Askeladden1 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Hei! Jeg kjøpte meg en utgave av Komplett Gamer Premium - New Generation like før sommer, og har i det siste hatt et stort problem når det kommer til spill. Problemet er at at noen ganger så crasher selve pcen, men det er faktisk bare bildet som det er noe galt med, siden lyden kjører som vanelig. Jeg får variert crash bildet, og da snakker jeg ikke om bluescreen, men om fast brente hel farger. Det kan være fra at skjermen blir helt rød, grønn, svart, rosa osv. Jeg må restarte selve pcen før jeg kan gjøre noe, siden det ikke går ann å alt-tabbe eller ctrl, alt delete ut av spillet heller. Jeg tror kanskje det kan være noe galt med selve temperaturen på skjermkortet, for vis jeg setter kortet på max fan speed med bruk av RivaTuner, så kan det godt ta noen timer før det crasher, men vis den er på standard så crasher den etter kanskje 5-10 minutter med spilling. Det er bare spilling som får pcen til å crashe, så vis jeg bare surfer på nettet eller er på desktop så virker alt som det skal. Alt er oppdatert til det nyeste Hardware: Strømforsyning: Corsair TX 750W PSU Hovedkort: Asus P6T Deluxe V2 Skjermkort: XFX GeForce 260 Cuda Minne: Corsair XMS3 DDR3 (6gb) Processor: Intel Core i7 Quad i7-920 Hvis det er noe mer jeg må tilføye så bare si ifra, takk. Endret 10. november 2009 av Askeladden1 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Skjekk temperatur under stress med FurMark. Report back Lenke til kommentar
Askeladden1 Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Skjekk temperatur under stress med FurMark. Report back dette vil si at jeg burde kjøre Stability test, og så sette på Xtreme burning mode? Lenke til kommentar
Askeladden1 Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Right Så nå har jeg kjørt en stress test, å da fant jeg ut at vis hastigheten på skjermkort viften sto på standard (40%) så krasjet den under testen, men vis jeg hadde viften på 100% så krasjet den ikke. Men det jeg synes var så rart, var at når den sto på 40% så krasjet den når den kom til rundt 65 grader, og er ikke det egentlig ganske unormalt? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Og du har siste drivere osv? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Flere som har hatt probelemer med det skjermkortet på referansedrivere fra Nvida og/eller autoupdate drivere på vista/win7. Kjør de driverene som fulgte med kortet da det var nytt ( CD) og prøv på nytt ? Lenke til kommentar
Askeladden1 Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Ja, har de siste driverne, har også prøvd med de originale driver versjonene, men det ser ikke ut til å funke. Glemte å si at det er bare noen utvalgte spill som crasher, f.eks Crysis, WoW og Borderlands (som jeg har prøvd) Men Batman Arkham Asylum funker flott med all grafikk kjørt på det høyeste, å det virker også litt rart. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Høres kjent ut det der. Nvidia har rotet seg ut i driver-ødeland i det siste, ( der ati var før). Kjøre en driver for det spillet, annen driver for det spillet ;( Kan være løsningen er å få tak i en eldre driver. Skal sjekke med noen av mine "hardcore" spill venner. Lenke til kommentar
Askeladden1 Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Høres kjent ut det der. Nvidia har rotet seg ut i driver-ødeland i det siste, ( der ati var før). Kjøre en driver for det spillet, annen driver for det spillet ;( Kan være løsningen er å få tak i en eldre driver. Skal sjekke med noen av mine "hardcore" spill venner. Ja har hørt litt om Nvidia i det siste. Akkurat nå så prøver jeg en 7.5 versjon til skjermkortet, en av de eldste. Håper det går bra en stund Lenke til kommentar
Askeladden1 Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Det så vist ikke ut til å funke noe bedre med 7.5 versjonen heller, hmm. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Reinnstalerte netopp en PC med 2 GTX260 i sli. Måtte slås litt med windows 7 for å få vekk "autoupdate" driverene fra Microsoft, men kjører nå stabilt med Nvidia driveren datert 29.7.2009 ( Husker ikke versjon ). * 1 AMD Athlon X2 7850 Black Edition 2,8Ghz, AM2+, 3MB, 95W, Boxed * 1 Cooler Master Stacker 831 Sort, 2x12cm vifter, aluminum (Uten Strømforsyning) * 1 Corsair Powersupply TX 850W 140mm fan, 4x PCI-E 8-pin * 2 Gainward GeForce GTX 260 1792MB PhysX PCI-Express 2.0, "Golden Sample", 2xDVI, HDCP, Cor * 1 Kingston DDR2 HyperX PC6400 4GB KIT CL5 Kit 2x matched HyperX 2GB DDR2 * 1 MSI K9N2 Zilent, Socket-AM2+ nForce 750a SLI, DDR2, ATX, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)16 * 1 Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 32MB 7200RPM * 1 Samsung SpinPoint T166 250GB, 16MB, 7200RPM, SATA 3.0 Gbps Lenke til kommentar
Askeladden1 Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Ville du kanskje ha anbefalt at jeg kjørte en versjon av Windows 7? (64bit) kanskje det kan være en crash mellom gtx260 og vista, bare spør Endret 26. november 2009 av Askeladden1 Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ja glemte å skrive det, med vista fikk jeg aldri maskina til å gå stabilt. Kjører Win7 32 bit, men har jo bare 4 Gb Ram Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Med 32bit klarer du ikke utnytte 4Gb minne. Lenke til kommentar
Askeladden1 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 har selv 6 gb ram, å ønsker jo å få brukt det, så må vel bruke 64bit Windows 7 Lenke til kommentar
Askeladden1 Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg har nå fått skaffet meg Windows 7, men det ser ikke ut til å ha forandret noe. Så nå tar jeg egentlig bare å sender skjermkortet tilbake til komplett Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jaja Litt trist når en har kjøpt nye supre ting og de ikke funker ;( Lenke til kommentar
Askeladden1 Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 japp! skal uansett fyre opp et Radeon HD 5870 når de kommer på lager, en eller annen plass :] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå