Lisch_hoeL Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hei, Har fått et lite problem med min Acer aspire one med windows xp orginalt, den begynte å bli litt "rar". Internettet datt ut eller det kom bare feilmeldiger. MOdemet er helt nytt og nettet fungerer på alle andre maskiner. Også fungerte ikke noen spyware program når de var installert. Jeg trodde det var spyware som gjorde slik at pcn av og til ikke kom seg på nett. Prøvde spywaredoktor og ad-aware free. Over til problemet; Tenkte jeg skulle kjøre recovery å få maskinen på rett kjør igjen. Alt som jeg drev med ble avsluttet og jeg gikk inn på start ---> programmer----->acerempowering--->recovery og kjørte den. trykket på gjennopprette til fabrikktilstand og at det som har vært lagret fra min side ville bli formatert. Halvveis i prossesen stoppet det opp og maksina restartet seg. Da kommer jeg bare opp på svart skjerm og det står NTLDR is missing, Press Ctrl+Alt+Del to restart. Problemet er at dette er den eneste maskina jeg har for øyeblikket. Trenger pc for skolearbeid. har ikke tid til å sende inn. Finnes det noe recovery fil som jeg kan laste ned på nett slik at jeg kan kjøre recovery på nytt uten å sende den inn? Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få maskina oppe å gå igjen?` Trenger HJELP fort!!! Lenke til kommentar
eught Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Produsentene inkluderer ofte et gjenopprettingsverktøy man kan starte FØR Windows begynner å laste, ved hjelp av en eller flere taster som trykkes inn med en gang man slår på maskinen. Hva man må trykke på varierer ofte. Sjekk derfor i bruksanvisningen om din maskin har en slik funksjon og hva du evt. må trykke på. Lenke til kommentar
Lisch_hoeL Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Produsentene inkluderer ofte et gjenopprettingsverktøy man kan starte FØR Windows begynner å laste, ved hjelp av en eller flere taster som trykkes inn med en gang man slår på maskinen. Hva man må trykke på varierer ofte. Sjekk derfor i bruksanvisningen om din maskin har en slik funksjon og hva du evt. må trykke på. Jo, stemmer det. Men på aspire one er det kunn f2 som starter bios (setup) og f11 som man endrer boot rekkefølge. Ingen andre f valg finner man der! Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Alt+F10 starter recovery på alle Acer med Windows OS...med mindre du har slettet den skjulte partisjonen. Lenke til kommentar
Lisch_hoeL Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Alt+F10 starter recovery på alle Acer med Windows OS...med mindre du har slettet den skjulte partisjonen. ikke på aspire one.jeg har ikke slettet noen partisjon alt er helt orginalt som når jeg fikk den.F10 fører kun til boot rekefølge.det fulgte ikke med noe cd, jeg lurer på om det finnes en slags recoveryfil som en kan laste ned fra nett elns? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) "F10 fører kun til boot rekefølge" -------------- Ja,det stemmer,og ALT + F10 fungerer på ALLE Acer modeller med Windows... Endret 11. november 2009 av OlaOlablakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå