janan71 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Har nettopp bestil meg en ny Dell bærbar, Studio 17 med bl.a. 2 stk 500GB harddisker. Fikk beskjed om at denne maskinen ikke kunne leveres med RAID fra Dell sin side. Spørsmålet mitt bli da: Er det mulig å installere RAID på en bærbar pc i etterkant? Hvis ikke dette er mulig, finnes det da noen softwareløsninger som kan gjøre samme jobben som et vanlig RAID oppsett? Evt noen softwareløsninger som kan sørge for at enkelte av mappene på disk 1 automatisk kopieres over til disk 2 med jevne mellomrom? Ønsker ekstra sikkerhet på en del av dataene, og tenker derfor på RAID 1. PC'en kjører windows 7 pro. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 I Windows 7 kan du via diskbehandling gjøre om et volum til et "mirrored" volum. Usikker på om det lar seg gjøre å speile systemdisken på denne måten, men du kan jo prøve. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Du kan alltids lage software raid med Linux/Solaris/BSD igjennom Virtualbox Lenke til kommentar
janan71 Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 I Windows 7 kan du via diskbehandling gjøre om et volum til et "mirrored" volum. Usikker på om det lar seg gjøre å speile systemdisken på denne måten, men du kan jo prøve. Noen som har testet denne funksjonen? Virker jo enkelt og greit hvis jeg kan gjøre dette via innebygde funksjoner i win7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå