Merida Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Har fått sansen for by og akitektur og lurer fælt på hvilken objektiver som er å anbefale for slik fotografering. Utstyr jeg har nå er Canon EOS 40D med Tamron AF 17-50 f/2.8 og Canon 50 f/1.8 og jeg har et stativ og blits..thats it. Hva annet trenger jeg, er vel det rette spørsmålet...? Endret 10. november 2009 av Merida Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Du har i grunn det du trenger... Mulig jeg ville sett på en ekstremvidvinkel, enten Canon 10-22 eller Sigma 12-24 (som er enda litt mer rettegnende). Lenke til kommentar
Merida Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Ja, kunne tenke meg en supervidvinkel...som jeg også kunne brukt til landskaps fotografering. Hvordan er denne Sigma 12-24 da, bedre å satse på den enn den Sigma 10-20? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Ville også vurdert tokina 11-16 f/2.8 om du skal fotografere innendørs arkitektur. Den var meget nyttig for meg i kirker og slikt hvor det er mørkt og ikke lov med blits. Mange kommer til å si at det neste ikke spiller noen rolle med vidvinkel, da du kan ha såpass korte lukkertider, men jeg måtte definitivt ned på f/2.8 i de fleste innesituasjoner som var verdt å ta bilder av. Lenke til kommentar
arela Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Er det ikke til slike situasjoner tilt shift objektivene er? Lenke til kommentar
Merida Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Har både hørt og lest mye positivt om den Tokinaen og er definitivt et godt alternativ, takk for forslag Lenke til kommentar
se# Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Er det ikke til slike situasjoner tilt shift objektivene er? Jo, men da skal du være veldig interessert og/eller ha god råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå