Subjektiv: avsenderen uttrykker sin mening, og viser tydelig sitt eget synspunkt. Prøver gjerne å overbevise leseren om at senderens mening er "den riktige". (Leserbrev er som regel subjektive) Objektiv: avsenderen belyser en sak fra flere sider, og veier for og imot. Avsenderens personlige mening er enten fraværende, eller kommer frem kun i det siste avsnittet ("etter min mening.." osv). Disse tekstene er ment til å opplyse, og få leseren til å tenke selv. (Avisartikler og vitenskapelige artikler skal være mest mulig objektive) Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Du kan i det minste gidde å GOOGLE "Subjektivt" før du slenger det ut her da! Står sikkert forklart på 15 forskjellige sider! Lenke til kommentar
Bluestrewng Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Du kan i det minste gidde å GOOGLE "Subjektivt" før du slenger det ut her da! Står sikkert forklart på 15 forskjellige sider! Jeg har søkt på google, og jeg fant ingenting! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg har søkt på google, og jeg fant ingenting! Hvordan greide du det? De tre første resultatene er definisjoner av ordet. Lenke til kommentar
Bluestrewng Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Jeg har søkt på google, og jeg fant ingenting! Hvordan greide du det? De tre første resultatene er definisjoner av ordet. Jeg hadde skrevet feil på Google. Min feil! Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 hehe, den er grei! Lenke til kommentar
skripis Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Denne er nå toppresultat dersom du Googler "Å være subjektiv", så det så! Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Grønn er en farge. Det er objektivt. Om du liker fargen grønn er det din subjektive mening. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 "Subjektiv" er et finere ord for "personlig". "Objektiv" er et finere ord for "logisk". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå