Gå til innhold

Vil vannkjølinga passe ?

Dr.X

Anbefalte innlegg

Hei og god dag (natt? :D )

Jeg har vannkjøling bestående av:(alt i 1/2")

DangerDen AMD Socket A

DangerDen Z-chip

DangerDen GPU blokk for G4

og masse annet som er totalt irrelevant i denne sammenhengen :wink:

Jeg har tenkt til å vente på Athlon 64. Da burde tiden for en oppgradering av maskinen være inne. Det jeg lurer på, er om de fire hullene rundt socket og vannblokken(e) vil passe da?(kommer det ny socket?) Vil f.eks Chipset kjøleren passe ? Og hva med G4 blokka? Hvis man f.eks vil ha NV35, må jeg kjøpe ny blokk? :roll:

Mvh Dr.X :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang de fire hulla så er det ikke sikkert de kommer til å være der da mange hovedkort i dag ikke har dette lengre. Mener å ha lest i en post at amd har tatt bort dette kravet til sine produsenter.

Satser selv stort på at utvendig størrelse skal holde seg bra slik at jeg kan fortsette å bruke mitt innovatek sett..

Når det gjelder skjermkortblokken har jeg sett at noen gf4 blokker også passer til FX.

blant annet innovatek blokken står det at for GF¤ og FX så må en velge Grap4matic i stedet for den vanlige som jeg har på mitt ati kort.

Lenke til kommentar

Har du blokker som er flate på toppen så går det jo greit å lage en festeplate med hull osv. slik at en får festet de på en eller annen måte.

På det asus kortet til 940 chipsett ser det ut for meg som om der er 2 hull som kan brukes til feste av en kjøleblokk, men da må du nok lage en festeplate osv. selv.

(det hovedkortet som hardware skrev en artikkel om for ikke så lenge siden).

noen som vet om de utvendige målene er like fra socket a til de nye versjonene?

Lenke til kommentar
Har du blokker som er flate på toppen så går det jo greit å lage en festeplate med hull osv. slik at en får festet de på en eller annen måte.

På det asus kortet til 940 chipsett ser det ut for meg som om der er 2 hull som kan brukes til feste av en kjøleblokk, men da må du nok lage en festeplate osv. selv.

(det hovedkortet som hardware skrev en artikkel om for ikke så lenge siden).

noen som vet om de utvendige målene er like fra socket a til de nye versjonene?

jeg har lest at den nye socketen er 4x4cm.. Vet ikke hva Socket A er men..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...