FWD Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hei Lurer på om man vil få merkbart bedre ytelse ved å gå fra et hovedkort med pcie 1.0 (antar det er det den gamle versjonen heter) til et hovedkort med pcie 2.0? Skjermkortet som skal brukes er et 4870x2 eller et 5870, cpuen som brukes er en e8600 @ 4,5 ghz og 4 gb ram (dersom dette er relevant). På forhånd takk for hjelpen :-) Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Det er svært usikkert om du faktisk vil merke forskjell. PCIe x16 som skjermkort kjører på har allerede såpass høy hastighet at du antakelig ikke max'er den ut annet enn ved veldig høye oppløsninger (over 1920x1200). Det kommer jo selvsagt ann på skjermkortet og spillet som skal kjøres, men det er liten fare for at ikke bussen skal klare å henge med. Det er ikke sånn at om du allerede har skjermkortet i en maskin som fungerer, at det er verdt å oppgradere hovedkort, cpu og ram i håp om å tjene masse fps. Lenke til kommentar
FWD Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Takk for svaret:-) Greia er den at mitt biostar i45 tok kvelden her om dagen, men jeg har et asus p5k premium p35 kort liggende som jeg kan bruke. Så lurte på om jeg likegjerne kunne bruke dette, i stedenfor å skaffe et nytt kort med pcie 2.0. Så da antar jeg at det er like greit;-) Eller er det noen andre som har noen innvendinger til dette? (Skjermkortet som skal brukes er fortsatt 4870x2/ 5870) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå