Gå til innhold

kommunikasjon Satellitter?

Anbefalte innlegg

Hei så jeg har begynt med en oppgave om satellitt kommunikasjon (eller communication satellite/ sattelite communication) Men har litt problemer med å finne ut hvordan disse satellittene fungerer i grunnprinsippet. Har man en generell måte alle kommunikasjoner satellittene blir brukt på eller fungerer de alle forskjellig? Sånn som jeg tenkte det så sendes det ett signal fra ett sted på jorden som går opp til satteliten og så ned til et annet punkt på jorden igjen? Vet det kanskje er litt frekt å spør om hjelp her, men har aldri jobbet med noe så forvirende før tror jeg, det kryr jo av satteliter og dingsebomser der opp vet nærmeste ikke hvor jeg skal begynne..Hadde satt pris på om noen kunne funnet ut noe om dette til det eller vise noen kilder vis dere har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke noe om omfanget på denne oppgaven...

Et bra sted å begynne kan være å se på hvordan kommersiell satellittkommunikasjonssystemer som for eksempel Iridium fungerer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Iridium_satellite_constellation

Du bør også skrive litt om TDRSS, som er et satellittsystem som brukes til å kommunisere med romferge, romstasjonen, og andre vitenskaplige satellitter som Hubble etc.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tracking_and_...atellite_System

Til slutt kan du også nevne litt om satellitt TV. Der vil jeg tro at du kanskje kan kontakte Telenor Satellitt Broadcast, som faktisk opererer Thor satellittene som brukes av Canal Digital.

http://telenorsbc.com/

Lenke til kommentar

De to første virker greie ja, tusen takk. Det er vel egentlig mer en fremføring skrev bare oppgave for, ja vet egentlig ikke. Men vis jeg tar de to første emnene du tok der, så tar partneren min mer om satellitt tv, GPS og ting mer i den duren. Får i dekket det emne sånn ok da? (Denne skulle vel vært i lekse hjelp hehe)

Lenke til kommentar

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt.

Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker p_report.gif-knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen.

Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...